joyraider
Legacy Member
Dag allemaal,
een tijdje terug ben ik begonnen met een blog/portfolio, www.joyraider.be, zoals sommigen misschien wel weten.
Over het algemeen ben ik er vrij tevreden over, maar ik hoor steeds meer mensen zeggen "Waar is de RSS?". Deze week had ik er genoeg van, en heb ik wat research gedaan
Bon, het principe is voor mij heel duidelijk: een XML-bestand, met een boomstructuur waarin bijvoorbeeld de laatste 10 "nieuws-items" komen. Dat snap ik dus al, gezien er vrij veel over is terug te vinden op internet.
Wat snap ik écht niet? Hoe krijg ik die nieuws-items uit mijn database in dat XML-bestand? Vreemd genoeg vind ik hier ook weinig of niets over terug...
Ik kan in zo'n XML-bestand toch moeilijk met sql-queries gaan werken, of zie ik dit verkeerd? Mja, als iemand dit zou kunnen uitleggen, graag
een tijdje terug ben ik begonnen met een blog/portfolio, www.joyraider.be, zoals sommigen misschien wel weten.
Over het algemeen ben ik er vrij tevreden over, maar ik hoor steeds meer mensen zeggen "Waar is de RSS?". Deze week had ik er genoeg van, en heb ik wat research gedaan

Bon, het principe is voor mij heel duidelijk: een XML-bestand, met een boomstructuur waarin bijvoorbeeld de laatste 10 "nieuws-items" komen. Dat snap ik dus al, gezien er vrij veel over is terug te vinden op internet.
Wat snap ik écht niet? Hoe krijg ik die nieuws-items uit mijn database in dat XML-bestand? Vreemd genoeg vind ik hier ook weinig of niets over terug...
Ik kan in zo'n XML-bestand toch moeilijk met sql-queries gaan werken, of zie ik dit verkeerd? Mja, als iemand dit zou kunnen uitleggen, graag


hoe krijg ik dan ooit die link aan de gang?