Archief - php: txt bestanden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

spacedust

Legacy Member
Hoi,
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een texteditor gemaakt en deze slaat hetvolgende op in een txt bestand:

var1=<TEXTFORMAT LEADING="2"><P ALIGN="LEFT"><FONT FACE="Arial" SIZE="16" COLOR="#000000" LETTERSPACING="0" KERNING="0"><B><I>Activiteiten wess</I></B><I>2</I></FONT></P></TEXTFORMAT>

als ik offline aanpasingen doe werkt het. Online verkrijg ik het volgende na een aanpassingen in de tekst:

<TEXTFORMAT LEADING=\"2\"><P ALIGN=\"LEFT\"><FONT FACE=\"Arial\" SIZE=\"16\" COLOR=\"#000000\" LETTERSPACING=\"0\" KERNING=\"0\"><B><I>Activiteiten wefhbss</I></B><I>2</I></FONT></P></TEXTFORMAT>

er zijn overal \ gekomen en dit mag niet.
Dit is mijn code om tekst op te slaan in een txt

PHP:
<?
$myFile = "buitenNL.txt";
$fh = fopen($myFile, 'w+') or die("can't open file");
$data=$HTTP_POST_VARS['tekst'];
$da = utf8_encode($data);
fwrite($fh,$da);
fclose($fh) ;
?>


Weten jullie aan wat dit zou kunnen liggen. Het werkt dus offline maar online voegt hij overal / toe

BertG

Legacy Member
beter nog, zet magiq quotes uit... let dan wel goed op voor je SQL querys!

killgore

Legacy Member
BertG zei:
beter nog, zet magiq quotes uit... let dan wel goed op voor je SQL querys!
aan bedoelde?

-staat vaak bij default uit, aan is echt stukken beter :p.

BertG

Legacy Member
nee, magic quotes is eigenlijk bedoeld voor de server houdr, zodat zijn databases beschermd worden tegen slechte code van de programmeur.

PHPsite zei:
Magic Quotes is a process that automagically escapes incoming data to the PHP script. It's preferred to code with magic quotes off and to instead escape the data at runtime, as needed.
link

Waarom nu? Wel alle data via een externe bron (cookies, get, post) komt wordt door de "ad slash" methode gehaald, en dat is veel werk, voor eigenlijk enkel DB veiligheid. Zeker als je weet dat je in veel gevallen nog eens de slashes moet weghalen. (dus da's 2x werk voor nix)
Het is dus beter dat jij de slashes zelf toevoegd waneer je schrijft naar de DB.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan