Archief - Positionering IE

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Novaweb

Legacy Member
Hallo,

Bij deze wil ik even het volgende voorleggen. Ik heb een ontwerp gemaakt en reeds in html en css omgezet. Normaal gezien heb ik hier geen problemen mee om deze mooi te positioneren.

Echter ben weet ik met volgende geen raad. In firefox, safari , opera ed. ziet het er allemaal goed uit, echter moet IE weer tegenstrom doen. Ik test wel met IE7

Iemand een idee hoe ik dit in order kan krijgen:
Untitled Document

Edit:
Het gaat om de spacing tussen het logo en de iconen

Hier is de CSS
Code:
@charset "utf-8";

/*css reset */

table, caption, tbody, tfoot, thead, tr, th, td {
	margin: 0;
	padding: 0;
	border: 0;
	outline: 0;
	font-size: 100%;
	vertical-align: baseline;
	background: transparent;
}

/* CSS Document */

* { padding: 0; margin: 0; }

html, body {
	background:url(images/bg.jpg) repeat;
	color: #FFFFFF;
	font:12px "Trebuchet MS", Arial, Helvetica, sans-serif;
}

#container {
	margin: 0 auto;
	width: 900px;
	height: auto;
	padding-top: 100px;
}	

#linkerkolom {
	width:300px;
	height: 300px;
	float:left;
	padding-bottom: 50px;
}

#rechterkolom {
	width: 550px;
	height: auto;
	float:right;
}

#clearfloats {
	clear:both;
}

#categorie{
	width: 900px;
	height: auto;
}

Iemand enig idee hoe ik het kan oplossen ? Heeft zoizo iets met die padding temaken volgens mij.

Alvast bedankt

Dennis

SideShow

Legacy Member
Ziet er bij mij toch goed uit op het eerste zicht

*edit: je bedoelt de afstand tussen grote blok en de kleintjes dus

Novaweb

Legacy Member
Excuses, ik had het niet duidelijk gemaakt, de layout ziet er inderdaad ongeveer het zelfde uit maar je moet eens naar de spacing kijken tussen het logo en de iconen

SideShow

Legacy Member
doe eens die clearfloats div weg, en zet een style op de volgende div
<div id="categorie" style="clear:both">

GregoryCo

Legacy Member
Kheb een vraagje

Die CSS reset, is dat aangeraden om dat te doen?

Zero Grav

Legacy Member
Ja, standaard hebben verschillende elementen verschillende paddings en margins bij IE/FF/Opera/... Als ge die vanaf het begin allemaal op 0 zet gaat ge daar geen last meer van hebben.

Ge zult wel manueel uw ul/li's enzo van padding/margin moeten voorzien, maar 't is veel minder werk om dat erbij te doen dan om later te moeten 'debuggen'.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan