Archief - PHP : Uploadsysteem voor foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dJeez

Legacy Member
Nah, eerder een teken dat de FTP user en de apache user verschillend zijn en ze een UID restrictie hebben geactiveerd. De makkelijkste oplossing is de fotos folder world writeable te maken (op z'n minst chmod 766) en de subfolder (test-album) te laten creëren door PHP zelf (uiteraard ook met de nodige toegangsrechten).

PHP:
chmod("".$_SERVER['cdg/cms/thumbs/'.$nieuwalbum.'']."", 0777);
moest trouwens wellicht
PHP:
chmod($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . '/cdg/cms/thumbs/'.$nieuwalbum, 0777);
zijn (tenzij de trailing slash al in de document root zou staan, doch dat is doorgaans niet het geval).

Bertold

Legacy Member
de fotos folder is gechmod 777 en de subfolders worden automatisch gecreeerd door php en ook gechmod op 777 kheb echt geen idee waar het probleem kan liggen

Bertold

Legacy Member
bt belgium zei:
de fotos folder is gechmod 777 en de subfolders worden automatisch gecreeerd door php en ook gechmod op 777 kheb echt geen idee waar het probleem kan liggen

move_uploaded_file( ...) vervangen door copy() werkt ook niet. zijn er mogelijkheden om die serverinstellingen te veranderen? en zoja wat kan ek veranderen de error staat enkele posts hoger

MVG

Bertold

Legacy Member
Tprobleem is nu nog altijd nie opgelost... :(
is het mogelijk om de SAVE_MODE van mijn server uit te schakelen? en zoja is da wel verstandig of .... ?
please help me
:help:

dJeez

Legacy Member
Safe mode heb je eigenlijk enkel nodig op shared servers, op een private server die je zelf beheert is het in principe helemaal niet nodig (tenzij je jezelf niet vertrouwt uiteraard :p). Ik vermoed echter dat het onderstaande in uw geval van toepassing zal zijn.

Ben je niet de beheerder van de server dan kan je de safe mode uiteraard niet afzetten. Maar wat staat er precies in safe_mode_exec_dir, safe_mode_gid en safe_mode_include_dir indien aanwezig (kan je nagaan via phpinfo).

Bertold

Legacy Member
safe_mode_exec_dir no value no value
safe_mode_gid Off Off
safe_mode_include_dir no value no value

alvast bedankt voor uw reply :)

dJeez

Legacy Member
Welke kwiet heeft die server geconfigureerd? :p

Het enige wat je nu kan doen om het probleem te omzeilen is die folder zelf eerst via FTP aanmaken en hopen dat het script dan overweg kan met het feit dat die folder al bestaat. Maar eigenlijk zouden ze die server beter moeten configureren (safe_mode_gid correct instellen zou in principe al helpen voor dat probleem - als ze de gebruikers in dezelfde groep als de apache user zetten toch).

Bertold

Legacy Member
euhm cheapass.... said enough :p tis wel goedkoop enzo marja als de 'klant' instemt kan ek voor een deftige host zoekn. of kan ek da zelf anders instellen? de folder manueel aanmaken is geen optie

dJeez

Legacy Member
bt belgium zei:
euhm cheapass.... said enough
:eek: OMFG, vandaar dat die zo goedkoop zijn, ze kunnen dus blijkbaar niet eens personeel inhuren dat een server wat deftig kan configureren.
BTW Hebben ze open_basedir eigenlijk ingesteld of staat die ook op "no value"?

En neen, jij kan daar spijtig genoeg niks aan veranderen. Aangezien de safe mode geactiveerd is en er geen group id is ingesteld gebeurt de controle op user id, en aangezien de ftp user z'n user id verschilt van de apache user (waaronder je php script draait, en die dus de owner is van de folders die door scripts worden gecreëerd) kan je niks in die folders gaan doen (want script z'n owner id <> folder z'n owner id).

Bertold

Legacy Member
staat ook op no value?
is da op de een of ander manier een risico want van die serverconfiguraties ken ik echt niets

dJeez

Legacy Member
open_basedir is gewoon veel simpeler te configureren en kan zorgt er ook voor dat je niet aan mekaars bestanden kan. Ze zouden dus beter safe mode AF zetten en open_basedir per gebruiker correct instellen op de documentroot van die gebruiker z'n website. Dat is de courante praktijk (naast het correct toepassen van safe mode natuurlijk :p).

Bertold

Legacy Member
oké we hebben besloten om een andere host te zoeken. Ik dacht aan sohosted om dat het ook redelijk goedkoop blijft en er toch veel webspace is en php enmysql support .

(die webspace is een must vanwege het upload-systeem)

is er garantie dat dit script wel zal werken op hun servers?
en zijn er goede ervaringen met deze host?

xyus89

Legacy Member
Hey,

Ik & mijn klas (informatica beheer) hebbe een site'ke opgericht (forum) voor huiswerk/tips/lol & ik wou ook zo een php upload systeem'ke willen gebruiken, ik heb alles doorgelezen maar php ben ik helemaal nieuw dus wou ik vragen als belguim bt de werkende script even kon reply'en (webserver hebben we al).
greetz Xyus

orez

Legacy Member
ge kan googlen of op hotscripts kijken éh als ge een systeemke wilt... da van bt belgium is gepersonaliseerd om te passen op de eigen site.

Bertold

Legacy Member
khoud liever min scripts voor mezelf ;) nie dat ze zo hoogstaand zijn , kan u wel opweg helpen als ge wilt maar kdenk dat hier mensen zijn die dat beter kunnen. en idd google eens :) want als ge nix van php af kent wordt het heeeeel moeilijk , twas voor mij al moeilijk :) maar nu werkt et wel allemaal :niceone: merci é mann ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan