GizeH
Legacy Member
Via fopen(url) lees ik een webpagina in, die in UTF-8 geencodeerd is. (altavista.com)
Als ik de links op deze pagina in mijn website wil tonen, worden niet alle tekens juist getoond.
Oorpronkelijk stond mijn html pagina character encoding op ISO-8859-1, dus heb ik dit veranderd naar UTF-8.
Hierbij worden al veel meer tekens getoond, maar nog niet alles.
bvb bij het ophalen van deze link:
http://be-nl.altavista.com/web/results?itag=ody&q=françaîs&kgs=1&kls=0
onderaan de pagina staat:
comparartive translation -- the vampire lestat ... celui du marinier du XIXe siècle et Sam Spade—ajoutez à ça mon accent françaîs!
die streepjes tussen Spade--ajoutez worden niet juist getoond...
Ik heb al getest met UTF8_decode enzo, htmlentities enzo maar er zijn altijd wel enkele tekens die hiet niet goed doen.
Weet iemand wat je precies moet doen om de inhoud op de juiste manier te kunnen opslaan?
De gegevens worden in een mysql db opgeslagen met latin1 swedisch character set.
Hopelijk kan iemand mij helpen, is redelijk dringend
Als ik de links op deze pagina in mijn website wil tonen, worden niet alle tekens juist getoond.
Oorpronkelijk stond mijn html pagina character encoding op ISO-8859-1, dus heb ik dit veranderd naar UTF-8.
Hierbij worden al veel meer tekens getoond, maar nog niet alles.
bvb bij het ophalen van deze link:
http://be-nl.altavista.com/web/results?itag=ody&q=françaîs&kgs=1&kls=0
onderaan de pagina staat:
comparartive translation -- the vampire lestat ... celui du marinier du XIXe siècle et Sam Spade—ajoutez à ça mon accent françaîs!
die streepjes tussen Spade--ajoutez worden niet juist getoond...

Ik heb al getest met UTF8_decode enzo, htmlentities enzo maar er zijn altijd wel enkele tekens die hiet niet goed doen.
Weet iemand wat je precies moet doen om de inhoud op de juiste manier te kunnen opslaan?
De gegevens worden in een mysql db opgeslagen met latin1 swedisch character set.
Hopelijk kan iemand mij helpen, is redelijk dringend
