Archief - Preview: Guild Website

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem22

Legacy Member
Voorlopig trekt het nog op niets, ik ben namelijk nog maar net begonnen met mijn cursus Dreamweaver MX, maar ik heb paar jaar geleden al cursussen HTML gevolgd dus dit zit er wel nog in. Momenteel wacht ik nog op mijn Photoshop om er echt iets moois van de maken. Maar jullie weten vast beter wat ik kan veranderen ;)

link: http://users.telenet.be/hos/belgica/

Zero Grav

Legacy Member
Ja, de crême de la crême is het alleszins niet.

Er zit wel een structuur in de website maar deze is eigenlijk vreemd. Je hebt links die frame met je menu in en dan heb je eigenlijk een siteje op zich, een eilandje in je rechterframe. Misschien zou het gemakkelijker zijn die dingen in elkaar te doen smelten? (iframe gebruiken?)

Eens nadenken over de kleurenkeuze kan ook geen kwaad. Lelijke kleuren zijn het niet, bijeenpassende kleuren ook niet. Zwart lijkt altijd heel aantrekkelijk voor beginnende webontwikkelaars maar dat is het echt enkel als het goed gebruikt wordt.

Die animated gifs van dat spiked balletje.. Ja, 't is ook weer zoiets, animated gifs. Dat is echt een taboe. Net als rode tekst op een zwarte achtergrond, waar je ook gebruik van maakt op één pagina. :-)

Under construction, liever een link die niet werkt dan een under construction pagina, en weer die animated gifs.


Bleh, 't is nogal een onsamenhangende post en ik wou nog wel wat hints bijgeven en commentaar maar ik ga eens slapen want ja.. drukke week enzo, my bad. ;_;

Anoniem22

Legacy Member
Deze site is momenteel met frames omdat ik dat op dit moment in de les Dreamweaver krijg, voor google zijn frames ook taboe dus deze zal zeker en vast wel verdwijnen binnen x aantal weken. Iframe hebben we nog niet geleerd, maar als het een handigere functie is dan wat ik momenteel gebruik zal ik dat zeker wel toepassen.

Kleurkeuze van zwart frame is omdat de animated gif een zwarte achtergrond heeft en met Photoshop kan ik gifs wel bewerken maar die wat bewegen kan ik niet zomaar een transparante achtergrond geven (denk ik). Under construction ook omdat we dat net in de les hebben gezien. Eens we leren thumbnails te gebruiken voor pictures zal dit verdwijnen, het is zodat mijn guild members zien wat er zoal op de site zal verschijnen binnenkort.

Zwarte achtergrond met rode tekst is om de aandacht van mensen te trekken dat de software die erop staat voor dit spel zeker niet altijd 100% veilig is ;).

Ik zou graag wat tips krijgen, zeker in verband met kleurkeuze en een frame-loze site.

Tot morgen dan maar ;)

Da Turtle

Legacy Member
Probeer eens wat zachtere kleurtjes te gebruiken. http://www.nickherman.com/colormatch/ ;)
- Als je al CSS gezien hebt, probeer dan de borders van je tabellen op te maken. Het standaard "verhoogde" effect (of zo zie ik het toch altijd) van tables zijn nogal lelijk.
- Een eigen menutje is altijd leuk (tenzij je zegt dat je die menu-items zelf gemaakt hebt), die overeenkomt met de kleuren van de site.
- In plaats van zo'n zwaaiende zweedse vlag waarvan je de witte kantjes kan zien zet je beter gewoon een simpele vierkante zweedse vlag. Dat komt mooier over en het is simpeler (je kan da zelfs maken in paint :p).
- Dan die draaiende bol. Animated gifs op een site zijn niet aan te raden (tenzij voor smileys ofzo) omdat het de aandacht te veel trekt. Als je iets wilt lezen (zoals de home pagina ofzo) en je wordt de hele tijd afgeleid door zo'n bol die staat te draaien naast de tekst, en dan nog eens in de linker boven hoek, dan is dat niet bepaald aangenaam :unsure:.

orez

Legacy Member
Heb even die link toegevoegd aan de hoofdpost, om zo wa overzichtelijkheid te beware ;)

Bunz

Legacy Member
Lang leve het under construction animated gif :love:
Om nog maar niet te spreken wat die draaiende lichtbol te maken heeft met u guild ...

Sk8erMatty

Legacy Member
Not too bad for a beginner I gues ...
Waar volg je die les ? avondschool ? grafische school (secundair, hoger?)
Ik volg ook die lessen in Mariakerke .. Multimedia noemen we die richting :D
Als er probs zijn kan ik je altijd helpen :D

Anoniem22

Legacy Member
Ben al blij dat ik hier en daar wat tips gekregen heb, en zeker van die tool met de kleuren, die ga ik dadelijk zeker eens gebruiken. Die under construction gif zal verdwijnen. Die draaiende lichtbol in het frame ook, maar de draaiende lichtbol is gewoon ons logoke van de guild, bij gebrek aan photoshop kennis ;).

Ik volg de lessen in Tongeren een secundaire school, maar daar lopen enkele informatica specialisten rond. De man die les aan mij geeft (Dreamweaver MX) werkt voor het bedrijf Netsoft en hij heeft al zeker meer als 40 - 50 sites gemaakt. Nu ermee gestopt wegens gebrek aan inspiratie. Ik volg er ook Visual Basic.NET van een leerkracht die zijn regentaat (ofzoiets) informatica/programmeren heeft behaald dus dat kan al tellen denk ik.

Quilombo

Legacy Member
kleiner lettertype ook imo

't is denk ik belangrijk om te kijken naar andere sites, hoe zijn die opgebouwd, wat voor kleurencombinaties hebben ze, wat is de structuur (waar staat het menu etc.), wat vind je er zelf mooi aan en wat niet? neem ook eens een kijkje naar de code (hoewel je daar niet veel aan kan zien als je enkel html kent maar soit..)

RpR

Legacy Member
sqoizo zei:
Ben al blij dat ik hier en daar wat tips gekregen heb, en zeker van die tool met de kleuren, die ga ik dadelijk zeker eens gebruiken. Die under construction gif zal verdwijnen. Die draaiende lichtbol in het frame ook, maar de draaiende lichtbol is gewoon ons logoke van de guild, bij gebrek aan photoshop kennis ;).

Ik volg de lessen in Tongeren een secundaire school, maar daar lopen enkele informatica specialisten rond. De man die les aan mij geeft (Dreamweaver MX) werkt voor het bedrijf Netsoft en hij heeft al zeker meer als 40 - 50 sites gemaakt. Nu ermee gestopt wegens gebrek aan inspiratie. Ik volg er ook Visual Basic.NET van een leerkracht die zijn regentaat (ofzoiets) informatica/programmeren heeft behaald dus dat kan al tellen denk ik.

Sorry maar iedereen die iets afweet van programmeren weet dat alles van het .NET eigelijk niet programmeren is.

Ontopic:
Iedereen begint, ben blij dat je wilt verbeteren en je zal er ooit wel komen tot iets moois.

Breen

Legacy Member
RpR zei:
Sorry maar iedereen die iets afweet van programmeren weet dat alles van het .NET eigelijk niet programmeren is.

Waarom niet, RpR, dat moet je me nu eens uitleggen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan