Archief - PREVIEW: Website voor school

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AncientRites

Legacy Member
Het is de bedoeling dat we voor een projectgroep van het 3de jaar een website over die hun project maken. Wat vinden jullie er tot nu toe van? Is enkel nog maar layout maar alle knoppen zijn al clickable (behalve de taalkeuzes)

SITE
Greetz

C//LiMBa

Legacy Member
is allemaal zo wazig :s hebt ge da in zijn geheel verkleind ofzo?
misschien een beetje kaal nog, nee? Over wat gaat het project gaan? Voor een ICT-groep vind ik het wel een beetje magertjes...

AncientRites

Legacy Member
nog geen idee over wat het project gaat gaan, maar de kleuren en het lettertype zijn vast bepaald

edit: en kaalheid vindt ik persoonlijk beter als dingen waar je niets aan hebt, moet wat professioneel en sober lijken

Bertold

Legacy Member
dat logo lijkt ferm op da van kinepolis :s http://www.alma.be/_img/actie/0405/kinepolis_gr.gif
dan bedoel ek da sterretje. En idd less is more maar in dit geval niet want het straalt niets uit less is more is enkel van toepassing als de soberheid een meerwaarde geeft aan het geheel in dit geval is dit niet zo tbh
Dus mss best een eigen logo ontwerpen en idd de boel een beetje minder wazig en detailrijker maken

edit: uw sourcecode:
zet die javascript mss extern dan spaart ge al n heleboel uit
en dan nog dit:
met divs werken is wel goed enzo en moet netjes zijn maar hier is dat dus niet netjes
kzie het nut niet van +-20 divs te gebruiken en dan hun style mee te geven in de tag zelf. Dat is totaal niet overzichtelijk
zet het eens in een extern bestandje en probeer het aantal divs te minderen tot een stuk of 5 / 6
verder twijfel ek er ook aan of uw layout wel uitrekbaar is en staat da vierkant kadertje niet heel int midden (bovenaan is er meer space vrij dan links rechts en onder

schop aars

Legacy Member
site laadt heeeeel traag en da logo is idd gepikt van kinepolis.
ge laat ook een groot deel van uw scherm ongebruikt en in dat geval zou ik de site eerder centraal op uw scherm zetten.
voor de rest is de site ok maar niks speciaals.

Spacy2003

Legacy Member
Positief:
- Gebruik van divs ?

Negatief:
- Javascript is overbodig voor mouseover effects
- Images zijn van povere kwaliteit
- Plagiaat van logo
- Site straalt niets uit
- Gebruik een extern css file
- Iframes zijn a no go
- Maak gebruik van tabs, je code ordelijk houden
- Definieer je background colour (hiermee bedoel ik niet iedereen heeft als standaard lege pagina kleur wit)

AncientRites

Legacy Member
hehe veel reacties
even uitleggen

- logo hebben we van de groep van 3de moeten gebruiken
- hun project is iets ivm de kinepolis, vandaar dat sterretje
- in de code zelf moet je niet kijken want daar moet ik nog alles netjes maken, css toevoegen etc.
- is enkel nog maar voor layout
- er is ons gezegd 1. niet met frames te werken 2. liever niet met tabellen
vandaar de layers met 2 iframes

greets

RpR

Legacy Member
AncientRites zei:
- er is ons gezegd 1. niet met frames te werken 2. liever niet met tabellen
vandaar de layers met 2 iframes

greets
Ge zegt het zelf geen frames :)
een iframe is ook een frame.

AncientRites

Legacy Member
RpR zei:
Ge zegt het zelf geen frames :)
een iframe is ook een frame.
hehe is inderdaad vreemd, gewone frames mogen niet, inline frames wel, zeer onlogisch

php is eveneens verboden

Featherfoot

Legacy Member
AncientRites zei:
het oogt toch proper imo :-)

Imho oogt het helemaal nie proper, tis juist gelijk een of andere daar wa met een spons is overgegaan en alles zowa wazig heeft gemaakt.

Waar uw landen staan trekt het ook op niks. Er staat "lan", en die vlaggetjes erachter zijn ook van vrij slechte kwaliteit.

Voor de rest vind ik er nie zoveel aan, veel te kaal en het menu past in mijn ogen niet in die layout.

C//LiMBa

Legacy Member
oh nog iets: tenzij je echt gaat voor het wazige, is de navigatie te hermaken mbv enkele css-lijntjes

AncientRites

Legacy Member
ik ben normaal ook niet voor dit soort layout, maar ik heb ervoor gekozen omdat het wel past bij zo een project. Wat bedoel je eigenlijk met dat wazige? Aleen die pijl is wazig gemaakt. Of vind je de lijnen zelf ook wazig?

AncientRites

Legacy Member
En ik vind persoonlijk sites zoals de bourgondiër etc. ook veel mooiere layout, maar wij hebben op school geen enkel grafisch vak ofzo, en zelf ben ik daar nooit mee bezig geweest dus wordt het al moeilijk om grafische pareltjes uit de grond te stappen.

C//LiMBa

Legacy Member
Uitleg :)
heb het logo uitvergroot en dan ziet er echt superduidelijk den blur erop zitten
hetzelfde met de lijn, waardak heb bijgezet hoe het zou moeten zijn...

AncientRites

Legacy Member
ik heb bewust voor dat lijntype gekozen, is een rounded lijnsoort, en iedere figuur die je op internet gaat uitvergrote gaat na een poosje wazig worden, anders ben je veel bandbreedte aan het wegsmijten

C//LiMBa

Legacy Member
ok nu begint de boel hier belachelijk te worden...
hetgeen ik je toon qua lijnen kan je makkelijk met een aanzienlijk kleiner gifje oplossen ipv de jpg die jij nu gebruikt...
en ik heb ingezoomd op de lijnen en het logo, vergroten was een foute woordkeuze van me

ik probeer je hier te helpen, maar kom dan niet af met statements die je niet kunt gronden...

Spacy2003

Legacy Member
AncientRites zei:
ik heb bewust voor dat lijntype gekozen, is een rounded lijnsoort, en iedere figuur die je op internet gaat uitvergrote gaat na een poosje wazig worden, anders ben je veel bandbreedte aan het wegsmijten

1. bewuste keuze om het lelijker te maken ? O.o
2. daar heb je gelijk in als het niet ging om een rechte lijn
3. bandbreedte wegsmijten ? zeg me eens hoe je daar aan komt ? op het moment ben jij ze aan het weggooien aangezien je dit op 2 manieren kan oplossen (CSS, of een 1px image repeat)

AncientRites

Legacy Member
sorry was niet mijn bedoeling om u aan te vallen :)

maar ik bedoel:
Die lijnen vind ik mooier gerond. Hoe kun je dezelfde lijnen met kleinere gifs oplossen?
Met de figuur bedoel ik dat als je de resolutie van de figuur gaat vergroten je daar niet veel aan hebt als je het toch niet uitvergroot gaat bekijken. En hoe meer resolutie => groter bestand => meer bandbreedte
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan