Archief - Q: Afbeelding horizontaal

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

!manticore!

Legacy Member
Ben bezig met mijn eindwerk. Nu heb ik een afbeelding maar die is niet horizontaal. Kheb met simpel programmakes geprobeert die horizontaal te krijgen maar het lukt niet.
De afbeelding is vrij lang. Daarom dat het dus vrij hard opvalt.
Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?

http://users.telenet.be/manticore/kelvinschaal.jpg

Stimpy

Legacy Member
da leek me nu es ni recht eh :p
maar ff gekeke in photoshop en op ne mm na ist idd recht

precies een illusie :crazy:

orez

Legacy Member
CTRL+R in photoshop voor rulers... dan gewoon snap to guides aanzetten, in uw ruler klikken bovenaan, ingeduwd houden uwen muis, ruler naar beneden glijden tot aan het bovenste beginpunt van uwen pijl, dan rotate --> en hem laten snappen aan die guide (daarom snap to guide ;))

should work fine ..

dêsh'

Legacy Member
Waarom inscannen? Kun je toch gemakkelijk zelf tekenen, zelfs in word. ;)

*Springkonijn*

Legacy Member
Ik heb ook een vraagje voor jullie maar wil daar niet echt een nieuwe threat voor starten vandaar:

- Wat is de gemakkelijkste manier om een foto in 2 kleuren te zetten?
- Hoe kleur je één layer in één kleur? (beiden in CS2)

Bedankt!

orez

Legacy Member
duotone optie binnen photoshop.
een layer aanmaken, emmertje nemen, en layer vullen.. :p

!manticore!

Legacy Member
Ik denk dat het sneller gaat als ik het inscan dan wanneer ik het zelf zou moeten tekenen. Tenminste als het recht is. :p

Joey

Legacy Member
Ik trek met de measure tool en lijn en dan met rotate canvas => arbitrary

Dan gaat em zelf zoeken hoe hij het recht zet.

sexymofo

Legacy Member
Joey zei:
Ik trek met de measure tool en lijn en dan met rotate canvas => arbitrary

Dan gaat em zelf zoeken hoe hij het recht zet.

Ja zo hebben ze dat bij ons op school ook geleerd geloof ik ma ik ben nie zeker :)

wrong`

Legacy Member
met de meetlat (SHIFT + I) schoon meten op die lijn dan bij

Image ->Rotate -> Arbitrary en dan gewoon OKE klikken en bijsnijden waar nodig da's meest nauwkeurige manier die ik ken voor zo'n dingen

dresse

Legacy Member
das hier precies altijd een wedstrijdje om zoveel mogelijk antwoorden te kunnen geven op de simpelste vragen....

is het al is gezegd? ah, dan smijten we er ergens ne fancy sneltoets bij zodat het lijkt also het een heel nieuwe methode is...

zolang dat ge maar kunt laten zien dat ge der iets van kent eh :)

LunchBox

Legacy Member
That's the beauty.. er zijn meestal meerdere methodes. Nog eentje voor de lijst:
- trek met de crop tool een kader rondom hetgeen je nodig hebt
- roteer dit kader (nog voor je voor "accept" kiest uiteraard) zodat het even schuin staat als een zichtbare lijn in je scan (verplaats indien nodig)
- verplaats de crop-kader opnieuw zodat je zeker bent dat al hetgeen je nodig hebt binnen het kader staat
- kies nu voor accept (het vinkje) of dubbelclick erop / hij zal nu het geheel rechttrekken en bijknippen

Anendel

Legacy Member
Ik doe het zelf bijna nooit zo, maar voor de volledigheid:
met de filter 'Lens correction' (onder Distort) kan je dat ook. Voordeel is dat het grid over je foto een handige hulp is om je op te baseren.

Aangezien ik al mijn foto's in Raw fotografeer, crop en straighten ik mijn foto's in de Camera Raw editor (via Bridge). Daar werkt het als de arbitrary en crop tool in één tool gecombineerd. Ook handig.

Het is inderdaad de sterkte van Photoshop dat je verschillende manier hebt om een bepaald resultaat te verkrijgen. Vanaf volgende week begin ik zelf Photoshop te geven aan beginners en de verschillende manieren van selecteren en extracten alleen al kan ik een hele les mee vullen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan