Archief - [PROG] progammers game: Gun tactyx

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kr0meel

Legacy Member
Dag lieve breedbandkinderen,


Ik wil hier even wat reclame maken voor een spel voor programmeurs waar ik alvast met volle teugen van heb genoten, en waar iedereen, die een beetje met scripten bezig is, zeker zijn kix uit zal halen.

De bedoeling is dat je een team van bots met eerder beperkte specs aanstuurt door middel van een script. De teams nemen het dan wekelijks tegen elkaar op in een QIII achtige omgeving, en diegene die hier het vaakste als overwinnaar uit komt wordt prompt tot wereldkampioen gebombardeerd.

Die wereldkampioen ben ik momenteel, en ik heb een magnum fles champagne uitgeloofd aan de eerste Vlaming die erin slaagt mij van deze plaats te verdrijven. Ik breng ze persoonlijk aan je voordeur :D (btw, ECHTE Champagne!!)

Goesting?
Alle details vind je hier: http://gameprog.it/hosted/guntactyx/

Cy in the arena,

Kr0meel.

S3cT0r

Legacy Member
Zeer interessant inderdaad, mss probeer ik het wel eens als ik gedaan ben met helpen aan ZuiderZinnen.

dJeez

Legacy Member
Ah, een soort van CoreWars voor de 21e eeuw dus precies. Dat moet 'k eens nader bekijken ('k heb toch verlof :p).

.Acku.

Legacy Member
Hoeveel lijnen code omvat uw eigen AI ongeveer? Dat ik weet hoeveel tijd er ongeveer nodig is iets te maken dat een beetje competitief kan zijn ;)

Vich

Legacy Member
.Acku. zei:
Hoeveel lijnen code omvat uw eigen AI ongeveer? Dat ik weet hoeveel tijd er ongeveer nodig is iets te maken dat een beetje competitief kan zijn ;)
Het aantal lijnen zegt in principe niks. De feature-set kennen is veel handiger, alsook welke algoritmes hij gebruikt.
Zolang de code gestructureerd en leesbaar is, dan is minder lijnen code in principe beter.

[edit] En dit is echt zo'n duidelijk geval van "teveel vrij tijd" :D Maar wel leuk hoor!
Zelf heb ik nog voor Robocode een botje in elkaar gestoken. Dat was wel leuk. Ook daar zijn wedstrijden voor en in het eerste jaar CKI(kunstmatige intelligentie) te Utrecht was dit een opdracht voor de studenten. Ikzelf vond het gewoon leuk en heb toen 2 studenten uitgedaagd om het tegen mijn botje met 2 tegelijk op te nemen (was ongeveer gelijkstand dacht ik).

.Acku.

Legacy Member
Dat is apparantly in Java, zou me beter liggen ;)

Ik neem aan dat je inderdaad, voor wat kans te maken, een goede basis AI-algoritmen nodig hebt. Neurale netwerken etc. Dat is niet zomaar iets voor oningewijden

Vich

Legacy Member
.Acku. zei:
Dat is apparantly in Java, zou me beter liggen ;)

Ik neem aan dat je inderdaad, voor wat kans te maken, een goede basis AI-algoritmen nodig hebt. Neurale netwerken etc. Dat is niet zomaar iets voor oningewijden

Zoiets gaan oplossen met neurale netwerken zou echt overkill zijn hoor. Je hebt slechts weinig kennis van AI algoritmen nodig (maar 't is wel handig om te hebben).
Neurale netwerken moeten getraind worden, en ik vermoed niet dat je data van vorige wars op mag slaan. Daarbij komt ook nog eens dat je dan de eerste wars resoluut zal verliezen, omdat je neuraal netwerk nog te dom is.

Kr0meel

Legacy Member
How how, neurale netwerken!!!

Zo'n dure woorden voor zo'n eenvoudig spel!!!. De specs van de bots zijn gewoon veel te laag om dit soort geavanceerde mechanismen te gebruiken. Er wilde één van de deelnemers zelfs een evolutionair-ontwikkelde bot maken, maar daar is hij zeer snel van terug gekomen.

Ik ben zelf aan het spel begonnen met geen enkele ervaring in AI coding. Heb enkel een C++ achtergrond. De taal voor het spel is een vereenvoudigde vorm van C en C++, genaamd "smal". Waar je vooral moet over beschikken is een goede dosis boeren verstand!

Als je een avondje tijd neemt heb je je eerste botje reeds geschreven. Dan komt natuurlijk het optimaliseren, en implementeren van extra features, en dan ben je al snel wat langer bezig. De totale code is uiteindelijk 14K groot geworden, en op 3 weken ontwikkeld (en daarvoor heb ik m'n judo trainingen 3X per week niet gelaten, al het andere werk in huis is wel blijven liggen :p).

QplQyer

Legacy Member
Oeh ziet er tof uit!
Eens uitzoeken of dat onder linux gaat willen draaien ..

Emerxill

Legacy Member
Nice, ga mij daar ook ens mee bezighouden als ik terug ewa tijd heb :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan