Archief - PORTFOLIO: Schoolwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

koebeest

Legacy Member
Hey,

Zoals ik hier net nog enen gezien moet ik dus ook zo'n portfolio website maken tegen nieuwjaar. Nu ben ik wel al helemaal klaar (of dat denk ik toch) en ik zou graag jullie mening even horen.

Dingen die nog fout zijn:
  • CV is .doc , hoewel er staat dat je acrobat reader nodig hebt.
  • Als je contact formulier gebruikt verwijst hij naar een verkeerde pagina.

Ook wil ik even mededelen dat ik dus geen krak ben in photoshop en ik mij dus niet ga wagen aan van die speciale dingen. Ook hou ik van een nice and clean style. Hope you like it!

link:

http://www.jensdc.com/portfolio/index.htm

thx!

Xiao

Legacy Member
Ik zou geen groen en grijs samen gebruiken.
En ik denk dat de mensen wel iets meer verwachten van iemand die 3/5 sterretjes heeft voor Photoshop dan een glans in de header ^_^

sh011265

Legacy Member
Ik vind de combinatie van het groen & grijs eigenlijk wel geslaagd (hoewel ik het groen van het lettertype gelijk zou stellen aan dat van de border).. Maar is persoonlijk natuurlijk..

Ook wordt je menu hier in Safari fout weergegeven (afbeelding), Firefox op mac is wel in orde.

Weet ook dat je pagina niet 100% html valid is, hoewel dit enkel komt omdat je in een link: target="_blank" gebruikt en dat is niet valid. De rede hiervoor is dat ze vinden dat de gebruiker zelf de keuze moet hebben om de link te openen in een nieuw venster of niet (waar ik het toch niet mee eens ben)

Als laatste dan: het is inderdaad zo dat men met 3/5 sterren toch enig niveau gaat verwachten van je Photoshop skills. Natuurlijk hebben we geen idee hoe goed je echt bent in photoshop(photoshop met css combineren is toch weer een ander paar mouwen). Zelfkennis is hier een groot belang. Eventueel kan je wat photoshop-voorbeelden in je showcase zetten.
Want ik vind het niet niet noodzakelijk dat je van je online portfolio een meesterwerk van photoshop elementen moet ineensteken om je photoshopskills te tonen.

Conclusie: je portfolio doet wat het moet doen: info geven over je skills. Site is eenvoudig, maar ook niet té eenvoudig. Tevens heel overzichtelijk & je vindt er onmiddellijk wat je net moet hebben. Well done vind ik

(nog even dit: wil je geen spam krijgen @ je mailbox, vervang dan het @ teken van je emailadres op je contactpagina in bvb: [at])

koebeest

Legacy Member
llsanderll zei:
Ik zou geen groen en grijs samen gebruiken.

Docent vond dit een goede kleurkeuze, ikzelf dus ook want ik heb het gekozen :p. Omdat de meeste van mijn images groene tinten bevatten. Het zou alvast nog slechter zijn moest ik een rode border gebruiken op een site die vol groene images staat.


sh011265 zei:
Ik vind de combinatie van het groen & grijs eigenlijk wel geslaagd (hoewel ik het groen van het lettertype gelijk zou stellen aan dat van de border).. Maar is persoonlijk natuurlijk..

Zal ik even proberen, eens zien wat dat geeft.
edit: heb ik eens zitten proberen maar dat groen van de border is iets te saai voor tekst. Tis ook vrij moeilijk te lezen :).

sh011265 zei:
Ook wordt je menu hier in Safari fout weergegeven (afbeelding), Firefox op mac is wel in orde.
Zeer vreemd, zal er even naar kijken :)

sh011265 zei:
Weet ook dat je pagina niet 100% html valid is, hoewel dit enkel komt omdat je in een link: target="_blank" gebruikt en dat is niet valid. De rede hiervoor is dat ze vinden dat de gebruiker zelf de keuze moet hebben om de link te openen in een nieuw venster of niet (waar ik het toch niet mee eens ben)
Dit is de enige fout die wij mogen hebben van docenten omdat dit een belachelijke regel is :)
sh011265 zei:
Als laatste dan: het is inderdaad zo dat men met 3/5 sterren toch enig niveau gaat verwachten van je Photoshop skills. Natuurlijk hebben we geen idee hoe goed je echt bent in photoshop(photoshop met css combineren is toch weer een ander paar mouwen). Zelfkennis is hier een groot belang. Eventueel kan je wat photoshop-voorbeelden in je showcase zetten.
Kzal es zien wat ik hieraan kan doen :)
sh011265 zei:
Want ik vind het niet niet noodzakelijk dat je van je online portfolio een meesterwerk van photoshop elementen moet ineensteken om je photoshopskills te tonen.

Conclusie: je portfolio doet wat het moet doen: info geven over je skills. Site is eenvoudig, maar ook niet té eenvoudig. Tevens heel overzichtelijk & je vindt er onmiddellijk wat je net moet hebben. Well done vind ik

(nog even dit: wil je geen spam krijgen @ je mailbox, vervang dan het @ teken van je emailadres op je contactpagina in bvb: [at])

Thx. Die @ ga ik inderdaad nog veranden. Hoewel dat toch niet zoveel uitmaak hoor. Die bots van tegenwoordig lezen dat ook al, maar inderdaad zou hou je de echt domme bots wel buiten :)

sh011265

Legacy Member
koebeest zei:
Die @ ga ik inderdaad nog veranden. Hoewel dat toch niet zoveel uitmaak hoor. Die bots van tegenwoordig lezen dat ook al, maar inderdaad zou hou je de echt domme bots wel buiten :)

True.. Maar nu ik het nog eens even bekeek: laat die E-mail gewoon weg? Indien ze je via email willen contacteren kunnen ze toch gewoon je contact form invullen..

Good luck..

Timooo

Legacy Member
...of maak van je e-mail een prentje. Dus gewoon tekst zoals je die nu ziet, maar dan gewoon een prentje met dezelfde grijze achtergrond.

Verder vind ik de gradient op de achtergrond misschien iets te hard. Van iets donkergrijs naar enorm lichtgrijs, misschien de overgang subtieler laten? Ik vind het persoonlijk ook mooier als zo'n simpele website, omdat dat al zo plat lijkt, dmv een schaduw langs de kanten uit de achtergrond te laten springen. In Photoshop zou ik dat eens proberen met een drop-shadow vanuit het midden. Het kan ook enorm lelijk worden, maar ik zou toch eens zien wat dat geeft.

Xavez

Legacy Member
* Iets teveel marge bovenaan
* Groen van je links is een ander groen dan groen van de border. De twee tinten passen niet bij elkaar omdat de ene tint vuil is en de andere helder
* Wat meer lijnhoogte op sommige plaatsen kan zeker geen kwaad (vooral in doorlopende paragrafen)
* Beetje goedkope uitleg: ik hou van strak en simpel (=ik steek liefst niet te veel werk in een ontwerp in dit geval)

* Van je HTML-competentie mag ook wel een sterretje af denk ik, al was het maar for the sake of being modest. Op deze manier beweer je een perfecte beheersing van HTML te hebben, maar die heb je niet:

* Je structuur is niet helemaal logisch: een menu in je header?
* De manier waarop je je vaardigheden weergeeft is niet echt toegankelijk
* Ik mis in je formulier nog een fieldset- en legend-tag

Overall niet slecht, maar ik krijg (en dat is wellicht subjectief) nogal rap kriebels als ik iemand "clean en simple" zie schrijven, om daarna gewoon te merken dat ze hun incompetentie of luiheid willen camoufleren (dat is geen persoonlijke aanval ;)).

mythe

Legacy Member
Nog nen MCT'er ze. Den uwen is toch al afgeraakt en toch pakken deftiger.

koebeest

Legacy Member
Xavez zei:
* Iets teveel marge bovenaan
* Groen van je links is een ander groen dan groen van de border. De twee tinten passen niet bij elkaar omdat de ene tint vuil is en de andere helder.
* Wat meer lijnhoogte op sommige plaatsen kan zeker geen kwaad (vooral in doorlopende paragrafen)
* Beetje goedkope uitleg: ik hou van strak en simpel (=ik steek liefst niet te veel werk in een ontwerp in dit geval)

* Van je HTML-competentie mag ook wel een sterretje af denk ik, al was het maar for the sake of being modest. Op deze manier beweer je een perfecte beheersing van HTML te hebben, maar die heb je niet:

* Je structuur is niet helemaal logisch: een menu in je header?
* De manier waarop je je vaardigheden weergeeft is niet echt toegankelijk
* Ik mis in je formulier nog een fieldset- en legend-tag

Overall niet slecht, maar ik krijg (en dat is wellicht subjectief) nogal rap kriebels als ik iemand "clean en simple" zie schrijven, om daarna gewoon te merken dat ze hun incompetentie of luiheid willen camoufleren (dat is geen persoonlijke aanval ;)).
Over die te grote marge, heb je het dan over mijn container tov de browser of van content tot eerste titel?
Die linkkleur ga ik nog eens moeten bekijken, ik vind ze net iets te moeilijk leesbaar als ik ze dezelfde kleur als men border geef. Regelruimte ga ik inderdaad nog aanpassen, zeker op de traject pagina. Ik zal mijn designstijl nog iets beter verwoorden. Op die HTML competentie ga ik toch even in de tegenaanval :) Mijn menu zit wel degelijk niet in mijn header, wat is er mis met mijn vaardigheidweergave? En ja een fieldset en legende tag die gebruik ik niet omdat de leerkrachten er ook niet op hameren. Ze doen dit alleen bij keuzerondjes. Nuja, ik weet van mezelf dat ik geen super designs kan maken dus ik hou me bij een stijl waarbij alles nice and clean is. Daarom hoeft da niet altijd simple te zijn :). Ik ga zeker de woordkeuze aanpassen zodat de docenten bij het beoordelen ook niet de kriebels krijgen. Ook haal ik straks het 5de sterretje weg :)

thx voor de opbouwende kritieken!

exxhal

Legacy Member
Bij vaardigeden: Evntueel kan je de 2 naast elkaar zetten in een kader(s) of zo.
Ook bij Competentie-Indicator: tekst links en de graf rechts.

Zo krijgt je pagina aan de rechterkant ook wat aandacht en is het minder een opsomming "....wat blijkt te lijken op SPAM ?"

Xavez

Legacy Member
koebeest zei:
Over die te grote marge, heb je het dan over mijn container tov de browser of van content tot eerste titel?
Indeedy

Die linkkleur ga ik nog eens moeten bekijken, ik vind ze net iets te moeilijk leesbaar als ik ze dezelfde kleur als men border geef.
Maak de border even bright? Ik vind het groen van de links beter bij het grijs passen dan de groen van de border (maar dat is vrij subjectief natuurlijk)

Ik zal mijn designstijl nog iets beter verwoorden.
Moet niet hoor, het kan goed zijn dat dat je stijl is. Ik vind het alleen niet zo naar boven komen in dit ontwerp :). Ik heb het gevoel dat er niet zo geweldig lang over het design zelf is nagedacht en dat vind ik jammer. Je stijl kan je perfect op die manier verwoord laten hoor ;-).

Op die HTML competentie ga ik toch even in de tegenaanval :) Mijn menu zit wel degelijk niet in mijn header, wat is er mis met mijn vaardigheidweergave? En ja een fieldset en legende tag die gebruik ik niet omdat de leerkrachten er ook niet op hameren. Ze doen dit alleen bij keuzerondjes.
Ik ben inderdaad een beetje rap geweest: je menu zit onder een lege header-div. Niet dat dat veel beter is natuurlijk :): je hebt nogal wat lege divs. Die eigenlijk volledig overbodig zijn en alleen dienen voor grafische elementen. Ik denk dan: kan je niet beter een design met rechte hoeken maken en ze laten afronden door een javascriptje als CurvyCorners (of alphaCorners)?

Je vaardigheden zet je gewoon in een aantal afbeeldingen, met als alttekst "ster". Je kan ze volgens mij beter in een definition list steken en per vaardigheid één afbeelding gebruiken die je dan een correcte alttekst meegeeft (om het eenvoudig te houden).

Last but not least: sinds wanneer luisteren leerlingen naar leerkrachten? ;). Het is trouwens niet omdat ze het niet belangrijk vinden dat het ook niet belangrijk is :).

Anyway, keep up the work, zeker niet slecht--as said before!

Rvl

Legacy Member
Die sterretjes om je vaardigheden weer te geven zijn zo hatelijk. Hoe kan je van jezelf nu zeggen ik ken 5/5 html, of ik ken 4/5 php?

sh011265

Legacy Member
Timooo zei:
...of maak van je e-mail een prentje. Dus gewoon tekst zoals je die nu ziet, maar dan gewoon een prentje met dezelfde grijze achtergrond.

Niet mee akkoord, denk aan de blinde mensen die je website misschien willen bezoeken! (Het lijkt mierenneuken, maar moest iemand met deze handicap je site bezoeken zal hij je alvast dankbaar zijn :))

Zero Grav

Legacy Member
Ge hebt mijn content van de mainpage nogal gekopieerd hé. Maar dat is precies in de mode als ik op mctforum kijk.

Uw ontwerp geeft very much de indruk van een xhtml/css site waarvan je de stylesheet wegneemt. Dit komt zo over omdat de opmaak van de tekst van de titels over het algemeen vrij standaard is en alles onder elkaar wordt vormgegeven waar het soms beter anders gestructureerd kon worden. En bij vaardigheden is dat omdat ge dat van mijn ontwerp hebt overgenomen, dat was veel beter één blok tekst geweest die op dezelfde manier werd opgemaakt als personalia.

Bij Traject werd ons opgedragen maximum 12 woorden per lijn te gebruiken, dit is in uw geval niet zo. Niet dat ge er zo sterk over zit, maar dat houdt hun niet tegen.

Voor de rest vind ik het nogal simpel om er echt commentaar op te geven. 't Is wat ge er van verwacht als ge het echt simpel wilt houden, maar qua opmaak zijn er veel gemiste kansen.

sh011265 zei:
Niet mee akkoord, denk aan de blinde mensen die je website misschien willen bezoeken! (Het lijkt mierenneuken, maar moest iemand met deze handicap je site bezoeken zal hij je alvast dankbaar zijn :))

Een blinde zal sowieso een screenreader gebruiken die automatisch de alt tekst of iets dergelijks zal uitlezen. Maar het feit dat ge een alt-tekst nodig hebt maakt om het toegankelijk te houden maakt het weer volledig nutteloos, want dat wordt ook gewoon uitgelezen.

koebeest

Legacy Member
Zero Grav zei:
Ge hebt mijn content van de mainpage nogal gekopieerd hé. Maar dat is precies in de mode als ik op mctforum kijk.

Uw ontwerp geeft very much de indruk van een xhtml/css site waarvan je de stylesheet wegneemt. Dit komt zo over omdat de opmaak van de tekst van de titels over het algemeen vrij standaard is en alles onder elkaar wordt vormgegeven waar het soms beter anders gestructureerd kon worden. En bij vaardigheden is dat omdat ge dat van mijn ontwerp hebt overgenomen, dat was veel beter één blok tekst geweest die op dezelfde manier werd opgemaakt als personalia.

Bij Traject werd ons opgedragen maximum 12 woorden per lijn te gebruiken, dit is in uw geval niet zo. Niet dat ge er zo sterk over zit, maar dat houdt hun niet tegen.

Voor de rest vind ik het nogal simpel om er echt commentaar op te geven. 't Is wat ge er van verwacht als ge het echt simpel wilt houden, maar qua opmaak zijn er veel gemiste kansen.

mja, die tekst... Boeie, ik heb zowat alle portfolio's in die thread bekeken en mijn tekst daarop laten inspireren. nuja, die vaardigheden moest ik nog aanpassen zoals ik hier zei, dit was al gebeurd lokaal maar ik heb het nog maar net geupload. Ook de 12 woorden per lijn is aangepast, qua simpelheid is het relatief eh. Den enen vindt het perfect voor wat het dient , de andere vindt inderdaad dat er nog iets meer op mocht. Maarja...

Ook wil ik nog even zeggen dat wanneer ik mijn linkkleur pak en die als border ik mijn site liever opeet dan op het net plaats. Das echt mottig :p , ik ga er nog iets op zoeken! :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan