Archief - Q: aankoopadvies > Wacom

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

XantiX

Legacy Member
Ik zou mij graag een wacom aanschaffe, zo goedkoop mogelijk welteverstaan. Zal vooral gebruikt worde om in photoshop e.d wat te tekene.

Ik heb er een gevonde: nl deze

trekt dat op iets??

MVG

rOmulusrEx

Legacy Member
hangt er van af wat ge juist gaat tekenen :)

ik denk dat die penpartner in elk geval te klein is. (eerder voor mensen die op laptop snel wat willen kribbelen onderweg)

het minimum zou een graphire A6 of A5 kunnen zijn.

DJ_Trash

Legacy Member
Kleiner als a5 zou ik ni gaan in ieder geval
ik heb nen a5 van wacom en ben daar tevreden van, maar kleiner hoeft toch niet

Erinyes

Legacy Member
DJ_Trash zei:
Kleiner als a5 zou ik ni gaan in ieder geval
ik heb nen a5 van wacom en ben daar tevreden van, maar kleiner hoeft toch niet

Actief oppervlak (breedte x diepte): 81,2 x 58,0 mm

Dat is echt heel klein... Daar zou ik zeker niet voor gaan. A5 zou voor mij ook een minimum zijn. Maar ik denk niet dat je moet twijfelen aan het merk wacom...

Lo_fi

Legacy Member
Is idd wel piepklein. Ik heb de standaard A5's en dat lukt doorgaans..als ik er geen 8 keer op 10 naast zou zitten als ik een beetje aan het doortekenen ga.. Is uiteraard afhankelijk van je tekenstijl..maar naar mijn gevoel is een groot oppervlak toch te verkiezen boven die thumbnail-wacom.

XantiX

Legacy Member
mja die A5's kosten allemaal rond de 200 euro en das wa veel voor mij :)

kga wsl voor de Graphire4 Classic gaan, is wel A6 ma waarschijnlijk beter als de bovenstaande, en kben nog een beginner dus mss wel een redelijke keuze :)

TheCrow7

Legacy Member
Moet het nieuw zijn ? Je kan die dingen soms wel tegen een prijsje op de kop tikken.

XantiX

Legacy Member
mja kben toch voor de grapphire 4 classic gegaan, en kben der tevrede over :)

topic mag geclosed worden

Cederzo

Legacy Member
Kheb mij recent een Wacom Graphire 3 gehaald, ook heel lang getwijfeld tussen A6 of A5, en heb geen seconde spijt van het feit dat ik A5 heb genomen. Als ge echt wilt kunnen tekenen op pc, en dan bedoel ik serieuzere dingen dan comics alleen, dan gaat ge de ruimte wel kunnen gebruiken die ge nodig hebt om u arm te bewegen. Qua prijs is de A5 wel een stukske duurder, maar het is het ook waard imho.

dresse

Legacy Member
probeer anders is iemand voor mij die a4 van trust uit die in colruyt boek staat :) kost maar 100€ maar durf het ni te kopen omdat trust brol is...

Xoliul

Legacy Member
Ik heb nog zo'n oude Intuos liggen, werkt wel naar behoren. Alleen had Tilt sensitivity erop wel mooi geweest (opacity en size in een beweginng onafhankelijk controleren).

En ik krijg de indruk dat groter zowiezo beter is. Je gaat namelijk veel minder moeten inzoomen om detaisl te tekenen, en de pad is veel gevoeliger. Met die kleine A5 moet ik wel redelijk inzoomen voor te detaileren, maar het is best doenbaar. Ik klaag eigenlijk niet, dat ding kost toch bijna niets.

dresse

Legacy Member
grootte hangt ook af wa ge er mee wilt doen..
kan me wel inbeelden dat u arm serieus moe kan worden als ge nen a3 gaat kopen voor gewoon u muis te vervangen :)
ik vind persoonlijk nen a4 al iets te groot, moetk veel te veel men arm bewegen. a5 is perfect...

Xoliul

Legacy Member
Nu, als ik zat bvb een vliegtuig te tekenen, grote vormen ging gemakkelijk, maar dan als ik de neus moest doen, was de beweging die ik op 33% in Photoshop moest maken veel te klein, dan moest ik weer inzoomen omdat preciezer te doen. Voor de volgende grote lijnn was dat dan weer uitzoomen. Arm moe worden zal wel niet zo erg zijn als de tablet niet te groot is, niet meer dan als je gewoon tekent alleszins.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan