Mja kijk, hiervoor zei ik dus code te posten he
- klassenamen: altijd met hoofdletter
- members maak je private (lees wat theorie over encapsulation). Je verkrijgt toegang tot members via public getters en setters (als het tenminste wenselijk is om die members direct van buitenaf te beïnvloeden).
- de oplossing voor een probleem is niet zomaar de boel static maken en aanspreken.
Jouw code even aanpassen zodat ze voor mij beter lijkt (allez, niet zozeer dat dit volledig is wat je wil doen, maar het is wel iets properder):
class Run{
private Window mainWindow;
public Run(){
mainWindow = new Window();
}
public Window getMainWindow(){
return mainWindow;
}
public static void main(String[] args){
Run run = new Run();
}
}
Van buitenaf spreek je die dan aan door op een specifiek object de getMainWindow() aan te roepen en daarop een setLabel te doen. Of (nog beter vind ik), je maakt in het run-object een methode "setLabelText(String text)" ofzo zodat je die klasse zelf de tekst in het label laat zetten. Je moet dan wel de aanroepende klassen een referentie naar dat run-object meegeven.