Archief - [PROG][ASP.NET] refreshproblemen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

schop aars

Legacy Member
als ik iets submit met een asp pagina dan word da toegevoegd aan een txt bestand. maar als ik dan daarna op de refreshknop van mijnen browser druk dan word da nog is in da txt bestand gezet. Hoe kan ik dit voorkomen?????

schop aars

Legacy Member
mja denk dannek mij nie goed uitgedrukt heb.
tis dus nie de bedoeling da de pagina gerefreshed word. maar stel dat iemand dat toch doet dan krijgt hij zo de vraag om de gegevens nog is te versturen en als em dan ja klikt dan komt da 2 keer in da textbestand(Wa dus nie mag)

dus nu is mijn vraag hoe kan ik der voor zorgen dat een druk op de refreshknop van de browser niet meer kan resulteren in het hernieuw verzenden van de gegevens??

Kn0t

Legacy Member
Wel ja, nadat de gebruiker het formulier submit, voeg je de gegevens toe aan het tekst bestand, en dan redirect je naar de volgende pagina, in plaats van te forwarden naar de volgende pagina. Bij een redirect zal de browser een nieuwe request sturen, en zijn de post variabelen dus niet meer beschikbaar, en zal je dus geen double posts meer hebben.

schop aars

Legacy Member
voor alle duidelijkheid der is geen volgende pagina
alles word in dezelfde pagina gedaan

edit: tis voor tschool dus kga mijn code hier ook nie posten want anders zijn der nen hoop mensen die die oefening hebben zonder der iets voor te doen

kajakske

Legacy Member
Een aantal mogelijkheden:

1) iedere keer in de tekst file geschreven wordt -> Check of het er al in zit
= niet zo heel performant

2) wanneer je het er de eerste keer in steekt, cookie schrijven bij de client, als de cookie bestaat -> niet meer wegschrijven

3) same as above, but in session vars

4) Alles op 1 pagina doen, maar als je dan uiteindelijk wegschrijft, een redirect doen naar een nieuwe pagine (zolas hier boven gezegd wordt) ... Dit kan gewoon een HTML zijn of whatever ...

orez

Legacy Member
kajakske, cookie zetten dat hij al weggeschreven heeft of session..

Wat als die gebruiker opnieuw iets wilt toevoegen maar dan iets anders. Dan sta je weer nergens.

schop aars

Legacy Member
ok knot ge had dus totaal gelijk
kheb het uiteindelijk met response.redirect kunnen oplossen maar dan redirect naar dezelfde pagina

Respect voor jou man:niceone:
en stom dannek da nie eerder doorhad dat da wss ook zou gelukt zijn:doh:

kajakske

Legacy Member
Weet ge waar ge ook voor moet opletten ...

Mensen die op een button dubbel klikken ... Dan submit em da, en submit em da direct nog eens ...
Simpelste oplossing daarvoor is javascript, op de onclick van den button, den button disablen -> second click will not happen ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan