Archief - [PROG]JS + .NET Webservice method oproepen in javascript

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tomvanhouche

Legacy Member
We moeten voor school een groot project doen rond webservices.
Aangezien we alles zelf moeten opzoeken maar ik gewoon geen duidelijk voorbeeld vind post ik het maar hier.

Als probeersel moeten we een vista gadget ontwerpen die een webservice aanroept. Die webservice heet WebHelloWorld en heeft een method SayHello die een simpele string retourneert "Hello World".

De webservice creeren heb ik gedaan in visual web developer, is niet moeilijk en als ik dan run krijg ik een url naar de method vb. http://localhost/49166/WebHelloWorld/SayHello

Aangezien een vista gadget uit niet meer als een xml en een html bestaat moet ik dus in die html een stukje javascript schrijven die deze method oproept over die url en in de body die strnig dan toont.

Heb al verschillende sites afgezocht maar niks werkt, de meeste voorbeelden zijn veel te ingewikkeld enz.

Iemand die mij hier mee verder kan helpen? Eventuele links met goede uitleg?
Zou het enorm apprecieren :)

tomvanhouche

Legacy Member
heb die oefening nagemaakt en bolt gewoon ni, ni bij de mijn ni bij die van de site :s

edit: het werkt eindelijk bovenstaande site heeft niet echt geholpen, twas de site van microsoft die goede uitleg had :)

AsinuS

Legacy Member
tomvanhouche zei:
heb die oefening nagemaakt en bolt gewoon ni, ni bij de mijn ni bij die van de site :s

edit: het werkt eindelijk bovenstaande site heeft niet echt geholpen, twas de site van microsoft die goede uitleg had :)

Kan je de link eens posten, ik ben wel geïntresseerd.

Grtz

pieta

Legacy Member
xios:D

en indd, rond webservices mocht er wa meer uitleg zijn, ik heb gewoon ne dag van alles zitten lezen wat da eigelijk is en moet doen, hoe da te maken enz...

th43ns

Legacy Member
Ik heb het nu nog niet zelf met javascript gedaan (wel met gewone .net form uitvoeren op oracle database door de webservice en dat was allesbehalve moeilijk..). Ga het morgen eens bekijken en als ik het weet post ik het :P
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan