Archief - Portfolio: bramme.com

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bram

Legacy Member
K, thx voor de comment Trimentor... even mezelf verdedigen:

*Splash: akkoord, was niet echt nodig (plus de splash is nogal lelijk, ma soit)
*Best viewed.. sja, ik weet dat er nog mensen zijn die op 800*600 surfen, maar ik denk dat de meerderheid die een site als de mijne passeert wel op 1024*768 zit
*Tekst te links? snap ik niet goed, bedoelt ge da em meer padding nodig heeft of da em gecentreerd moe worden ofzo???
*Te veel grijs: akkoord
*Tutorial: niets van aan... hebbek zelf gemaakt (wel met het idee van een tegenhanger te maken van www.j4xxdesigns.co.uk,site van een engelse vriend). Mss door de standaard photoshop pattern...
*IE positioning: ben ik van bewust, daarom dat de splash Firefox vermeld, de positioning is doordat IE geen min-height herkent...

Ik snap wel niet waar de horizontale scroll vandaan komt, want dat is idd foei... de site zelf is maximum 900px breed...

bRahms

Legacy Member
* Best viewed with a minimum resolution of 1024*768 : Er zijn nog veel mensen die op 800*600 werken.

Niet vast bijten daarop, de tijden veranderen, en de mensen nemen steeds meer 1024*768 (bron)

Website zelf is veel te tutorialachtig en totaal niet geschikt voor IE, wat net wél nog de meest gebruikte browser is.

Verder nog:
- hovers die onleesbaar zijn
- geen imghovers in hoofdnavigatie, wat de gokheidsgehalte omhoog trekt, wat op zijn beurt niet aan te raden is.

DieselPower

Legacy Member
kvind em eerder trendwhore dan tutorialachtig en uw "logo" doet mij aan radio donna denken...
Er mag ook wel een grotere marge tussen de zijkant en uw tekst
Tutorials op uw website, zoude dat wel doen? Er zijn imo al genoeg tutorialsites...
Signatures in uw portfolio?? komt imo veel te onprofessioneel over...
Voor de rest volg ik die voor mij gepost hebben.

Spacy2003

Legacy Member
Voor het logo gebruik je een extreem dikke lijn, nooit doen, extreem dikke lijnen komen in photoshop nogal redelijk rechthoekig over.

Voor de rest ga ik akkoord met mijn voorgangers.

just my 2cents

C//LiMBa

Legacy Member
Al bij al gaat het design nog, buiten dan de teksten, die komen te klein/cheap/whatever over!

Navigatie mag zeker groter + met mooie hovers, aub niet de font dat je momenteel gebruikt...

Rechts-gepositioneerde sites heb ik nooit leuk gevonden, lijkt me zo onnatuurlijk :s mensen zijn gewoon om meteen naar het midden of naar links te kijken. de gecentreerde splash doet er ook niet goed aan.

Ook voelt de site nogal "zwaar" aan, trage server of zware afbeeldingen?

bRahms

Legacy Member
met tutorialachtig bedoelde ik trendwhore, het moet ergens van komen de trend ;)

Bram

Legacy Member
C//LiMBa zei:
Al bij al gaat het design nog, buiten dan de teksten, die komen te klein/cheap/whatever over!

Navigatie mag zeker groter + met mooie hovers, aub niet de font dat je momenteel gebruikt...

Rechts-gepositioneerde sites heb ik nooit leuk gevonden, lijkt me zo onnatuurlijk :s mensen zijn gewoon om meteen naar het midden of naar links te kijken. de gecentreerde splash doet er ook niet goed aan.

Ook voelt de site nogal "zwaar" aan, trage server of zware afbeeldingen?
trage server vrees ik... kheb er zelf ook al een tijdje problemen mee (de afbeelding zijn maar 400 kb (de splash zit er bij en die is al 240kB))...
Ik zen bezig aan iets nieuws, ma, als ge dees al tutorial achtig vind: wa moet dit dan wel nie geven:
http://users.pandora.be/Sveltestsword/images/v4.jpg

C//LiMBa

Legacy Member
tutorialachtig :)

sorry maar dit is echt een cliché dat overal te vinden was ten tijde van de launch van den eerste x-box... am i right or what?

DieselPower

Legacy Member
dunno, hoe lang is da ondertussen al geleden 5 jaar ofzo? kan wel, maar belange ni overal

Nullius

Legacy Member
Ik vind eerlijk gezegd bramme.com niet echt overdreven tutorialachtig :)
Die laatste (v4) wel :D

#8U6

Legacy Member
Ik vind de Latout echt knap mijn lievelings kleuren, en die symbolen en vormen daarin echt knap, zelf gemaakt ? Enige opmerking is het lettertype, dat doet mij teveel aan fatamorgana denken ..

Obliv`

Legacy Member
- kzou aan de onderkant die +- 40px marge weglaten (in IE)
- die diagonale lijntjes onder de header waar 'webdesign - webcoding ...' instaat vind ik hier niet zo mooi
- die witte lijnen die door 'version 3' lopen zien er amateuristisch uit, idem voor die witte lijnen bovenaan de header die zo tegen de richting staan
- rechtsalign is niet mooi bij mij
- ziet er vrij toturial-achtig uit

hij verschilt in IE vrij hard van FF

edit:
om toch wat positief te eindigen: het is wel veruit het beste wat ik van jouw hier ben gezien :)

#8U6

Legacy Member
Maakt gij die templates en die wallpapers echt VOLEDIG zelf ? want da is echt kanp, hoe tekend ge die dingen (kabels) enzo dan ?

.kw

Legacy Member
  1. alles staat blijkbaar rechts en dat is verschrikkelijk irritant
  2. de tekst is zo klein dat ik hem niet wil lezen
  3. English with a lot of hair on
  4. frames zijn niet meer van deze tijd + je probeert de url te verbergen

Conclusie: Je bent een beginner en het valt op. Desalniettemin goed geprobeerd en hoe meer je ermee bezig bent, hoe beter je het zal kunnen.

Bram

Legacy Member
Lol, het contrast in replies is gigantisch... Aan de ene kant hoogstwaarschijnlijk amateurs (hoe definieer je eigenlijk een amateur?), aan de andere kant de pro's die moeilijk te plezieren zijn...
Ik vroeg me af of ik mss beter terug kon naar m'n vorige layout (klik weliswaar slecht geresizede pic)
Soit, wat mij leert is hier nooit meer een site check te vragen... Dan zet ik het liever ergens anders waar ik positieve commentaar krijg en mezelf van den domme houd, dan het hier te vragen en de professionele (lees: deprimerende) commentaar te krijgen...

@.kw: -wat betreft mijn engels "met a lot of hair on" ge moogt em altijd verbeteren als ge wilt...
-frames: tiens tiens, das mss door de frameforwarding van m'n domeinnaam, en de cloaking ("de url die ik probeer te verbergen") is omdak geen geld besteed aan bramme.com om der dan te laden verschijnen "http://www.bramme.vekien.co.uk/index2.php?id=news&..." dan toch liever simpelweg bramme.com

bRahms

Legacy Member
Dan zet ik het liever ergens anders waar ik positieve commentaar krijg en mezelf van den domme houd

Ik hoop dat je ver raakt met zo'n ingesteldheid! :ironic:

.kw

Legacy Member
SveltestSword zei:
@.kw: -wat betreft mijn engels "met a lot of hair on" ge moogt em altijd verbeteren als ge wilt...
Vriendelijk bedankt, maar ik heb andere dingen aan mijn hoofd. Daarbij komt dat ik nooit een engelstalige website zou maken zonder ervoor te hebben gestudeerd. Bovendien herinner ik je graag aan het feit dat het niet mijn, maar jouw website is.

SveltestSword zei:
-frames: tiens tiens, das mss door de frameforwarding van m'n domeinnaam, en de cloaking ("de url die ik probeer te verbergen") is omdak geen geld besteed aan bramme.com om der dan te laden verschijnen "http://www.bramme.vekien.co.uk/index2.php?id=news&..." dan toch liever simpelweg bramme.com
Dat dacht ik wel, maar ik prefereer een echte url. Stel dat ik een pagina van je site wil toevoegen aan mijn favorieten, dan zit ik nog niet redelijk diep in de problemen. Niets voor mij, dat frameforwarding. Nu ja dat ligt misschien in smaken.

SveltestSword zei:
Ik vroeg me af of ik mss beter terug kon naar m'n vorige layout (klik weliswaar slecht geresizede pic)
Persoonlijk vind ik je vorige layout beter.

SveltestSword zei:
Soit, wat mij leert is hier nooit meer een site check te vragen... Dan zet ik het liever ergens anders waar ik positieve commentaar krijg en mezelf van den domme houd, dan het hier te vragen en de professionele (lees: deprimerende) commentaar te krijgen...
proficiat :applause: prachtige website :bow: 10 op 10 :niceone:
Je kan nochtans veel leren uit dat commentaar.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan