Archief - Preview : WZC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

netlash

Legacy Member
http://wzc.netlash2.be/

Nog niet alles is af. Nog af te werken :
- plaatsing en vormgeving van nieuwsitems
- footer/schaduw
- verdere uitwerking van de lettergrootte-switcher.

Graag jullie feedback op de algemene layout.

-Infinity-

Legacy Member
Mooi en overzichtelijk, geeft een warm gevoel. Ik zou in het bovenste gedeelte misschien ook nog duidelijk maken dat het om "De Regenboog" gaat? Ik zie enkel het schildje en ik zou niet meteen weten dat het om een tehuis gaat. Waarvan de bovenste foto? "A3" gaat wel volledig de mist in in Firefox (het menu dan).

Voor de rest is het een zeer handige en gestructureerde website!

deadlock

Legacy Member
Mooie website, maar jullie hebben een kans gemist door het regenboog thema niet uit te werken imo.

Featherfoot

Legacy Member
Zeer mooie kleurencombinatie, ook het gebruik van lettertype is goed.
Als de afwerking ook in orde komt is dit weer een mooi werkje van je, netlash!

Lo_fi

Legacy Member
Ik schud even het hoofd want ik moet vast een andere site zien als ik de bovenstaande comments lees?

- Ik zie dat de styleswitcher zowel bij A2 als A3 de layout volledig uit verband trekt.
- Ik zie een shadow die mysterieus stopt wanneer de footer begint..en nog leuker..aan 2 zijden van het blad valt.. Niet geheel onmogelijk maar toch ..vreemd. Maar dat staat op de lijst van af te werken dingen dus..ik negeer ff.
-Ik zie een navigatie die op z'n minst onoverzichtelijk is (als we vergeten dat er ook A2
en A3 is) - valt dit ook onder af te werken?
- Ik snap de top-image niet..

Ik zie verder niks dat me op moet vallen of bijblijven. Het is grafisch gezien nogal blokkerig, ik hou niet van de manier waarop je met de typografie en kleur omspringt..
Nee..ik zie niks speciaals..

Unzip Attack

Legacy Member
functioneel gezien een van de beste die hier staat. op enkele details (zie hierboven) na en de A2 en A3 die het onder IE niet goed doen, echt mooi werk.

De site mocht nog iets meer karakter hebben maar desalnietemin mooi werk.

Bertold

Legacy Member
watk wel jammer vind : bijvoorbeeld als ge op een link in de navigatie klikt dat ge dan een zeer basic lijstje met subitems vind die zelf geen stijl hebben meegekregen dus gewoon blauw onderlijnd. Voor de rest zeer mooi. En zou ek eens mogen weten hoe ge dat fixt omdat menuutje te doen verdwijnen (pm ofzo indien ge et wilt doorgeven) want dat vindk echt mooi gedaan ;)
echt mooie site :)

Bigbuddha

Legacy Member
HHhhmm..

Ik vind het een heel onverzorgde site. Geen of nauwelijks afwerking op niveau.
Dat is toch geen menu? dat is gewoon wat aanklikbare woordjes onder elkaar.
Geef het een bullet of maak er knopjes van. Als je toch de mogelijkheid geeft om een "verberg navigatie" knop te inmpelmenteren kan je net zo goed een dropdown maken? Doe er iets mee en denk aan de usability ;)

Foto's mogen een fijn bordertje ofzo hebben. Nu is't zo plat.

Headerimage begrijp ik ook niet. Mensen in de herfst van hun leven?? Je had inderdaad "de regenboog" als grafisch element heel mooi kunnen uitwerken. Krijgen die oudjes van dagen meteen een glimlach op hun gezicht als ze de website zien.

Css mag dringend eens wat aangedaan worden. Blauwe links is zo not-done -> "werking"

Die lettertype switch zou ik nooit zelf maken. Zit standaard in alle browsers. Gebruik een standaard font grootte en laat ze zelf maar die groter maken met de browser functionaliteit. De mensen die dit nodig hebben weten dat zelf wel te vinden ondertussen. Geen twee systemen gebruiken voor hetzelfde.

Met andere woorden een goeie basis, maar wil je hier echt iets mooi van maken zou ik er inderdaad wel heel wat werk nog insteken.

netlash

Legacy Member
Voor alle duidelijkheid :

- site is nog in uitwerking. De details zijn inderdaad helemaal niet afgewerkt. De gevraagde check was over de algemene layout. (Misschien moet ik volgende keer een andere prefix nemen.)

- Dit is geen site voor 'de regenboog'. Het is één van twaalf sites voor twaalf verschillende rusthuizen. Ik neem de opmerking mee dat in de header-image een duidelijker verwijzing moet zitten naar het respectievelijke huis (met namen als Sint-Jozef, Sint-Elizabeth etc.).

- Elke opmerking die ik hier op het forum krijg, neem ik naar waarde. Sommige, hoe terecht ook, kan ik echter niet altijd implementeren. De styleswitcher bijvoorbeeld is expliciet door de klant gevraagd...

Hoe dan ook, bedankt voor jullie reacties !

Bigbuddha

Legacy Member
netlash zei:
Voor alle duidelijkheid :

- site is nog in uitwerking. De details zijn inderdaad helemaal niet afgewerkt. De gevraagde check was over de algemene layout. (Misschien moet ik volgende keer een andere prefix nemen.)

Klopt, Waarom laat je niet eerst de voorontwerpen in jpg formaat zien? Dat zou veel makkelijker zijn. Zowel voor ons, omdat het ontwerp dan duidelijk is en af is, en zowel voor jouw. Want dan doe je niet onnodig programmeer werk die je had kunnen(willen) vermijden.

Voro de rest geef ik je zeker gelijk dat je niet alle dingen kan aanpassen die hier voorgesteld worden. Klant is koning, telenet forum ganger is dat net niet ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan