Archief - Q: Affiche 'ontwerpen'

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

serial

Legacy Member
Ik heb in het verleden hier en daar wat eenvoudige flyers gemaakt maar onlangs vroeg iemand of ik geen affiche kon maken voor een 'party' die hij organiseerd.
Heb toen ingestemd maar toen ik wou beginnen heb ik ondervonden dat het ingewikkelder is dan het lijkt.
Flyers kon ik gewoon doen in photoshop maar een affiche (A2) is te groot om deftig in PS te realiseren.
De naam van die party is 'extravaganza' en er moeten hier en daar wat 'mafia' elementen in verwerkt worden :p

Mijn vraag is nu:
Kan ik gewoon de achtergrond in illustrator maken, afbeeldingen aanpassen in photoshop en die samenvoegen?
Probleem is dat ik paar elementen wil verwerken in de achtergrond van de affiche en ik vrees dat als ik dit doe in illustrator, het niet echt naadloos zal zijn :s

Wie kan me helpen met wat tips en dergelijke?

PS. ik had graag links en rechts van 'extravaganza' wat krullen gezet maar geen idee hoe ik hieraan begin of waar ik voorbeelden kan zoeken :s

frenzal

Legacy Member
maak beelden in photoshop en zet alles samen in illustrator en ook uw tekst in illustrator

serial

Legacy Member
moet ik feitelijk illustrator gebruiken of kan ik van photoshop onmiddelijk naar indesign gaan?

had gedacht aan een donkerrose achtergrond en daar paar afbeeldingen in verwerken.
In photoshop zelf gaat dit uiteraard niet daar een A3 pagina al te zwaar is om in te bewerken.
Ik heb net een afbeelding bewerkt in PS dmv verschillende filters toe te passen. De achtergrondkleur van de affiche zou eenzelfde tint moeten hebben...
http://users.skynet.be/serialk/extrav1.jpg

D'Sek-

Legacy Member
Sorry, 't is echt lelijk.. Waarom niet gewoon de foto colorizen?

serial

Legacy Member
D'Sek- zei:
Sorry, 't is echt lelijk.. Waarom niet gewoon de foto colorizen?
das niet de achtergrond eh, dat is gewoon een afbeelding die in de achtergrond zou moeten overgaan. Achtergrond is een soort donkerrose, daarom die afbeelding ook eh :p
de afbeelding komt uiteraard nie zo op de achtergrond maar wordt er subtiel in verwerkt, dus het doet er niet echt toe hoe de afbeelding er op zich uitziet ;)

ps. soz voor bumpen, wist niet dat het hier niet toegelaten was. nu dus wel :p heb ondertussen ook stickie gelezen en nogmaals dus nog mijn nederige excuses :(

D'Sek-

Legacy Member
Ik zie niet in hoe dat beeld je ontwerp kan verrijken, of het nu subtiel erin verwerkt wordt of blantant op de achtergrond wordt gezet..

Ik zou van die "laten we er een paar filtertjes over knallen en zien waar we uitkomen"-filosofie afstappen en nadenken welke bewerkingen effectief noodzakelijk zijn voor je affiche.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan