Archief - Q: Batterij Sony DSC-T1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rep1

Legacy Member
ik heb mijn Sony DSC-T1 al enkele jaren (sinds die is uitgekomen... 2003? 2004?) en sinds kort heb ik een groter geheugenkaartje gekocht (toendertijd heb ik gekozen voor 256 MB wat vrij duur was, nu is dat allemaal goedkoper) van 4 GB. Nu kan ik wel veel meer foto's trekken en langer filmen (want die functie gebruik ik ook wel meer dan eens) maar door de beperkte duur van de batterij kan ik niet optimaal gebruik maken van die 4 GB.

Ter illustratie:
4 GB = 3 uur filmen à 640 x 480 standaardkwaliteit
Maar mijn batterij gaat slechts een goede 50 minuten mee (bij het filmen, want als er enkel foto's worden getrokken is het +- 65 minuten)

Vermits je meestal op verplaatsing gaat, is het niet eenvoudig om overal een adapter mee te nemen en een stopcontact te vinden.

Nu had ik gedacht om een 2de batterij te kopen en eventueel een lader voor in de auto zodat batterij 1 kan opladen terwijl ik batterij 2 gebruik. Maar dan moet er nog steeds over-en-weer naar de auto gegaan worden (rekeninghoudend dat dit mogelijk is... ben niet altijd met de auto)
Ik spreek hier wel over een batterij die ik al even lang heb als het toestel zelf. Zijn er in tussentijd misschien al batterijen die langer meegaan? Is mijn batterij al wat versleten en gaat die eigenlijk langer mee?

Wat raden jullie mij aan om te doen?

GeeKer

Legacy Member
Gewoon nieuwe batterij kopen. Thuis opladen en vervangen in de camera wanneer mogelijk.. Ook raad ik je aan een sony batterij te kopen en geen namaak.

Rep1

Legacy Member
Een nieuwe batterij zorgt er ook maar voor dat ik slechts een uurtje verder kan met mijn toestel. Samen met batterij 1 heb ik dan al wel 2 uur, maar op zich is dat toch nog niet zo erg lang, toch?

Ik weet eigenlijk niet waar ik op hoop of wat ik verwacht te vinden.
Een superbatterij die 10 uur meegaat ofzo? :D

DieselPower

Legacy Member
Eventueel al eens gekeken naar een firmware update? Zulke dingen lossen soms batterijproblemen op.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan