.Acku.
Legacy Member
Unzip Attack zei:Java kan je perfect imperatief zien, zonder ook maar 1 concept OO aan te raken.
alez toch tot aan "public class"
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Unzip Attack zei:Java kan je perfect imperatief zien, zonder ook maar 1 concept OO aan te raken.
.Acku. zei:Is vervelend dat je mijn commentaar over complexe hoger wiskunde veralgemeent naar alle wiskunde.
Is verzamelingenleer geen basisbeginsel van wiskundige logica?
Modulus, absolute waarden e.d zijn ASO kennis. Als mensen dat niet kennen is dat hun probleem, en dan zullen ze het aan de development kan van de informatica (kijk hoe ik R&D en analyse voor je vermijd).
De discussie ging hem bij over over complexe veldentheorie en andere theoretische ondingen waar wiskundigen spontaan van klaarkomen, maar ik niet, omdat ik het nut ervan niet zie voor de meerderheid van professionals in de ICT sector.
Als je het echt nodig hebt, zet er dan een wiskundige op. Het zal sowieso dan in de analytische fase zich bevinden, hij moet heus niet kunnen programmeren en zijn algoritmen kunnen makkelijk vertaald worden door echte informatici.
Ik betwijfel sowieso dat de grote geesten achter 3D-engines inforamtici zijn.
.Acku. zei:alez toch tot aan "public class"

nja vraag eens aan een hogescholer om een recursie oefening op te lossen en vraag het dan nog eens aan een unieffer na de 1ste basiscursus java. Of vraag eens om een moeilijker algoritme (nadat je hebt uitgelegd aan de hogescholer wat dat juist is) aan te pakken... Tis maar wat je verstaat onder "niet weten wat je aan het doen bent", je kan je blindstaren op details en minder aandacht hebben voor het geheel, of je kan ook algemene concepten aanbrengen en die tot op de grond begrijpen....Acku. zei:Kunt OO ook aanleren hoor zonder te zeggen dat het OO is.
De syntax voor een nieuwe string variabele is: new StringBuffer()
Zonder daar verder op in te gaan.
Structurele java code gaat niet veel verder dan een for loop met primitives System.out.println() is dat al niet meer.
Jij vraag gewoon 'negeer alles wat je niet begrijpt', waw, dat gaat indruk maken. Zo leerden ze Java op de unief ja, dat herinner ik me nog goed. Je had geen idee wat je uiteindelijk aan het doen waart.
Gebruik dan een taaltje (pascal of whatever) die al die verwarring niet schept.
Omdat het een vak is voor pure wiskundigen, mogen informatici hier niet over kunnen meepraten ? Wetende dat veel algoritmen wel informatici voor nodig zijn om ze te kunnen implementeren. Vaak op low-level niveau voor de veiligheid ervan... De mogelijkheid hebben om dieper te gaan dan het woordje cryptografie omschrijven zou dat niet wenselijk zijn ? en wat versta jij onder een goede basis ? hogescholers krijgen geen wiskunde vakken meer, versta je dat onder goede basis hebben ? De wiskunde uit informatica is de laatste jaren al toegespitster op informatica, so what's the problem ? ist de bedoeling dat zomaar iedereen dit kan volgen en het niet te moeilijk mag zijn ?.Acku. zei:PS: ook cryptografie is een vakgebied voor pure wiskundigen. Waarom denk je dat er zoiets bestaat als licentiaat wiskunde? Die mannen moeten later ook iets gaan doen hoor, buiten ASo studenten treiteren.
jij denk dat informatici wiskundigen moeten zijn, terwijl ik zeg dat ze enkel een goede basis ervan nodig hebben.
Benieuwd hoeveel jij er later van gaat toepassen![]()
Modulus rekenen is niet noodzakelijk aso kennis! Absolute waarde echter is minstens lagere school kennis..Acku. zei:Is vervelend dat je mijn commentaar over complexe hoger wiskunde veralgemeent naar alle wiskunde.
Is verzamelingenleer geen basisbeginsel van wiskundige logica?
Modulus, absolute waarden e.d zijn ASO kennis. Als mensen dat niet kennen is dat hun probleem, en dan zullen ze het aan de development kan van de informatica (kijk hoe ik R&D en analyse voor je vermijd).
De discussie ging hem bij over over complexe veldentheorie en andere theoretische ondingen waar wiskundigen spontaan van klaarkomen, maar ik niet, omdat ik het nut ervan niet zie voor de meerderheid van professionals in de ICT sector.
Als je het echt nodig hebt, zet er dan een wiskundige op. Het zal sowieso dan in de analytische fase zich bevinden, hij moet heus niet kunnen programmeren en zijn algoritmen kunnen makkelijk vertaald worden door echte informatici.
Ik betwijfel sowieso dat de grote geesten achter 3D-engines inforamtici zijn.
Unzip Attack zei:Omdat het een vak is voor pure wiskundigen, mogen informatici hier niet over kunnen meepraten ? Wetende dat veel algoritmen wel informatici voor nodig zijn om ze te kunnen implementeren. Vaak op low-level niveau voor de veiligheid ervan... De mogelijkheid hebben om dieper te gaan dan het woordje cryptografie omschrijven zou dat niet wenselijk zijn ? en wat versta jij onder een goede basis ? hogescholers krijgen geen wiskunde vakken meer, versta je dat onder goede basis hebben ? De wiskunde uit informatica is de laatste jaren al toegespitster op informatica, so what's the problem ? ist de bedoeling dat zomaar iedereen dit kan volgen en het niet te moeilijk mag zijn ?
Ik denk dat ik op dit moment al een HOOP wiskunde nodig gehad heb en ga ik later cg in , ik nog een HOOP nodig zal hebben.
Unzip Attack zei:weetje wat modulo is ? ook iets waar ze nog nooit van gehoord hadden... anyway ze zitte in phl

punkrockdude zei:als modulo 'tzelfde is als modulus (in java dus met x%y) , jah, dan wel
wij hogescholers krijgen btw WEL nog wiskunde
dit jaar een trimester (integralen en afgeleiden meen ik) , en volgend jaar een trimester...
mr zover ik weet heb'k al die wiskunde gezien in men 5e en 6e jaar wetenschappen wiskunde (6u) ...