Archief - Q: Css dock menu items groter, fotoalbum website (welk)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

benwake

Legacy Member
Hoi, ik heb twee korte vraagjes waar ik maar geen antwoord op kan vinden:

1/ Ik heb een mooi menutje gevonden, CSS Dock Menu (ndesign). Ik vind de icoontjes wel te klein, maar ik vind geen manier om die te vergroten (en dat ze ook groter worden bij de roll over). De icoontjes zijn 124px, als ik die omzet naar 248px, veranderd er nix. Ik probeer dan de 'bar' in het algemeen te vergroten maar dat veranderd ook nix. Ik vrees dat het in javascript te modden valt.
link site: http://www.ndesign-studio.com/blog/design/css-dock-menu/
link zip: http://www.ndesign-studio.com/file/css-dock-menu.zip

2/ Ben ook op zoek naar een website waar ik mijn foto's kan uploaden en zo previews op de site te zetten. Een upload site waar mensen ook commentaar kunnen geven etc...

Thanks!

Brock

Legacy Member
benwake zei:
nice, khad er veel gezien voor blogs, is goed dat men dat ook voor gewone websites kan gebruiken.

Een blog is ook een gewone website ;-)
Je kan flickr zelf een script laten genereren dat de foto's dan op jouw website kan plaatsen. Verwacht hiervan echter geen advanced features hoor.

Het stylen van de foto's is op mijn blog bvb:

HTML:
<h1>iFlickr</h1>
<h2>Short impressions</h2>
<div id="flickr">
<script type="text/javascript" src="http://www.flickr.com/badge_code_v2.gne?count=8&amp;display=latest&amp;size=t&amp;layout=t&amp;source=user&amp;user=62915511%40N00"></script>
</div>
css code:
HTML:
#flickr{width:400px; height:154px; padding:2px 0 0 50px; margin-top:10px; margin-left:0px; padding-left:0px;}
#flickr img{float:left;margin:0 0px 8px 8px;background:#ffffff;padding:4px;width:75px;height:100px; border:1px solid #dddddd;}

benwake

Legacy Member
ok nice, nu hoop ik enkel nog de info te vinden over die CSS dock en dan kan ik van start gaan :)

benwake

Legacy Member
MitCh zei:
LightBox is ook wel handig voor foto's. http://www.huddletogether.com/projects/lightbox2/
Kan ook voor blogs worden gebruikt. Wel geen commentaar mogenlijk.

kga een mengelingske maken van de twee denk ik, maar hoe meer ik die flickr gebruik, hoe irritanter ik hem vind.
De mappen enzo... je kan bijvoorbeeld (bij mijn weten) geen submappen aanmaken.
De voorstelling van de foto's is ook wel raar (navigatie rechts, terwijl de meeste mensen het links gaan zoeken)
Enfin, we overleven het wel :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan