Archief - Preview: Design PuutJuwelen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flipkikker

Legacy Member
Lo,

Alwéér een nieuw design, maar dit keer één die ook daadwerkelijk zal gebruikt worden om de huidige site te vervangen.

Het gaat hier enkel om een layout check, de php moet nog gescript worden.

Even ter vergelijking de huidige site: http://puutjuwelen.sohosted.com

En hier kan u het nieuwe design vinden: http://puutjuwelen.sohosted.com/new

De code is 'Valid CSS' en 'Valid XHTML1.0 Strict'.
Ik heb met div's gewerkt en zo eenvoudig mogelijk alles proberen te coden.
De layout ziet er exact gelijk uit in FF en IE, andere browsers heb ik niet getest.

Dank bij voorbaat,
Flipkikker

BertG

Legacy Member
idd, must agree, weinig structuur in.

Menu is er haast niet, en die foto's zijn redelijk verwarrend (te verspreid)
Ook lijkt de site met haken en ogen aan elkaar te hangen, het vormt geen geheel.

Wel mooie foto's :)

Flipkikker

Legacy Member
Dan zal ik eerst nog even enkele puntjes verduidelijken, want wanneer de site werkende is zal het geheel en de structuur meteen duidelijker worden.

Bovenaan zie je vanzelfsprekend de header, met ernaast een horizontaal "scrollend" menu met miniaturen: dit zijn de verschillende juwelen.
Wanneer men één van die miniaturen aanklikt verschijnen er linksonder extra miniaturen, met daarop verschillende foto's van hetzelfde juweel, zodat de gebruiker alle poses dan centraal kan zien.
Want in het midden staat telkens de foto met daarop duidelijk het juweel.

Kleurkeuze: bovenaan de miniaturen in 'grijsschaal' gekozen om de focus naar de kleurfoto's te leiden (naar het midden dus).

Het tekstje boven de foto geeft wat meer info over het getoonde juweel (op deze voorbeeldpagina klopt deze info niet trouwens...)


Bij de werking van de site veronderstel ik dat deze verschillende onderdelen duidelijker herkenbaar worden, hopelijk begrijpen jullie het geheel nu ook beter?

Mvg Flipkikker

BertG

Legacy Member
tjah, et begrijpen is 1, et snel begrijpen dat de bezoeker niet ontmoedigd geraakt is iets anders...

Enkele tips
- Zet die selectie met grijze foto's waar de gekleurde nu staan (verticaal dus) en zet er een titeltje boven. Zo'n grote navigatie past niet in een header.
- Maak een mooiere header :p
- Zet de gekleurde thumbs onder de "grote" foto
- Maak een geheel van je pagina: Trek er een kader rond :)
- Haal de info van de foto uit je main menu, is enorm verwarrend
- en da blauw past niet echt bij die header-art imho

that's it :)

Brock

Legacy Member
Ik vind het maar niets.
En als je al dingen moet uitleggen aan mensen over hoe het een geheel vormt dan ben je verkeerd bezig.

Ge kunt dan evengoed een splash maken in de zin van "terms of use" maar dan ipv "ik ga akkoord", "ok, ik begrijp het".

Een site moet zonder uitleg werken/aanslaan.
Doe ook iets aan uw fonts btw.

Coax

Legacy Member
Ik vind het wel goed. Mist alleen nog wat content om een goed beeld te krijgen.

Flipkikker

Legacy Member
Brock zei:
Ik vind het maar niets.
En als je al dingen moet uitleggen aan mensen over hoe het een geheel vormt dan ben je verkeerd bezig.

Ge kunt dan evengoed een splash maken in de zin van "terms of use" maar dan ipv "ik ga akkoord", "ok, ik begrijp het".

Een site moet zonder uitleg werken/aanslaan.
Doe ook iets aan uw fonts btw.

- uitleg wordt niet op de site gezet :ironic:, is een zogenaamde CONCEPT schets zodat jullie het doel van dit alles begrijpen, aangezien deze site nog niet werkende is... :s

- fonts? meervoud?
het lettertype in de header blijft
het lettertype op de pagina zal nog veranderen :)

- Ivm de kleuren: persoonlijk...

- Een kader rond de pagina lijkt me weer een té gesloten layout, ik wilde het een meer "open" geheel maken, ook zonder de site te centreren etc.

- Onduidelijkheid rond menu en de uitleg van de grote foto: mss het stukje in het menu een andere achtergrondkleur geven/ een afscheidingslijntje om het duidelijker te maken? of andere suggesties...

- De foto's uit de "header" (enkel het linkse stuk is echt bedoeld als header) halen doe ik liever niet, omdat ze onmiddellijk in het oog moeten springen, zonder dat de gebruiker moet scrollen voor hij een keuze kan maken...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan