Archief - PHP: phpBB2 Forum probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

M££uw€lv!s

Legacy Member
goeiemiddag allemaal,
ik zit met een probleem ivm ons 'chiroforum'...
ik weet zo goed als niks van php mysql database en all da gedoe ma kwil tog op onze site een forum maken.
nu hebbek da geprobeert en tgeeft nen error :oink:

'Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/c3159chi/public_html/forum/db/mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/c3159chi/public_html/forum/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database'
(www.chirowestrode.be/forum)
weet der iemand hoe hem da aan ne 'noob' kan uitlegge oe da ga marcheren?
dankuwel

edit: ik heb niks verandert in al die files in de phpBB-4.0.19.zip (login-db-whatever)
en google'en werkte ni :(

Cyberkef

Legacy Member
De mysql module staat nog in comment in php.ini? Of er is geen mysql mogelijk voor die host? Of je gebruikt de verkeerde logingegevens? Of je moet de database nog createn? ...

Je moet es een test.php maken met het volgende in:
PHP:
<?php
	phpinfo();
?>

Dan zou je ergenst beneden het midden een kadertje moeten zien staan met mysql en 3 veldjes in (waarvan de derde de mysql versie is).

orez

Legacy Member
gelieve een geldige prefix te gebruiken, meer ivm prefixes vind je in onze READ ME FIRST topic ...

Zelete

Legacy Member
Wel ik zie dat je al een database hebt, maar nog geen users. Maak dus gewoon een user aan met een paswoord. Probeer dan nog eens :)

Zelete

Legacy Member
geef bij Database Server Hostname eens "chirowestrode.be" in... :)

M££uw€lv!s

Legacy Member
kben zo is ant zien op andere forums ook en daar hattek iets gehoord van da ge als user = root moest pakken, dan bekommek dezen error :
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

Cyberkef

Legacy Member
Ik denk dat je best es een support-ticket zend naar je hosting om de juiste gegevens te krijgen dan :) Of dat zij het es deftig uitleggen (daar betaal je hen tenslotte ook deels voor ^^)

koebeest

Legacy Member
ma er staat bij die php info mysql : external dus da is dan niet localhost eh ???? ma wat het moet zijn is voor mij een raadsel

GuntherDW

Legacy Member
bij mij is da ook external en localhost ze, da heeft niks me de host te maken, gewoon me de module type,
da is zowa dezelfde methode als bij de linux kernel zekers?
(built-in&modules)

sSkoEziE

Legacy Member
koebeest zei:
ma er staat bij die php info mysql : external dus da is dan niet localhost eh ???? ma wat het moet zijn is voor mij een raadsel
euhm ja, da kan dus wel localhost zijn, als de mysql server op dezelfde server draait als de webserver ;)

manky

Legacy Member
uwen username en dbname zal meestal een prefix hebben , iets als " chirowestrode_username " , dus zekers juiste username en al invullen bij uw database deel tijdens uw installatie...

M££uw€lv!s

Legacy Member
mja tis pressies ewa te moeilijk voor waddakik dervan ken...:)

weet der niemand een free forum templateke da ni zo moeilijk is ?
en dak zelf kan hosten;)

demon326

Legacy Member
om geen nieuwe thread te maken ga ik het hier even zetten:
ik heb dus hetzelfde probleem als de threadstarter,heb een database aangemaakt en alles is juist ingevuld heb geen idee wat ik zelf nog kan doen:(

nu als jullie het uitleggen het niet te moeilijk maken:unsure:

koebeest

Legacy Member
gewoon je gegevens nog een sgoed nakijken, checken op spaties enzo. Want met een spatie is er snel een fout

demon326

Legacy Member
koebeest zei:
gewoon je gegevens nog een sgoed nakijken, checken op spaties enzo. Want met een spatie is er snel een fout

heb alles al zeker 10 keer na gezien

koebeest

Legacy Member
benny zei:
heb alles al zeker 10 keer na gezien


mmm, zal toch een schrijffout zijn hoor. Kijk anders config.php na ! En heb je eigenlijk wel mysql???

offtopic: check pm ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan