Archief - Q: Balkje met gebruikte en beschikbare webspace

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

.kw

Legacy Member
Hoe kan je zo'n balkje met de gebruikte en beschikbare webspace zoals bijvoorbeeld bij hotmail op een gebruiker van je website zijn account zetten? En kan je dat ook doen als je zoals ik werkt met localhost (zolang ik aan de site werk)?

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Wat jij bedoelt is simpel te maken.

Ge set u maximun, ge neemt al u bestanden en telt te size op. Kijk dan hoeveel procent van da maximum ge inneem ent maak daar u vakske mee. Nen div over div of bv 2 cels in nen tabel (ene rood en andere groen ofzo).

BertG

Legacy Member
Wat |M°B|Morbuus waarschijnlijk bedoelde met tellen is, was tellen dmv PHP of ASP.
En dat is dynamisch :)

Xcarma

Legacy Member
.kw zei:
Hoe kan je zo'n balkje met de gebruikte en beschikbare webspace zoals bijvoorbeeld bij hotmail op een gebruiker van je website zijn account zetten? En kan je dat ook doen als je zoals ik werkt met localhost (zolang ik aan de site werk)?
Code:
echo shell_exec("du -hbs '$userdir'");
Dan hebt ge de totale size van de user zijn directory in bytes.

Smoerf

Legacy Member
Even vlug iets in elkaar gebokst

Als d'r fouten inzitten (de kans is groot) let me know:

PHP:
<?php
error_reporting(E_ALL);

// De directory van de user
   $basedir = "/home/wso/jochen/";

// De maximum grootte die de map mag zijn:
   $maxsize = 1024*1024*1024; // in KB


// Functie om bestandsgroottes om te zetten in Kb, Mb en Gb
function file_size($filesize){
   if ($filesize < 1024){
      return $filesize . "  b";
   }else{
      if (($filesize/1024) < 1024){
         return round(($filesize/1024), 1) . " Kb";
      }else{
         if (($filesize/(1024*1024)) < 1024){
            return round(($filesize/(1024*1024)), 1) . " Mb";
         }else{
            return round(($filesize/(1024*1024*1024)), 1) . " Gb";
         }
      }
   }
}

// De functie om de graph te tekenen
function check_totaldir_size($dir, $folder_size, $folder_max){
   if ($folder_size < $folder_max){
      $width = 10;
      $width += round((($folder_size / $folder_max) * 150), 0);
      echo "<div style=\"height:8px;background-color:#CCCCCC;border:1px solid #333333;width:150px;\"><div style=\"background-image:url('bar.gif');background-repeat:no-repeat;height:8px;font-size:2px;width:" . $width . "px;\"></div></div>\n";
   }else{
      echo "<span style=\"color:#FF0000;font-weight:900;\">te groot!</span>\n";
   }
}

// De recursieve functie om de totale grootte te berekenen
function get_totaldir_size($dir){
   $the_size = 0;
   $dh  = opendir($dir);
   while (false !== ($filename = readdir($dh))) {
      if (($filename != ".") && ($filename != "..")){
         if (filetype($dir . "/" . $filename) == "dir"){
            $the_size += get_totaldir_size(($dir . "/" . $filename));
         }else{
            $the_size += filesize($dir . "/" . $filename);
         }
      }
   }
   return $the_size;
}


$folder_size = get_totaldir_size($basedir);
$ba = check_totaldir_size ($basedir, $folder_size, $maxsize);


echo $ba;
echo $basedir . "<br />\n";;
echo "Gebruikt: " . file_size($folder_size) . " van " . file_size($maxsize) . "<br />\n";
?>

Ik wist dat ik iets vergeten was. Het prentje van dat balkje staat hier:
http://jochen.tensixtytwo.com/bar.gif

DJ_Trash

Legacy Member
interessante feature; msischien moetek ek eens ASP alternatief overwegen

.kw

Legacy Member
Dank u, ik heb nu niet direct tijd maar ik zal het eens testen :)
Ik dacht eigenlijk dat het ingewikkelder zou zijn, in DirectAdmin eerder.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan