Archief - PHP: Werkt in FF, maar niet in IE

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Miche

Legacy Member
Ben hier een website aan het maken voor mijn klas.. ikzelf werk met FireFox en dus nooit met IE.. alles wat ik al heb gescript werkt in FF, maar toen ik het eens wou testen in IE blijkt het niet te werken..

www.cross-fire.be/5ha

De login functie werkt in FF, maar niet in IE.

Ik zal eens ff alle pagina's plakken die er iets mee kunnen te maken hebben..

menu.php
PHP:
<?php
session_start();
?>
<div id="avmenu">
<h2 class="hide">Menu:</h2>
<ul>
<li><a href="index.php">5 Handel</a></li>
<br>
<li><a href="index.php?pagina=news">Nieuws</a></li>
<li><a href="#">Bestanden</a></li>
<li><a href="#">Foto's</a></li>
<li><a href="#">Contactgegevens</a></li>
</ul>


<?php if ($_SESSION["loggedin"] == "1") { ?>
<div class="announce">
<h3><?php echo $_SESSION["username"] ; ?>:</h3>
<a href="index.php?pagina=addnews">Nieuws toevoegen</a>
<a href="index.php?pagina=upload">Bestand toevoegen</a>
<br><br>
<a href="logout.php">Uitloggen</a></div>
</div>
<?php } ?>
<?php if ($_SESSION["loggedin"] == "") { ?>
<div class="announce">
<h3>Inloggen :</h3>

<form id="login" method="post" action="./login.php">
  <p>
    <input name="username" type="text" class="small" id="username" value="Naam" />
    <br />
    <input name="paswoord" type="password" class="small" id="paswoord" value="Paswoord" />
    <br />
    <input name="login" type="submit" class="small" id="login" value="Log in" />
  </p>
</form>
<?php echo $_SESSION["error_msg"] ; ?>
</div>
</div>
<?php } ?>
login.php
PHP:
<?php
session_start();
include "./connect.php" ;

$sql = "SELECT login.id, login.username, login.paswoord FROM login WHERE login.username = '".$_POST["username"]."' AND login.paswoord = '".sha1($_POST["paswoord"])."' " ;
$result = mysql_query($sql, $connect) or die ("could not execute query : ".mysql_error()) ;

if (mysql_num_rows($result) > 0)
{
	// login succes
	while($row=mysql_fetch_object($result))
	{
		$_SESSION["loggedin"] = "1" ;
		$_SESSION["id"] = $row["id"] ;
		$_SESSION["username"] = $_POST["username"] ;
		$_SESSION["error_msg"] = "" ;
		

		header("Location: ./index.php") ;
		exit ;
		
	}	
}
else
{
	// failed login
	$_SESSION["loggedin"] = "" ;
	$_SESSION["error_msg"] = "Fout bij het inloggen." ;
	header("Location: ./index.php") ;

	exit ;
}

?>
connect.php
PHP:
<?php
session_start();
// connect database
$connect = mysql_connect("localhost", "michael", "***") or die("coud not connect to database: ". mysql_error());
// selecteer database
mysql_select_db("handel");
?>
index.php
PHP:
<?php
session_start();
require_once("connect.php");
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en" lang="en">
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html" charset="ISO-8859-1" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="5ha.css" media="screen" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="print.css" media="print" />
<title>5 Handel</title></head>

<body>

<div id="wrap">

<img id="frontphoto" src="header.gif" width="760" height="175" alt="" />

<?php include "menu.php" ; ?>

<div id="content">
<?php
include "content.php"; 
?>

</div>

<div id="footer">
Copyright &copy; 2005-2006 <strong>Michael Passy </strong></div>
</div>
</div>
</body>
</html>
content.php
PHP:
<?php

switch($_GET["pagina"])
{
	case "":
		include "home.php" ;
		break ;
	case "news":
		include "news.php" ;
		break ;
	case "upload":
		include "upload.php" ;
		break ;
	case "addnews":
		include "addnews.php" ;
		break ;
}


?>

Bedankt.. :)

Radiance

Legacy Member
Hoewel k uiteraard geen login heb, geeft hij de error message hier in zowel IE (6) als FF correct weer hoor.

Miche

Legacy Member
heuh? nu werkt het ineens bij mij ook.. 's nu al 2 uur dak aant zoeken ben en 't werkte niet, ook niet bij een klasgenootje, en nu werkt alles ineens wel :o

snap er echt nix van.. :unsure:

Miche

Legacy Member
cache? leg es uit :p 't is niet enkel bij mij dat het niet werkte hé..

ed_burnass

Legacy Member
af en toe eens uw browser sluiten kan geen kwaad bij het testen!
want browsers slaan gegevens op in hun cache waardoor je in je php pages je fout wel verbeterd is maar in je browser nog de oude krijgt!

Miche

Legacy Member
'k heb browser enzo gesloten hoor, heb een uur en half zitten proberen en 't was niet enkel bij mij.. :s

Bertold

Legacy Member
ist niet onmogelijk dat een identiek script anders wordt uitgevoerd op verschillende browsers?
want php is toch serverside ...

Zero Grav

Legacy Member
't Is wel mogelijk, 'k heb het ook al eerder aan de hand gehad. :-)

Tyfius

Legacy Member
De uitvoering van uw script niet. De parser (vaak apache) gaat het script parsen en een kant en klaar html document naar de client terugsturen. De opmaak daarvan kan wel verschillen van browser tot browser, maar dat behoort dan weer tot het grafische gedeelte.
Wat meestal voorvalt, is zoals killgore reeds zei, de lokale cache van je browser. Die af en toe eens clearen wanneer je aan een website bezig bent is geen overbodige luxe.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan