Archief - [PROG]-[C++] stealth app

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TOAOB

Legacy Member
Om niet te moeten wachten tot vanavond voor meer uitleg, lees volgende pagina om te weten wat voor software ik aan het maken ben:

http://www.synet.biz/nTracker/Press/press_fcw.htm

In de eerste plaats is het software voor mezelf omdat de vermelde pakketten in het artikel allemaal betalend zijn.
Ten tweede is het ook een leuke programmeeruitdaging. Vandaar mijn vraag naar geavanceerde stealth-technieken: niet dat het per se moet, maar het is leuk om zoiets eens geprogrammeerd te hebben.

Hopelijk klaart alles nu wat op...

Vich

Legacy Member
TOAOB zei:
Om niet te moeten wachten tot vanavond voor meer uitleg, lees volgende pagina om te weten wat voor software ik aan het maken ben:

http://www.synet.biz/nTracker/Press/press_fcw.htm

In de eerste plaats is het software voor mezelf omdat de vermelde pakketten in het artikel allemaal betalend zijn.
Ten tweede is het ook een leuke programmeeruitdaging. Vandaar mijn vraag naar geavanceerde stealth-technieken: niet dat het per se moet, maar het is leuk om zoiets eens geprogrammeerd te hebben.

Hopelijk klaart alles nu wat op...

Eerst en vooral mijn excuses voor de verkeerde opvatting. Ik had de startpost volledig verkeerd geinterpreteerd. De volgende keer kan je mss best iets meer info geven ;) :P

't Probleem bij deze software is dat je gebruik moet kunnen maken van het operating system om bepaalde features te kunnen gebruiken zoals email.
De énige oplossing die ik zie is een aparte onzichtbare partitie maken met je applicatie erop. Vervolgens in de boot sector wijzen naar een assembler programma op deze de partitie dat gaat kijken of er andere Windows partities staan waar het hoofdprogramma op geinstalleerd is. Indien het niet geinstalleerd is, dan doe je dit.
Dit is natuurlijk enkel te programmeren in pure assembler, want als dat programma via de boot sector te laden is, dan heb je nog geen OS-dependant API's ter beschikking. Plús dat als de kwaadwillige gewoon degelijk de PC herinstalleerd, alle info evengoed verloren gaat.
Wat je ook kan doen is géén partitie aanmaken en je software dus ergens op de schijf wegschrijven. Na een format/repartitionering staat dit er nog steeds, want een high level format verwijderd geen effectieve data (behalve wat standaard zooi). Alleen als de kwaadwillige persoon ook per ongeluk die data dan overschrijft heb je pech en mislukt het plan ook.

Wat je beschrijft qua software is dus eigenlijk onmogelijk om foolproof te maken, tenzij je dit via hardware zou kunnen oplossen (bvb hardwarematig in je netwerkcontroller een broadcast laten doen elke x tijd naar een bepaalde server).

Nog een oplossing: zorg ervoor dat in je laptop een ander bootable device zit wat je kan wegwerken (bvb compact flash). Laat je laptop van dit device booten. Je CF kaart gaat vervolgens jouw zelf-installerend programma activeren indien nodig en vervolgens gewoon verder booten via de harde schijf. Nu weet ik niet of je via CF kan booten, maar er zijn genoeg PCMCIA devices waarvan dat wel kan.

Let wel dat de software die beschreven werd enkel werkt als men er internet op aansluit. Het lijkt me sterk dat iemand met kwade bedoelingen daar per se internet op gaat aansluiten alvorens hij de data eraf haalt en/of het systeem herinstalleert (waarom zou hij? hij kent het risico van dit soort software vast ook?)

Wat eigenlijk nog het beste van al is, is een puur hardwarematige oplossing. Er bestaan GPS-modules die men in auto's plaatst zodat men continue kan nakijken op internet (via een speciale service waar je een abo op neemt, zo'n 30€ per maand) waar deze is en was. Natuurlijk is dat een vrij dure oplossing voor "slechts een laptop".

dJeez

Legacy Member
Vich zei:
Nu weet ik niet of je via CF kan booten, maar er zijn genoeg PCMCIA devices waarvan dat wel kan.
Ja dat kan, zelfs zonder enig probleem (mits je BIOS het toelaat). Er bestaan CF adapters die je rechtstreeks kan aansluiten op een floppy of IDE aansluiting (ik heb er hier eentje van elk - aangeschaft bij http://www.pcengines.ch/ :p). In een laptop kan je dergelijke adapters echter dikwijls niet kwijt wegens de te krappe behuizing (en het feit dat er doorgaans slechts 1 floppy & IDE connector aanwezig is).

TOAOB

Legacy Member
@Vich
Excuses zeker aanvaard, waarvoor dank. Het is tof dat je zo fair reageert. Ik geef ook zeker toe dat mijn eerste posts veel duidelijker konden. Maar goed, dat is opgelost.

