Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
print ==> echo "\n";
print "demo", 5 ==> echo "demo", " ", 5, "\n";
echo "demo", 5 ==> echo "demo", 5;
http://www.php.net/manual/en/tutorial.useful.php zei:Instead of using a PHP echo statement to output something, we jumped out of PHP mode and just sent straight HTML.
Zoals je kan zien wordt de html code direct doorgestuurd.http://www.php.net/manual/en/tutorial.useful.php zei:When PHP parses a file, it looks for opening and closing tags, which tell PHP to start and stop interpreting the code between them. Parsing in this manner allows php to be embedded in all sorts of different documents, as everything outside of a pair of opening and closing tags is ignored by the PHP parser.
<?= expression ?> zelfde als <? echo expression ?>
1) Ik weet vrij goed wanneer gij met uw achterlijke vragen en opmerkingen hier gestart zijt en dan was de 5 beta al uit, gij waart dus niet bij de 3 betrokken, ik heb zelf amper het einde van php3 als std meegemaakt :ironic:.BART_SIMPSON416 zei:Nou, ik weet niet sinds waneer jij met php bezig bent maar op oudere apache servers met php3 gebeurde dit dus wel :|
.
).
).
. In combinatie met goede fout-catchers (hiermee verwijs ik NIET naar try-catch wat brak is imho) kan je een nagenoeg perfect gebruiksvriendelijk fout-systeem opbouwen
.
.Ok, op dat vlak is er dus niks verandert. Zo deed ik het zelf altijdkillgore zei:4) Het gebruik van ' en ": gebruik gewoon altijd expliciete concatenatie: gebruik dus . en zet nooit variabelen binnen uw ' of ", dan zijn ze even snel (hebben ze ook optimale snelheid trouwens) en is uw code duidelijker.

Templates zijn idd de beste oplossing voor grote projecten die design intensief zijn en waar je met een 'team' aan werkt.killgore zei:5) Het beste voor output is en blijft de template om onder andere volgende redenen:
...
- Je kan zeer makkelijk aan foutrapportering gaan doen via templates. Geen lelijke blank bg errors meer
. In combinatie met goede fout-catchers (hiermee verwijs ik NIET naar try-catch wat brak is imho) kan je een nagenoeg perfect gebruiksvriendelijk fout-systeem opbouwen
.
- ...


PHP3 maakte wel degelijk een onderscheid tussen " en ', stop dus misschien eens met dergelijke onzin te verkopen.BART_SIMPSON416 zei:Nou, ik weet niet sinds waneer jij met php bezig bent maar op oudere apache servers met php3 gebeurde dit dus wel :|
Kdenk da ge mij nie goe begrijpt op foutafhandeling zeBiebel zei:Ok, op dat vlak is er dus niks verandert. Zo deed ik het zelf altijd
Templates zijn idd de beste oplossing voor grote projecten die design intensief zijn en waar je met een 'team' aan werkt.
Maar wat het foutsysteem betreft ben ik niet echt voorstander om de eindgebruiker de 'echte' fout te laten zien. Je hebt namelijk verschillende soorten fouten:
* Datafout: die interpreteer je tijdens het uitvoeren van de code (Application logic) en gooi je binnen de template zelf via een goed geformuleerde boodschap. Het is vrij eenvoudig om de standaard error functies van php te gebruiken en dan een custom error reporting function inbouwen om iets terug te geven naar de gebruiker
* Kritieke fout: hier is de aard van de fout nuttig voor de coder maar niet voor de eindgebruiker. Dan volstaat het om een standaard error handler template met de nodige informatie te tonen en 'onderhuids' een mail of zo te verzenden naar de coder met alle info omtrent de fout.
Dus het gebruik van templates voor error handling heeft voor mij niet direkt een meerwaarde. Het afhandelen van fouten gebeurt meestal op het niveau waar uw core de templates aanroept, niet in de template zelf. Alleja, das toch hoe ik erover denk
Maar voor de rest overschot van gelijk
B.
. Wat gij zegt bedoel ik juist, je kan zelf de fouten mooi weergeven, ik heb nergens gezegd dat je ze MOET weergeven & exact in hetzelfde formaat moet weergeven als php ze aan u geeft (zou wat wegnemen he van uw schoon output
.
.