Archief - [PROG] VS .net 2003 -> VS 2005

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

`SeriOUs

Legacy Member
Ik heb net Visual Studio 2005 geïnstalleerd, maar ik had VS .net 2003 nog staan.
Aangezien ik niet zoveel van die dingen ken (heb ze enkel nodig voor school), weet ik niet perfect wat ik mag deïnstalleren.

Ik heb nu dus het .net Framework 2.0, mag ik dan het .net Framework 1.1 eraf doen? Of is het beste dat ik ze beide hou, omdat ze elkaar wat aanvullen?

En mss een erg domme vraag, maar kom: is er een reden waarom er geen ".net" meer wordt vernoemd bij Visual Studio 2005?

The Crazy Frog

Legacy Member
`SeriOUs zei:
Ik heb net Visual Studio 2005 geïnstalleerd, maar ik had VS .net 2003 nog staan.
Aangezien ik niet zoveel van die dingen ken (heb ze enkel nodig voor school), weet ik niet perfect wat ik mag deïnstalleren.

Ik heb nu dus het .net Framework 2.0, mag ik dan het .net Framework 1.1 eraf doen? Of is het beste dat ik ze beide hou, omdat ze elkaar wat aanvullen?

En mss een erg domme vraag, maar kom: is er een reden waarom er geen ".net" meer wordt vernoemd bij Visual Studio 2005?
Houden, afaik

killgore

Legacy Member
totaal verschillende .net applicataies is nooit goed zover ek weet

Als ek u was geweest had ek et zo gedaan: .net 2003 uninstallen, .net framework uninstallen en dan den 2005 installen (nodige framework zit daar wel in).

messiah´

Legacy Member
Ja, MS was goed op weg om .NET achter alles te zetten. .NET is niets meer dan een term van de marketingafdeling.

killgore zei:
totaal verschillende .net applicataies is nooit goed zover ek weet

Als ek u was geweest had ek et zo gedaan: .net 2003 uninstallen, .net framework uninstallen en dan den 2005 installen (nodige framework zit daar wel in).
Ach, die twee gaan perfect naast elkaar. Maar applicaties die je compiled in 2005 zijn sowieso .NET 2.0.

alva848

Legacy Member
Kan ze laten staan, vormt geen probleem (enkel met beta versies onstaan er conflicten).
Anderzijds is er weinig reden om ze beide te houden uiteraard. ;)

je kan met de 2005 ook een release maken voor het 1.1 framework (wat nog wel een tijdje nuttig kan zijn).

Er komt trouwens voor zowel de 2003 (eindelijk) en de 2005 een update uit, verwacht je maar maar aan framework 2.1.

`SeriOUs

Legacy Member
Urgh, Microsoft is wel onduidelijk met zijn developer tools imo. :-s
Ze zouden alles eens deftig mogen herstructureren, want met die .net is het er mss wel op vooruitgegaan in handigheid, maar niet in overzichtelijkheid.

messiah´

Legacy Member
`SeriOUs zei:
Urgh, Microsoft is wel onduidelijk met zijn developer tools imo. :-s
Ze zouden alles eens deftig mogen herstructureren, want met die .net is het er mss wel op vooruitgegaan in handigheid, maar niet in overzichtelijkheid.
Da's dé reden dat ze .NET hebben weggedaan uit Visual Studio. Het ergste is als ze twee merknamen beginnen te combineren (cfr. Live.NET)

`SeriOUs

Legacy Member
aha.

ik begin er toch stilaan wijs uit te geraken. Ik heb gewoon ALLES weggegooid van Microsoft VS & framework, en nu al het nieuwste aan het installeren. Ze hebben gewoon een erg uitgebreid programma-assortiment in hun 'suite'. :oink:

Beetje overdonderend voor een beginneling-programmeur als je de eerste keer de 'professional VS' installeert.
Maar dat is zo bij de meeste professionele paketten denk ik.

killgore

Legacy Member
Ik heb genoeg geprobeerd versies van .net naast elkaar te installeren om te weten da het problemen geeft uiteindeiljk. Enkel met den 2005 had ek idd niets van problemen omdat dat zich minder "integreert".

Imho: enkel nieuwste houden en oude rommel weggooien, is ook properder.

alva848

Legacy Member
Vich zei:

Dit gaat dus inderdaad over beta versies, en niet over eerdere versies ( sql 2000 of vs 2002/2003)

Het kan nuttig zijn om de 2003 te behouden. Ik heb bv ontzettend ontzettend veel last gehad met een remote connectie te maken via pocket PC naar sql server in de 2005; terwijl dit vlotjes ging in de 2003.
Het is me nu wel gelukt, maar ik moet er wel wat toeren voor uithalen waar ik niet volledig gelukkig mee ben.
Dat gezegd zijnde, is de 2005 wel een hele verbetering en heel aangenaam om mee te werken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan