Archief - [PROG][VB.NET] Cijfer uit Integer selecteren?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killgore

Legacy Member
KilL zei:
Die laatste manier heb ik toch zo op school geleerd dus ik denk dat da wel de juste is
n/o, ma wwaar zitte op school en wa richting volgde? Bij ons zoude vo zo een manier vrij wrsch 0 krijgen en ik doe geeneens informatica :). Een beetje inzicht in talstelsels mag toch wel als je wilt programmeren.

infeKted

Legacy Member
killgore zei:
n/o, ma wwaar zitte op school en wa richting volgde? Bij ons zoude vo zo een manier vrij wrsch 0 krijgen en ik doe geeneens informatica :). Een beetje inzicht in talstelsels mag toch wel als je wilt programmeren.

Lol, bij ons leren ze het ons zo ook. En bij de concurrent in Diepenbeek net hetzelfde.

MAAR.. ze leren dat ons om de functies binnen Java te testen.

Toegepaste Informatica btw.

killgore

Legacy Member
infeKted zei:
MAAR.. ze leren dat ons om de functies binnen Java te testen.

Dan heb je je vorige keer beetje missproken. Dan tonen ze je dat voorbeeld niet als beste methode he ;), gewoon om te leren hoe string-functies werken :).
Vergelijk het met fibonacci recursief programmeren, is een klassiek voorbeeld om het te leren, maar is vrij slecht want je hebt een pak onnodige berekeningen.

infeKted

Legacy Member
killgore zei:
Dan heb je je vorige keer beetje missproken. Dan tonen ze je dat voorbeeld niet als beste methode he ;), gewoon om te leren hoe string-functies werken :).
Vergelijk het met fibonacci recursief programmeren, is een klassiek voorbeeld om het te leren, maar is vrij slecht want je hebt een pak onnodige berekeningen.

Awel ja maar ge denkt dan automatisch dat dit de juiste manier is.. terwijl het blijkbaar toch niet zo is. :)

killgore

Legacy Member
infeKted zei:
Awel ja maar ge denkt dan automatisch dat dit de juiste manier is.. terwijl het blijkbaar toch niet zo is. :)
bij ons zetten ze dat er meestal bij: niet optimale versie. En dan zetten of zeggen ze erbij wrom het niet optimaal is en wat beter kan, of als de optimale versie te moeilijk is zeggen ze braaf dat wij die niet-optimale mogen gebruiken :p. (was zo bij quicksort algoritme bv., optimalisatie zou het gewoon voor sommige hypermoeilijk maken).
Als ze zo "foute" zaken programmeren om de werking van sommige zaken te tonen wordt dat er wel duidelijk bijgezegd dat het maar een vb. is en dat je dat beter anders kan programmeren :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan