Archief - PREVIEW: TII Don Bosco

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

`SeriOUs

Legacy Member
Uitgangspunt was een volledige liquid lay-out maken die op alle resoluties er mooi uitzag.
Site is heel simpel gehouden, persoonlijk vind'k em niet zo geslaagd, maar de klant wel, dusja ;-)

link: http://donbosco.peterbriers.be/

Y'all know the drill. Afkraken die handel. ^^

C//LiMBa

Legacy Member
ok, ook al ben ik niet echt te vinden voor het kleurgebruik (wat er eigenlijk nog wat mee door kan), ben ik echt verschoten van het goede gebruik van css! code is zeer clean en staat niets overbodig in...

ik zou zeggen: proficiat, maar misschien iets aan de kleuren veranderen, neen?

bRahms

Legacy Member
Een meer dan behoorlijke layout, zakelijk en clean. De code is zoals gewoonlijk van gij, dik in orde.

Het kleurgebruik zal waarschijnlijk wel min of meer vast gelegen hebben, en komt ook zakelijk, maar iets te somber over.

Het is me ook opgevallen dat de site iets te statisch is, behalve de hovers en de foto met de verschillende lokalen, blijkt de rest stil te staan. Nu, slecht is dit zeker en vast niet, eerder een verloren luxe die niet overbodig ging zijn.

Persoonlijk stoor ik me ook aan het contactadres bovenaan rechts, dit kon, mijns inziens, ofwel weggelaten worden, ofwel veel compacter bij elkaar geplaatst worden. Het neemt te veel ruimte in beslag. Maar goed, ook dit zal je wel min of meer moeten doen hebben ;).

`SeriOUs

Legacy Member
Het blauw van het logo lag vast. De 2 'I's.
Dit is een enorm onhandig blauw (#908FBD) om mooie kleurenschema's mee op te bouwen, althans, ik heb er toch moeite mee gehad. Dus indien iemand een nieuw levendig kleurenschema vindt, laat het me weten!

Verder vind ik ook dat ik de simpelheid en uniformiteit mss wat te ver heb gedreven. Maar aan de andere kant: ik kon er imo echt niet veel grafische pracht aan toe voegen, gewoonweg omdat de school ook erg sober is.
Dus indien iemand goede ideeën heeft om het geheel op te fleuren met kleine veranderingen, laat het me weten!

En dat adres, dat staat daar idd wel erg groot. :) (maar stoort de header nog niet op 800*600)
Ik leg mezelf altijd op om contactinformatie altijd duidelijk beschikbaar te maken. :p

Merci voor alles al. :)

bRahms

Legacy Member
Dus indien iemand goede ideeën heeft om het geheel op te fleuren met kleine veranderingen, laat het me weten!

Kijk naar de website die peng onlangs gemaakt had voor een school, dergelijke nuances brengen veel bij!

bRahms

Legacy Member
- foto's, met eventueel MINIEME ingewerkte animaties
- het zijn zo van die kleine dingetjes die het aangenamer maken, zoals een paperclip op die pagina, een potlood op die andere pagina, etc..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan