Archief - [PROG]VB.NET File openen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wover

Legacy Member
Hey,

hoe kan ik een programma openen in VB.net, ik heb al deze code, dat vind ik ook als voorbeeld op msdn, maar hij zegt heel den tijd dat het bestand niet gevonden kan worden:

onclick van nen button:

Dim path As String

path = "C:\test.vbs"
Shell(path, 1)


en nog een vraagje: het zou zijn voor nen autorun van nen dvd, maar hoe kan ik de stationsletter van het dvd station dan te weten komen, want dat kan bij iedereen anders zijn. Moet ik dan gewoon "test.vbs" ingeven als path, als het in dezelfde map staat?

.Acku.

Legacy Member
Mocht het Java zijn (hey, nog niemand anders heeft proberen helpen ;)) dan moet je de backslash dubbel escapen, want uw path zou vertalen naar c:[tabkarakter]est.vbs

Normaal zou je idd met 'file' de file in huidige werkdirectory moeten krijgen. Of met "./test.vbs" bvb

.Acku.

Legacy Member
Luktet om de calculator dan te runnen?

En MSDN, pfuh, dat is Microsoft weetwel

Ice

Legacy Member
"test.vbs" alst in zelfde dir staat (maar niet 100% zeker dat da gaat werken)
en anders kunde wel aan den directory komen vanwaar uw prog is uitgevoerd)
Directory of DirectoryInfo klasse dacht ik

Svenvdb

Legacy Member
woverke, ga boek 2 eens halen
daar sta het in om te lezen van bestand

Wover

Legacy Member
Svenvdb zei:
woverke, ga boek 2 eens halen
daar sta het in om te lezen van bestand

ik heb dieje al wel ff, maar hey gast dan moet ik wel 4m wandelen rond mijn pc om dieje boek te pakken e !

nee, kzal eens zien se :p


edit: welke pagina zou da dan zo ongeveer zijn?

Ice

Legacy Member
Woverke zei:
ik heb dieje al wel ff, maar hey gast dan moet ik wel 4m wandelen rond mijn pc om dieje boek te pakken e !

nee, kzal eens zien se :p


edit: welke pagina zou da dan zo ongeveer zijn?

lazy bastard.
btw op google, google.groups vinde ook veel ze en zeker over .Net

Bubbling Zombie

Legacy Member
Ice zei:
"test.vbs" alst in zelfde dir staat (maar niet 100% zeker dat da gaat werken)
en anders kunde wel aan den directory komen vanwaar uw prog is uitgevoerd)
Directory of DirectoryInfo klasse dacht ik

of ge smijt het in uwen bin directory, is normaal uw current directory. Tenzij da ze da hebben veranderd in den 2.0.

Wover

Legacy Member
ok, blijkbaar moet het gewoon met system.diagnostics.process.start(path)

vreemd vind ik dat! :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan