het.pc.schaap
Legacy Member
tjah, wist niet direct hoe het te noemen: hieronder het probleem:
via een form kan men een wiskundige functie ingeven
bijvoorbeeld:
nu wil ik berekeningen gaan doen MET die ingevoerde functie, maar dat gaat natuurlijk niet zomaar sinds het opgeslagen wordt als txt.
dus dacht ik om via strl_replace alle x-kes te vervangen door een getal
werkt natuurlijk ook niet, het blijft een string (deuh)
nu is mijn vraag, zijn er hier mensen die weten hoe ik dat zou moeten aanpakken?
grts
schaap
via een form kan men een wiskundige functie ingeven
bijvoorbeeld:
Code:
x^5 + 2*x + 8
nu wil ik berekeningen gaan doen MET die ingevoerde functie, maar dat gaat natuurlijk niet zomaar sinds het opgeslagen wordt als txt.
dus dacht ik om via strl_replace alle x-kes te vervangen door een getal
werkt natuurlijk ook niet, het blijft een string (deuh)
nu is mijn vraag, zijn er hier mensen die weten hoe ik dat zou moeten aanpakken?
grts
schaap
).