Wat je daar allemaal zegt over die extra partities is wel interessant moet ik zeggen. Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar ja, om nu daarvoor al die dingen in assembler te gaan programmeren, dat is voorlopig niet te doen. Ik ken enkel assembler voor de Intel 8051 microcontroller en vrees dat dit wel even wat anders is :) Maar wie weet, eens de basisfunctionaliteit van mijn programmaatje werkt dat ik mij daarop concentreer. Geef nu toe: zoiets kunnen schrijven in assembler dat vanop een andere partitie 'the mother app' kan installeren...ik vind dat meer dan een deftige uitdaging! En ik ga dat ook niet testen op mijn enige pc liefst, want dat lijkt mij nogal sensitive stuff :)
Mocht je daar echter meer concrete info over hebben (vbn, code, sites) dan mag je me dat gerust weten zeggen, maar dringend is het zeker niet. Ik ga eerst de basis in orde brengen, daarna pas het stealth aspect.

En dat het niet foolproof is weet ik zeker, het gaat hem enkel om het zo lang mogelijk uitstellen van het ontdekken van de applicatie. Vergelijk met inbraakbeveiliging van een huis: niks is 100% waterdicht, maar de veroorzaakte vertraging is vaak al genoeg.

En idd, een pro zal eerst een grondige low level format doen en zal de pc/laptop waarschijnlijk niet op Internet aansluiten. Maar volgens mij zijn er genoeg amateurs die zoiets stelen, en dan heb je misschien meer geluk.

Anyway, wanneer de eerste versie klaar is zal ik wel wat beta-testers zoeken...op eigen risico ;)

Thanks again for the replies...

Vich

Legacy Member
TOAOB zei:
@Vich
Wat je daar allemaal zegt over die extra partities is wel interessant moet ik zeggen. Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar ja, om nu daarvoor al die dingen in assembler te gaan programmeren, dat is voorlopig niet te doen. Ik ken enkel assembler voor de Intel 8051 microcontroller en vrees dat dit wel even wat anders is :) Maar wie weet, eens de basisfunctionaliteit van mijn programmaatje werkt dat ik mij daarop concentreer. Geef nu toe: zoiets kunnen schrijven in assembler dat vanop een andere partitie 'the mother app' kan installeren...ik vind dat meer dan een deftige uitdaging! En ik ga dat ook niet testen op mijn enige pc liefst, want dat lijkt mij nogal sensitive stuff :)
Mocht je daar echter meer concrete info over hebben (vbn, code, sites) dan mag je me dat gerust weten zeggen, maar dringend is het zeker niet. Ik ga eerst de basis in orde brengen, daarna pas het stealth aspect.
Zelf ken ik te weinig(als in: bijna niks) van assembler om je daarmee te kunnen helpen.
En dat het niet foolproof is weet ik zeker, het gaat hem enkel om het zo lang mogelijk uitstellen van het ontdekken van de applicatie. Vergelijk met inbraakbeveiliging van een huis: niks is 100% waterdicht, maar de veroorzaakte vertraging is vaak al genoeg.
Dat begrijp ik. Beveiliging is altijd te kraken, hoe veiliger je het wil, hoe meer tijd je er in moet steken. Hoeveel tijd en moeite je er in wil steken is afhankelijk van je behoeften.

En idd, een pro zal eerst een grondige low level format doen en zal de pc/laptop waarschijnlijk niet op Internet aansluiten. Maar volgens mij zijn er genoeg amateurs die zoiets stelen, en dan heb je misschien meer geluk.

Anyway, wanneer de eerste versie klaar is zal ik wel wat beta-testers zoeken...op eigen risico ;)

Thanks again for the replies...
Volgens mij is er een grote kans dat als iemand jouw PC steelt en op internet gaat aansluiten, deze waarschijnlijk de PC wel op internet aansluit vóórdat de PC wordt geherformatteerd(bvb.voor het stelen van informatie, waar ook een markt voor is), dus kan ik me wel voorstellen dat de assembler/partitie mogelijkheid niet noodzakelijk is.
Anderzijds zie ik dat de beveiligingssoftware redelijk betaalbaar is, dus misschien is het een pak eenvoudiger om gewoon zo'n license aan te schaffen?

Als je info wil over hoe je een email kan versturen via TCP/IP sockets, dan kan ik je daarmee wel helpen. (of andere C/C++ specifieke vragen)

fretn

Legacy Member
brainstormen:

uw programmatje zo vroeg mogelijk tijdens het booten laten runnen, via internet verbinding maken met een server, een datastring ophalen en als dien datastring 'stolen' is, de pc onmiddelijk rebooten (desnoods eerst wa data rondzenden naar die server), of erger nog de master boot record gaan overschrijven zodat ze niet meer kunnen booten, de gemiddelde pc dief zal hier geen overweg mee kunnen zeker ? :D

schop aars

Legacy Member
tblijft toch verdacht ze
ge maakt een applicatie die ge niet moogt zien en die informatie stuurt naar uwe website.
(klinkt als spyware).
en wat voor informatie wilde dan hebben bijvoorbeeld. Want als ge bv informatie stuurt over mijn ip, mijn besturingssysteem en over mijn beveiligingssoftware dan kunde die informatie gebruiken om me te hacken.
tfeit dat uw applicatie maar af en toe moet draaien is ook al redelijk verdacht. (is dit om niet op te vallen bij antivirus programma's)
en waarom zou je bijvoorbeeld uw applicatie willen onzichtbaar maken in de taskbar. (omdat de gebruiker niet weet dat het programma op zijn computer draait)

tklinkt meer als iets van virus of hackingtool of spyware dat ge aan het maken zijt.

schop aars

Legacy Member
btw zorg er voor dat em een wachtwoord vraagt voor dat uwe pc opstart.
dan kan den dief uwe pc al niemer gebruiken.

TOAOB

Legacy Member
schop aars zei:
tblijft toch verdacht ze
ge maakt een applicatie die ge niet moogt zien en die informatie stuurt naar uwe website.
(klinkt als spyware).
en wat voor informatie wilde dan hebben bijvoorbeeld. Want als ge bv informatie stuurt over mijn ip, mijn besturingssysteem en over mijn beveiligingssoftware dan kunde die informatie gebruiken om me te hacken.
tfeit dat uw applicatie maar af en toe moet draaien is ook al redelijk verdacht. (is dit om niet op te vallen bij antivirus programma's)
en waarom zou je bijvoorbeeld uw applicatie willen onzichtbaar maken in de taskbar. (omdat de gebruiker niet weet dat het programma op zijn computer draait)

tklinkt meer als iets van virus of hackingtool of spyware dat ge aan het maken zijt.

http://www.synet.biz/nTracker/Press/press_fcw.htm

schop aars

Legacy Member
en wa wete daarmee dan. dat er ene uwe pc gestolen heeft en dat em der mee online is geweest. daarmee wete nog altijd nie waar em zit.
als ge uwe pc terugwilt vinden dan kune tbeste van al gewoon een gps in uwe pc steken zodat ge tenminste weet WAAR uw pc is.

TOAOB

Legacy Member
fretn zei:
brainstormen:

uw programmatje zo vroeg mogelijk tijdens het booten laten runnen, via internet verbinding maken met een server, een datastring ophalen en als dien datastring 'stolen' is, de pc onmiddelijk rebooten (desnoods eerst wa data rondzenden naar die server), of erger nog de master boot record gaan overschrijven zodat ze niet meer kunnen booten, de gemiddelde pc dief zal hier geen overweg mee kunnen zeker ? :D
Is een leuk idee, maar twee opmerkingkjes:

- Zo vroeg mogelijk tijdens het booten vanalles doen is heel goed, maar dan moet dat weer in assembler worden geprogrammeerd zoals Vich al zei. Ik hou de ideeën wel zeker bij voor wanneer ik er tijd voor heb.
- De pc niet meer laten opstarten lijkt leuk om de dief te pesten, maar eigenlijk moet ik het omgekeerde doen: de pc gewoon zo lang mogelijk laten werken, zodat er zo vaak mogelijk info over verbindingen/locaties wordt doorgestuurd naar de server of wordt doorgemaild.
Als de pc meteen niet meer opstart heb ik geen info meer en is mijn applicatie nutteloos natuurlijk. Dat is de reden waarom ze best zo onopvallend mogelijk is: de dief moet zo lang mogelijk denken dat er niets aan de hand is en de pc zo vaak mogelijk gebruiken vooraleer hem compleet te formatteren.

Toch bedankt voor de input!

Vich

Legacy Member
fretn zei:
brainstormen:

uw programmatje zo vroeg mogelijk tijdens het booten laten runnen, via internet verbinding maken met een server, een datastring ophalen en als dien datastring 'stolen' is, de pc onmiddelijk rebooten (desnoods eerst wa data rondzenden naar die server), of erger nog de master boot record gaan overschrijven zodat ze niet meer kunnen booten, de gemiddelde pc dief zal hier geen overweg mee kunnen zeker ? :D

Dat zou geen goed idee zijn, want daardoor is de dief genoodzaakt de PC te herinstalleren en dan gaat de tracking software misschien verloren.

schop aars zei:
btw zorg er voor dat em een wachtwoord vraagt voor dat uwe pc opstart.
dan kan den dief uwe pc al niemer gebruiken.
Jammer genoeg is dat allemaal te omzeilen. Een BIOS kan je al te makkelijk flashen of vervangen, een Windows password omzeil je door gewoon Windows te herinstalleren. (als dief ben je toch uit op de laptop en als je info van de laptop zelf wil halen, dan kan je nog steeds gewoon de harde schijf eruit halen)
Jammerlijk genoeg is een wachtwoord op een PC niet zo veilig als het lijkt, tenzij je al je persoonlijke data files gaat encrypteren. En dan bedoel ik niet via NTFS encryptie, maar via PGP of iets dergelijks. NTFS encryptie is ook weer niet zo superveilig :/

TOAOB

Legacy Member
schop aars zei:
en wa wete daarmee dan. dat er ene uwe pc gestolen heeft en dat em der mee online is geweest. daarmee wete nog altijd nie waar em zit.
als ge uwe pc terugwilt vinden dan kune tbeste van al gewoon een gps in uwe pc steken zodat ge tenminste weet WAAR uw pc is.
Dat blijft inderdaad de beste oplossing, die GPS. Maar met de gegevens van uw internetverbinding en een timestamp weet de ISP perfect wiens account er werd gebruikt om met die pc online te gaan.
Stel dat mijne maat ne laptop heeft gestolen en die komt ermee naar mij en sluit hem aan op internet. Dan kunt ge met de doorgestuurde gegevens weten dat de gestolen laptop via mijn account online is gegaan en als ge dan wat medewerking krijgt van de bevoegde instanties zullen ze rap aan mijn deur staan.
Het is geen garantie dat ge de dief vindt, maar het helpt. En er zijn betere manieren, maar deze is eenvoudig en gratis.

Unzip Attack

Legacy Member
ik vind het vrij lachwekkend.

Ten eerste wie in godsnaam gaat een computer pikken, alé hoe vaak komt dat voor om daarvoor een speciaal programma te hebben dat bij opstarten télkens draait en internet nodig heeft ?

Ten tweede waarom zou ik als dief die pc direct aan een internet hangen en niet eerst heel de boel formateren en flashen ?

Ten derde waar haalt ge het in uw hoofd dat "dit wel eens zou kunnen aanslaan bij veel mensen" , als da bij uw vrienden al aanslaat zal het goed zijn.

Ten vierde gij gaat daar uw éigen database voor gebruiken ? Ooit al eens gedacht aan hackers die op hun beurt dat databaseke kraken en neerhalen ? Ook gedacht aan de limieten van versturen en afhalen er op zo'n betaalde webserver staan, als je met x aantal gebruikers werkt is dat onbetaalbaar, zéker niet als het bij élke pc start gaat sturen en €120 budget heeft (LOL)

Ten vijfde laat élke pc dat zomaar toe om een programma zich te laten nestelen in de bios ?

Silenger.BE

Legacy Member
Op meeste netwerk kaarten kan je een BOOT ROM chip steken, denk dat je daar wel iets mee kunt doen :)

Je kan ook de BIOS flashen met een aangepaste versie van de BIOS (hacked) voordat de BIOS de bootsector runned een jmp plaatsen naar een open plaats in het bios image en daar je security code toevoegen dan terug controle aan de BIOS geven.

Vich

Legacy Member
Silenger.BE zei:
...
Je kan ook de BIOS flashen met een aangepaste versie van de BIOS (hacked) voordat de BIOS de bootsector runned een jmp plaatsen naar een open plaats in het bios image en daar je security code toevoegen dan terug controle aan de BIOS geven.
Dat lijkt me nogal onbegonnen werk, want dan moet je bijna voor elk moederbord een aangepaste patch gaan schrijven.

Silenger.BE

Legacy Member
Oh ik dacht dat het alleen voor zijn persoonlijke laptop was :)

fretn

Legacy Member
Unzip Attack zei:
ik vind het vrij lachwekkend.

Ten eerste wie in godsnaam gaat een computer pikken, alé hoe vaak komt dat voor om daarvoor een speciaal programma te hebben dat bij opstarten télkens draait en internet nodig heeft ?

Ten tweede waarom zou ik als dief die pc direct aan een internet hangen en niet eerst heel de boel formateren en flashen ?

idd gij als dief zou dat doen omdat ge iets van pc's kent, maar dieven zijn meestal niet zo slim en hebben enkel geld nodig (omdat ze met hun dommigheid weinig geld kunnen verdienen)

xytro

Legacy Member
Kvertrouw het zaakske ook nie, mocht het nu nog voor een eindwerk ofzo gaan, dan zoude da mss nog aan de ene hand kunnen geloven. Maar alles wat gij hier omschrijft ruikt ferm naar spyware.

Process hiding is trouwens iets waar ge redelijk veel info kunt over vinden op inet, aan u om het te doen werken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan