Archief - PREVIEW: CSS Zen Garden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dendaak

Legacy Member
Na een tijdje op de regels te zitten lezen heb ik dan toch voor de prefix "preview" gegaan.
Ik moest voor school een opdracht maken van maak je eigen CSS zen garden voor mijn examen. Daarom laat ik jullie dit eens zien, of jullie er opmerkingen over hebben.


http://wardkennes.be/zen/zengarden-sample.html


Mvg Ward

Ohlivier

Legacy Member
Valt wel mee, alleen had ik voor een lichte kleur achtergrond gegaan @ content ipv. zwart.
Maar dat is persoonelijke keuze ;)

wel heb je nog een coding foutje in Firefox:

Screenshotje

dendaak

Legacy Member
Weird hier bij mij staan die nochtans juist.
Internet Explorer kan fout zijn maar dat maakt niet uit voor de taak moest het in Firefox juist zijn. Echt wel raar dat het daar opschuift.

Ohlivier

Legacy Member
idd, ik wil je een volledige screen geven om te tonen dat ik in FF zit, of een screen met de versie van mn FF als je wil

dendaak

Legacy Member
Het moet alleen in firefox snor zitten :) (Ik ga geen werk teveel doen voor die opdracht, eindwerk vraagt veel meer aandacht :) )

yvw

Legacy Member
wardkennes zei:
Het moet alleen in firefox snor zitten :) (Ik ga geen werk teveel doen voor die opdracht, eindwerk vraagt veel meer aandacht :) )
in mijne firefox (versie 2.0.0.12) zit de navigatie toch ook ni snor ze.

Devastate

Legacy Member
Uw navigatiefout kan je heel goed zien als je je browservenster resized. Je tekst staat daar ook gewoon vast. Best wel grote fout dus.

dendaak

Legacy Member
Goh, kan niemand de fout dan zeggen, want ik zie deze gewoon niet;... Dus is het moeilijk ze te vinden :s

Bij ich15 is het ook normaal, wat raar.

Mvg

TiZon

Legacy Member
Ik zie toch foutjes hoor :)

Vista - IE7
OSX - FF2
OSX - FF2 - Resized venster

Snel even door validator gaf dit:
Code:
97 ul Ongeldig getal : margin-top Unknown dimension0ffcfpx 
11 body Fanmilienamen die spaties bevatten moeten tussen aanhalingstekens worden geplaatst. Als quotes worden weggelaten wordt elke tussenruimte voor en achter de naam genegeerd en elke groep whitespace-tekens in de naam wordt omgezet naar een spatie. 
26  Dezelfde kleur en achtergrondkleur in twee contexten acronym:hover en #benefits h3 
26  Dezelfde kleur en achtergrondkleur in twee contexten acronym:hover en #benefits h3 
26  Dezelfde kleur en achtergrondkleur in twee contexten acronym:hover en #benefits h3 
26  Dezelfde kleur en achtergrondkleur in twee contexten acronym:hover en #benefits h3 
26  Dezelfde kleur en achtergrondkleur in twee contexten acronym:hover en #benefits h3 
46  Dezelfde kleur en achtergrondkleur in twee contexten acronym:hover en .select 
54  Dezelfde kleur en achtergrondkleur in twee contexten acronym:hover en .archives 
64  Dezelfde kleur en achtergrondkleur in twee contexten acronym:hover en .resources 
112  Dezelfde kleur en achtergrondkleur in twee contexten #footer a:hover en a:hover 
112  Dezelfde kleur en achtergrondkleur in twee contexten body en a:hover 
120  Dezelfde kleur en achtergrondkleur in twee contexten #footer a:hover en #linkList 
120  Dezelfde kleur en achtergrondkleur in twee contexten body en #linkList 
129  Dezelfde kleur en achtergrondkleur in twee contexten body en #larchives 
129  Dezelfde kleur en achtergrondkleur in twee contexten #footer a:hover en #larchives 
140  Dezelfde kleur en achtergrondkleur in twee contexten body en #lresources 
140  Dezelfde kleur en achtergrondkleur in twee contexten #footer a:hover en #lresources

Trouwens wat fouten in je html ook:
http://validator.w3.org/check?uri=h...(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0

Maar daar kan jij zeker niet aan doen hé :)

Xavez

Legacy Member
Ja zeg nu zelf:

ul {margin-top:0ffcfpx; margin:0;}

Is niet bepaald goeie CSS te noemen :D. Je kan in principe de volledige margin-top weglaten...

dendaak

Legacy Member
Ik heb het opgelost wat Xavez zei, maar verder weet ik niet wat ik moet veranderen om het goed er te laten uitzien. In Firfox bij mij is het altans altijd goed.

dendaak

Legacy Member
Kheb het gevonden, container div, relative zetten en het is fixed :) (staat wel niet online die versie.)

Lork

Legacy Member
de "beauty van css" merk ik ook niet echt in je site :$ wat wel de hoofdbedoeling is denk ik :unsure:

Zero Grav

Legacy Member
Not really, aangezien het hele concept van CSS Zen Garden gaat over 'inner beauty'. Het volledig kunnen aanpassen van een website door enkel de CSS te herschrijven.

Edoch, ik was zo slim om bij mijn ontwerp te vergeten mijn afbeeldingen mee te sturen wat mijn punten niet direct ten goede kwam.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan