Archief - PHP/MYSQL: aanmaken en uploaden database

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Karma Police

Legacy Member
Velen van u gaan mij waarschijnlijk uitlachen met deze vraag maar ik zit nogal vast. Ik heb PHPBB2 op mijn server gezet maar ik moet dus eerst nog die database aanmaken. Ik heb mysql op mijn pc geinstalleerd en ik weet dat als ik "create table ..." typ dat ie een database aanmaakt. Maar waar ik vind ik die database om ze te uploaden en hoe kan ik daar een gebruiker voor aanmaken?

Zero Grav

Legacy Member
Je upload phpbb2 naar je server. Dan surf je naar die pagina toe (www.jouwsite.be/phpbb2/ bijvoorbeeld) en zal je automatisch doorverwezen worden naar de installpagina.

In die installpagina voer je de gevraagde gegevens in, waaronder je mysql gegevens die je van je provider kreeg. Dan zal phpbb2 zelf toegang maken tot de database en zelf alles in orde brengen. + de gebruiker die je hebt ingevoerd bij de installpagina zal automatisch administrator worden.

Daarna hoef je je als leek niet echt meer iets aan te trekken van mysql. Je regelt dan gewoon alles via het configuratiescherm van het forum zelf (admin cp).

Maw, er komt niets bij te zien van mysql installeren of dergelijke. Behalve natuurlijk als je je forum gewoon op je eigen computer wilt installeren geef je gewoon de basisgegevens van mysql in in die installpagina (wss gewoon localhost, root, niets) maar dan moet je ook wel een offline server installeren op je pc, zoals bv wamp (check de sticky daarvoor)

Karma Police

Legacy Member
Nu krijg ik de fout:
An error occurred trying to update the database
Table 'phpbb_auth_access' already exists

:help:

Rvl

Legacy Member
lijkt me toch vrij duidelijk dan. "Table 'phpbb_auth_access' already exists" veel valt er volgensm ij niet aan te snappen. Waarschijnlijk heb je een 2e keer phpbb proberen te installeren en heb je je mysql db vergeten te verwijderen alvorens opnieuw te beginnen.

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Probeer eens een andere prefix te zetten bij de installatie van je phpBB2 ;)

Waarschijnlijk 2 x zelfde gebruikt (kunde gaan opkuisen ze :))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan