Archief - [PROG]vba kansbereking in vba code..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jeronimo

Legacy Member
één databank in een andere databank gekopiëerd
de data wordt gecontrolereerd voor overeenkomsten op 4 verschillende criteria: naam, mail, mail werk en straat
er wordt bijgehouden welke data overeenkomt
vb:
Jan [email protected] [email protected] broekstraat 3

we vinden een persoon als we vergelijken op:

naam, mail, mail werk en straat

=> dubbel
-----------
nu kan het zijn dat er voor een bepaalde groep een andere persoon wordt gevonden
vb:
Jan [email protected] [email protected] broekstraat 3

we vinden een persoon als we vergelijken op:

naam en mail

en we vinden een andere persoon als we vergelijken op:

mail werk
=> 2 mogelijke personen
-----------
(op onze manier van werken zullen we niet meerdere personen zien voor diezelfde criteria)

nu zouden we graag voor elke criteria 'naam, mail, mail werk en straat'
willen bereken hoeveel % kans er is dat deze persoon al in de lijst staat.

we geven een mogelijkheid van al de combinaties na vergelijking:
we zoeken dus voor elke persoon het mogelijke percentage dat deze overeenkomt

naam: - :0%
mail: - :0%
mail werk: - :0%
straat: - :0%

naam: persoon 1 :?
mail: - :0%
mail werk: - :0%
straat: - :0%

naam: persoon 1 :?
mail: persoon 2 :?
mail werk: - :0%
straat: - :0%

naam: persoon 1 :?
mail: persoon 2 :?
mail werk: persoon 3 :?
straat: - :0%

naam: persoon 1 :?
mail: persoon 2 :?
mail werk: persoon 3 :?
straat: persoon 4 :?

naam: persoon 1 :?
mail: persoon 1 :?
mail werk: - :?
straat: - :0%

naam: persoon 1 :?
mail: persoon 1 :?
mail werk: persoon 2 :?
straat: - :0%

naam: persoon 1 :?
mail: persoon 1 :?
mail werk: persoon 2 :?
straat: persoon 2 :?

naam: persoon 1 :?
mail: persoon 1 :?
mail werk: persoon 2 :?
straat: persoon 3 :?

naam: persoon 1 :?
mail: persoon 1 :?
mail werk: persoon 1 :?
straat: - :0%

naam: persoon 1 :?
mail: persoon 1 :?
mail werk: persoon 1 :?
straat: persoon 2 :?

naam: persoon 1 :100%
mail: persoon 1 :100%
mail werk: persoon 1 :100%
straat: persoon 1 :100%

Weet iemand hoe je dit doet?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan