Archief - [prog][vb.net] waardes doorgeven in meerdere forms

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NoFate

Legacy Member
Hallo,

Ik ben een programmake aant het maken in compact framework.

Maar ik zit dus vast met iets heel simpel, ik zou een waarde willen doorgeven van ene form naar de andere form.

Normaal is het niet meer als dit :

in form1

Code:
public test as integer
test = 1

in form2

Code:
dim form1 as new form1
msgbox(form1.test)


Wat doe ik hier verkeerd? want dit blijkt niet te lukken...
Dit krijg ik dus maar niet aan het bollen in compact framework

Heel hard bedankt!

<HypnotecH>

Legacy Member
public test as integer


Steek dat eens in een module (heb dat nu wel niet kunnen testen, geen .net voor handen atm)

.:KrusT:.

Legacy Member
Maak van die "Public test as Integer" eens "Public Shared test as integer"

Anoniem07

Legacy Member
Je moet deze variabele in een module zetten.
Module kun je vinden door Ipv een extra Form bij te voegen, kun je kiezen voor een MODULE. Als je hier Variabelen in definieert / declaered / dim't dan kun je die in elke andere form oproepen. Maar ik weet niet dat het zo simpel is alst dat want heb me nog niet ermee echt bezig gehouden. Maar dan kuin je normaal dus deze variabele op een andere form oproepen. Maar het kan zijn dat je die Module zelf eerst eens moet oproepen. Weet wel niet hoe je dat zou moeten doen. Hopenlijk kun je verder.

MVG Ian

Da Turtle

Legacy Member
PunkDudez zei:
Je moet deze variabele in een module zetten.
Module kun je vinden door Ipv een extra Form bij te voegen, kun je kiezen voor een MODULE. Als je hier Variabelen in definieert / declaered / dim't dan kun je die in elke andere form oproepen. Maar ik weet niet dat het zo simpel is alst dat want heb me nog niet ermee echt bezig gehouden. Maar dan kuin je normaal dus deze variabele op een andere form oproepen. Maar het kan zijn dat je die Module zelf eerst eens moet oproepen. Weet wel niet hoe je dat zou moeten doen. Hopenlijk kun je verder.

MVG Ian
Wij hebben geleerd in VB 6 het zo te doen als hier beschreven. Gewoon module invoegen, daar een public test as integer in ofzo, en dan kan je daar aan van iedere form. Kweet wel nie als da nog gaat in .NET, nog nie over gesproken dit jaar :) (nu ik .NET krijg)

.:KrusT:.

Legacy Member
Module is volgens mij ook de beste oplossing. Maar in uw module moet je de variabele als Public declareren. Als je deze als private of gewoon via dim declareert kan je deze enkel in de module gebruiken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan