Archief - [PROG] [ASP.NET] Debug prob.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Krueger

Legacy Member
Als je op help duwt, staat er dan niet op hoe je integrated windows authentication moet enablen? Of anders eens zoeken op het web hoe je die enabled?

Demonneken

Legacy Member
f00raap,

Interated windows authentication staat in Internet explorer onder Tools - Internet Options. Tabblad advanced en daar een van de laatsten in het lijstje.

f00raap

Legacy Member
alvast bedankt maar die optie staat aangevinkt :crazy: . Ik snap er nix meer van. Waarom kan ik nu nie debugge. Jah cd van visual studio den help heb ik nie geinstalleerd :sleep:


MVG F00RAAP

orez

Legacy Member
Jah :sleep: maar...

Als ge wilt beginne me programmere, al ist nu asp.net vb.net c# php sql mysql, doesn't matter. Stop dan al maar me :sleep: te doen over de help files... das het BELANGRIJKSTE punt in ne programmeer omgeving... omdagge daar mooi alle methodes/classes/properties enz... vindt... en de help is meer of 1 cd'ke...

$ph!nx

Legacy Member
ru`orez zei:
Jah :sleep: maar...

Als ge wilt beginne me programmere, al ist nu asp.net vb.net c# php sql mysql, doesn't matter. Stop dan al maar me :sleep: te doen over de help files... das het BELANGRIJKSTE punt in ne programmeer omgeving... omdagge daar mooi alle methodes/classes/properties enz... vindt... en de help is meer of 1 cd'ke...

idd, zonder was ik nooit geslaagd :)

Asshen

Legacy Member
Ik heb hetzelfde probleem al meermaals gehad op mijn job :)

1. Zorg ervoor dat je IIS geïnstalleerd hebt VOORALEER je VS.NET installeert. Indien niet, dan begin je best weer van nul, desinstalleer IIS en VS.NET, reboot, herinstalleer IIS, herinstalleer VS.NET.
2. Zorg ervoor dat je .NET Framework installeert VOORALEER je VS.NET installeert, maar als je de install wizard volgt zou dit zowieso moeten gebeuren...
3. Zorg ervoor dat de permissies op je inetpub correct zijn. IUSR_<machinenaam> en IWAM_<machinenaam> moeten schrijf en leesrechten hebben. (Als het je persoonlijke PC is, kan je eventueel ook proberen met Everyone alle rechten te geven op die folder.

Andere mogelijkheden indien bovenstaande stappen niet werken:
Zorg ervoor dat IIS en VS.NET geïnstalleerd zijn (en niet aan het runnen zijn).
Ga naar de VS.NET console (via programma's - MS VS.NET - console of zoiets).
Type in deze volgorde:
- iisreset /stop <enter> (en effe afwachten tot IIS gestopt is)
- aspnet_regiis -i <enter> (zal .Net opnieuw installeren voor VS.NET)
- iisreset /start <enter> (zal IIS opnieuw starten)

Als het dan nog niet werkt, dan vermoed ik dat je nog steeds met ergens een permissieprobleem zit.

K.

Asshen

Legacy Member
Bijna vergeten :)
Als laatste oplossing zou er nog een verkeerde instelling kunnen staan in je machine.config voor .Net.

- Te vinden onder: "C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\CONFIG\machine.config"
- Ergens staat daar een XML tag "<processModel ... />" tussen. Zorg ervoor dat userName ingesteld staat op "SYSTEM" en password op "AutoGenerate".

Vriendelijke groeten.
K.

f00raap

Legacy Member
de maniere werke niet:(, heb ondertusse de help geinstalleerd. Maar het is engels en ik ik windows in nl versie. Dus ik weet niet hoe ik de internetopties moet zette. Iemand een idéé? Hier een screen.
http://img358.imageshack.us/img358/7682/aspfoutje6gz.jpg
Ik ben dus amdin van men pc want kheb geen andere accounts...

MVG en bedankt voor alle reacties en hulp.

Asshen

Legacy Member
In de help ga je hiervoor geen oplossing vinden hoor, moet je daar zelfs niet proberen te zoeken.

Het is duidelijk een permissieprobleem.

Je zoekt best op msdn.microsoft.com tussen de KB's.

K.

Asshen

Legacy Member
Omtrent je laatste screenshot...

Ga eens naar IIS (Control panel - Administrative tools - Internet Information Services).

Zoek "Default Web Site" en rechterklik - Properties.
Ga naar Directory Security, Anonymous Access - EDIT.
Vink onderaan 'Integrated Windows Authentication' aan, en indien je in een domein werkt ook 2 vinkjes hoger 'Digest authentication for...'.

Binnen Default web site vind je ook de virtuele directory van je VS.NET project.
Controleer daar ook de Directory Security.

Groeten.
K.

f00raap

Legacy Member
merci Asshen ge bent een goeie hulp geweest ;) ! Tis gelukt. Eindelijk is fatsoenlijk leren voor asp :D .

Topic closed :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan