Archief - PREVIEW: Design & Interieur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

6sic6

Legacy Member
lo,


Heb even de site van men pa onder handen genomen, na 1.5 dag kwam ik dit uit ...

http://www.rolus.be/test/

De inhoud moet nog volledig worden aangepast, lettertype e.d. bijwerken ...
Niets speciaals, maarja, het moest simpel blijven ...
Nu, 2 vraagjes:

1. Zijn er nog opmerkingen ivm layout e.d.
2. Ik heb een gigantisch vierkant onderaan (waar de inhoud komt), kvind het een beetje storend leeg. Iemand een idee wat ik daar mee kan aanvangen. Heb al wat getekend om aan de randen wat leuke motiefjes te zetten maar nog nix goeds uitgekomen.

dennisgodderie

Legacy Member
6sic6 zei:
2. Ik heb een gigantisch vierkant onderaan (waar de inhoud komt), kvind het een beetje storend leeg. Iemand een idee wat ik daar mee kan aanvangen. Heb al wat getekend om aan de randen wat leuke motiefjes te zetten maar nog nix goeds uitgekomen.

Ik zou je site niet breder maken dan 790 pixels. Vermits je toch niet zoveel informatie erop gaat zetten, kom je toe met die ruimte. Je hebt ook ineens niet meer zo'n "gigantisch" vierkant. Ze eventueel de linker -en rechterrand van je site met een "shadow" zoals bij www.webenhost.be/temp/spanje/v6 gebeurt :)

Rvl

Legacy Member
je hebt nu een header en nu moet de rest nog komen. de layout van de content is even belangrijk als "de tekeningskes en alle tralalie tralala da ge maakt in ps".
Wat me vooral opvalt bij deze site is dat je precies vroeger clansitejes maakt aangezien de structuur etc er toch veel van weg heeft, excuses als het nu niet zo is. Ik zou het font van u menu zeker aanpassen en het wat simpeler houden. Ik zou zeker ook een hover effect op u letters zelf zetten hier om het geheel wat mooier te maken. Verder valt er niet veel te zeggen aangezien de rest nog niet is gemaakt.
Eerst dus u hele site afwerken voor je hier iets post, met een header enkel zijn we niet zo veel. Het is het complete plaatje wat telt en niet een onderdeel van u site. Maar dat hebben we natuurlijk al genoeg hier gezegd, of niet soms?

6sic6

Legacy Member
Rvl zei:
je hebt nu een header en nu moet de rest nog komen. de layout van de content is even belangrijk als "de tekeningskes en alle tralalie tralala da ge maakt in ps".
Wat me vooral opvalt bij deze site is dat je precies vroeger clansitejes maakt aangezien de structuur etc er toch veel van weg heeft, excuses als het nu niet zo is. Ik zou het font van u menu zeker aanpassen en het wat simpeler houden. Ik zou zeker ook een hover effect op u letters zelf zetten hier om het geheel wat mooier te maken. Verder valt er niet veel te zeggen aangezien de rest nog niet is gemaakt.
Eerst dus u hele site afwerken voor je hier iets post, met een header enkel zijn we niet zo veel. Het is het complete plaatje wat telt en niet een onderdeel van u site. Maar dat hebben we natuurlijk al genoeg hier gezegd, of niet soms?

Clansites ... 1tje ooit gemaakt ja, meer niet :p
Verder, info genoeg, heb gewoon de tijd nog niet gehad om ze erop te zetten (staat nog op oude site, dus heb zeker genoeg inhoud hoor ;) )
Tis dan ook nog een PREVIEW, geen REVIEW. Anders had ge reden tot spreken (laatste 2 zinnen).
Qua simpel-heid: pa heeft wat teveel naar flash-sites zitten kijken ... maar omdat ik daar geen zin in heb doe ik het nu zo, kvind het al bij al toch simpel ... ofniet ?
Verder:

dennisgodderie: Zal het is bekijken, shadow-ffctje had ik hier al staan, maja, op zo een groot ding heeft dat ook niet veel zin :)

6sic6

Legacy Member
Site is terug online:

http://www.rolus.be/test1/

Ben begonnen met wat aanpassingen, binnen een uurtje post ik wel wat ...

Graag nog wat meningen over de oude, dan kan ik die nog mee verwerken!

-=Apollo=-

Legacy Member
De header is wel mooi gedaan.
Maar voor mensen die werken met een resolutie van 1024*768 is dit niet echt een aangename website!
Je moet zowel horizontaal als verticaal scrollen!
Het menu vind ik ook wat te onduidelijk ... dat lettertype is iets té.

6sic6

Legacy Member
Oke, op deze moment allemaal aan bezig :music:
ivm resolutie: werk hier op 1920x1200, af en toe doe ik wel is ne rescale, ma een goe beeld krijg ik er nooit van. Maar als ik op andere pc's zit (die wel op 1024 draaien) past hij er net op. Maja, maakt niet meer uit, nieuwe is een pak smaller!
nog 10 min en update staat erbij ...

6sic6

Legacy Member
voor wat dan ? Knoppen, uitleg van de knoppen of beiden ?
En wat is er fout aan ? Te modern? Niet leesbaar ?

Wat vinden jullie van de hover van de letters zelf. Ikzelf vind hem niet zo denderend, vooral dan omdat erbove dat "lichtje" al komt.

Thorens

Legacy Member
Lichtje van de hover vind ik best nog tof maar het lettertype van het menu is een serieuze stijlbreuk. Aanpassen naar iets minder modern (geen pixelfont) :)

Obliv`

Legacy Member
Thorens zei:
Het lettertype van het menu is een serieuze stijlbreuk. Aanpassen naar iets minder modern (geen pixelfont) :)

Volledig met akkoord. Maar het lichtje vind ik nog meer stijlbreuk dan het font. Als het gaat over design en interieur verwacht ik iets stijlvol.
De header is zeer knap maar de navigatie moet toch wel herbekeken worden.

6sic6

Legacy Member
mmm, zal het eens bekijken ...
Geen lichtje dan, maar mss vervangen door iets anders? Meer abstract (rechthoekiger-vierkantiger)?

Zal dat eerst al eens doen, dan zie ik wel hoe het lettertype er dan uitkomt

UnD3RD0G

Legacy Member
ik zou ook opteren voor een andere lettertype,
dat is zo SciFi achtig, past helemaal niet in het kader van de site :)

6sic6

Legacy Member
Nieuwe update!

http://www.rolus.be/test2/

Heb zelfde font genomen als in banner, Verdana. Is wel very standaard, maar vind het mooi uitkomen (beetje horizontaal uitgerokken). Heb er nog een paar opzij staan, maar dit vind ik wil niet slecht. Uiteraard komt de uitleg van de knoppen dan ook in datzelfde lettertype. Heb wel de anti-al. mode op sharp staan. None gaf terug pixelstyle en smooth ging niet goed bij deze font (ook crisp en strong niet btw)

Wat denken jullie ? Beter qua samenhang ?

Dan, the part with the lights, die laat ik weg, de balk zelf ga ik laten staan, kwestie van wat breking/contrast te hebben.

Quilombo

Legacy Member
ik vind dat lettertype ook lelijk :|

en de inhoud zelf is nogal saai en kleurloos (mss nog een achtergrondkleurtje, ander kleuren voor titels etc... ?)

en aangezien je niet veel content hebt zou ik nog verkleinen hoor, bv. bij historiek.. het is niet echt aangenaam om zo helemaal van links naar rechts te lezen: je hebt ook geen boeken die even breed zijn als je scherm he..

bij de andere dingen is je scherm gewoon voor meer dan de helft leeg, dan kan je beter (imo) je site wat verkleinen en die centreren (of links uitlijnen whatever)

edit: looooooooooooooooool, bijna alles wat ik zei is al aangepast :D :D nu nog wa meer kleur ;)
en mss wat meer letterspacing in uw menu (zo'n lettertypes waar je alleen de rand van ziet zijn zo niet supergoed leesbaar)

hm ik zou precies toch nog die dingen links (zijn dat verfpotten :x) wegdoen uit je header, het steekt nogal af tegen de rest, en ik denk wel dat het een pak mooier zal zijn zonder.. je ziet zelf maar
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan