Archief - PORTFOLIO: Nieuwe versie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TheJudge

Legacy Member
Een paar threads terug had ik al een portfolio gepost.
Deze dus: http://users.pandora.be/mywebspace23/Portfolio/

Nu ikzelf was niet echt tevreden met het resultaat, ik ga er uiteraard nog aan werken om er eventueel wel een evenwicht in te krijgen.

Maar soit, ik heb een nieuwe gemaakt ;)
Alleen de knop "profiel" werkt.
Het wit eromheen oogt wat leeg. Enig idee om die leegte weg te krijgen?

Verder ja post je (opbouwende)kritiek maar...


http://users.pandora.be/mywebspace23/Portfolio2/

Erlend

Legacy Member
Leuk toch...zo van die sites zonder inhoud. Nu weten we echt
hoe alles eruit zal zien. Inhoud maakt of kraakt je layout, gelieve
dus ook inhoud te voorzien!

DieselPower

Legacy Member
:ironic: wacht tot er content is zoals erlend zegt...

AncientRites

Legacy Member
Oei ik had ook de 1ste bekeken =), maar de 2de ziet er ook niet slecht uit, alleen dat wit stoort wat zoals je zei

C//LiMBa

Legacy Member
Ik vind het (zonder content) al zeer origineel!
Enige opmerking: Navigatie neemt teveel plaats in ten opzichte van waar de content gaat komen...

TheJudge

Legacy Member
Idd de navigatie is wat groot, maar gelukkig is het een portfolio en is er in principe niet al teveel content ;) Dus dat gaat nog net.

Ik heb toch al een beetje content toegevoegd bij profiel? Daar kun je je op baseren niet?

Uiteraard moet de rest ook nog aangevuld worden, maar dit zal zowiezo in dezelfde stijl zijn.

Trouwens, iemand opmerking over men css en html file? Er zijn een hoop dingen die veel beter kunnen opgelost worden...

Nog een vraagje, is het niet beter dat ik een algemene css file maak voor de layout en aparte css files maak voor de inhoud van de verschillende pagina's?

Of wordt dit allemaal in één css file gezet?

Zero Grav

Legacy Member
Handige aan css is net dat je alle opmaak in één bestand hebt, lijkt mij dus beter om één algemeen css-bestand aan te maken.

Oh en Erlend.. <3 :) Content, content, content people. :( Al is er maar weinig content het blijft belangrijk, als jouw tekst nu zwarte times new roman 30px wordt kan deze layout nog zo mooi zijn als je wilt, hij wordt totaal verneukt door dat font.

Ahja, update bij profiel, als dat je content is bewijs ik voor mijn eigen alvast mijn punt. :-) Qua tekst-size mag dat echt wel groter en line-height evenzeer. Zeker die 2 linkjes vind ik totaal niet passen, geef dan liever gewoon direct de content weer.

Wit als achtergrondkleur oogt inderdaad maar wit.. misschien een pattern op de achtergrond?

Brock

Legacy Member
los van de layout vind ik uw competence indicator toch nogal "incompetent" overkomen.
Ooit eens 3 vragen op een website ingevuld en het resultaat ge cpy/paste ?
Indien niet: komt toch zo over hier.

Wat ik verwachtte te zien bij "comptence indicator" zijn uw skills ( met eventueel een rating bij ) en niet zo'n totaal onbetrouwbaar tekstje.
Overtuig het volk met wat je kan en reeds bereikt hebt, niet met zo'n tekstje !

Smoerf

Legacy Member
Hm, dat onbetrouwbaar testje is wel een test van vacature in samenwerking met Vlerick en zijn +/- 80 vragen om een rating aan te geven.
Dit even terzijde

Ik vond je vorig profiel leuker overkomen met die gebroken lijnen en dergelijke.

Zoals reeds aangehaald, wit is wit. En mss wat meer opvulling bij je pagina's, want als je nu op profiel klikt het je 2 links staan die 2100 px² innemen. Schrijf misschien een tekstje over jezelf over hoe je in de internetwereld gerold bent of wat je in het dagelijkse leven doet.

Brock

Legacy Member
Smoerf zei:
Hm, dat onbetrouwbaar testje is wel een test van vacature in samenwerking met Vlerick en zijn +/- 80 vragen om een rating aan te geven.
Dit even terzijde

wie spreekt over een onbetrouwbaar testje? Tekstje !
Ik kan hem evengoed ook op m'n website cpy/pasten zelf met de vermelding dat de test helemaal betrouwbaar is.
Ik kan mij niet inbeelden dat er ooit iemand rekening mee zou houden omdat het op die website staat.
People need facts !
Neem het niet verkeerd op trouwens hoor TheJudge en helemaal niet persoonlijk. Ik wil best geloven dat je dit tekstje waarheidsgetrouw erop hebt geplaatst, maar dit overtuigd niet, tzz, mij toch niet ;) en je zou het naar mijn mening beter vervangen door hetgeen ik in mijn vorige post geplaatst hebt.

TheJudge

Legacy Member
lol gasten, ik heb da gewoon gecopy paste om de simpele reden dat ik die test nog moet afleggen. Dat is dus gewoon gedaan om voorlopig wat inhoud te kunnen weergeven.

Staar je niet blind op de werkelijke inhoud, die komt nogwel. Het gaat nu vooral om de layout en de manier van werken met css...

C//LiMBa

Legacy Member
hmm de content hoort er precies niet echt bij...
de stijl wordt verbroken precies...

Smoerf

Legacy Member
@brock: sorry man, moet leren lezen. Maar je hebt een punt. Beter een opsomming van wat je kan qua OS, scripting, gfx etc, maar dan niet met score. Eerder een rate van "basic", "average", "good", "expert". Punten geven zuigt en sterren of whatever je mag gebruiken ook. Hoe kan je nu weten hoeveel je kent van iets? Ow, windows XP, dat ken ik euhm, hmz even denken, goh, toch wel 89%. Ja zoiets. Maar je hebt een punt :)

TheJudge

Legacy Member
allemaal leuk hoor die opmerkingen.

Maar daar heb ik weinig aan natuurlijk.

Iemand die nu eens nuttige tips en punten kan geven waar ik op kan verbeteren?

De content hoort er niet bij... Ok dat kan zijn.
Zeg me eens waarom, wat precies en hoe kan ik ze dan verbeteren...
Onderbouw uw opmerkingen aub.
Daarvoor post ik ook mijn portfolio.

Niet om te horen hoe goed of slecht ze wel zijn.

Boo$hio

Legacy Member
Ik kan zelf nie goed sites maken, dus kan geen info geven, maar kan wel zeggen dat ze alle 2 nice zijn, maar de 1ste toch stukke sjikker is :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan