Archief - PHP: Output via tabel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KIA_Killer

Legacy Member
Goeiemiddag,

ik ben aan een site bezig als eindwerk maar ik ben niet erg goed in php.
Ik maak een site voor mijn zaalvoetbalclub waar je je kan registreren, newsposts maken en wedstrijdverslagen invoeren.

Nu, ik probeer het uiterlijk van de output wat te verzorgen en ik wil bvb. bij 'Team' een lijst met in de eerste kolom de rugnummer, tweede kolom de nickname, derde de voornaam en vierde de achternaam.

Zoals ik al zei ben ik niet erg goed in php, en het grootste deel lukt me wel.
Maar die output via een tabel zit ik echt mee in de knoop.
Hier is de code:

Code:
  <?php
$db=mysql_connect("localhost","database","paswoord") or die ("Verbinding mislukt");
mysql_select_db("database_matasite",$db);
$sql="SELECT * FROM Profiel";
$resultset=mysql_query($sql);
$data=mysql_fetch_array($resultset);
mysql_close();
?>

     <table width="1000" border="1">
        <tr>
          <td><?php
          echo $data['Nickname'] . "<br>";
          ?>
          </td>
          <td><?php
          echo $data['Voornaam'];
          ?></td>
          <td><?php
          echo $data['Achternaam'];
          ?></td>
          <td>&nbsp;</td>
        </tr>
        <tr>
          <td>&nbsp;</td>
          <td>&nbsp;</td>
          <td>&nbsp;</td>
          <td>&nbsp;</td>
        </tr>
      </table>;

Zoals je ziet heb ik in de eerste kolom even de nickname, tweede de voornaam en derde de achternaam gezet (om te proberen).
Als output geeft hij enkel de laatst ingevoerde. En als ik die 1 regel output in een 'while($data=mysql_fetch_array($resultset))' doe geeft hij alleen de nieuwste.

Zou iemand me wat verder op weg kunnen helpen want ik zit echt vast.

Als je de output wilt zien: www.thematadors.be/team.php

Alvast bedankt!

Tyfius

Legacy Member
Vooreerst is het misschien niet aangeraden je wachtwoord van je MySQL database mee in deze post te plaatsen.

Daarnaast moet je met een while lus werken om alle data er uit te halen een voor een. Een eenvoudig voorbeeld vind je op hier. Je hebt dan iets als
Code:
<table><?php while() {
echo '<tr><td>'. $data.'</td> // enzovoort
Je moet dus elke TR binnen in je while loop laten outputten met de volgende data.

tynoesj

Legacy Member
PHP:
ik werk altijd als volgt:

$sql = "je sql hier";
$result = mysql_query($sql);
while($rij = mysql_fetch_assoc($result)){
	echo '<tr><td>' . $rij['veldnaam'] . '</td><td>' . $rij['veldnaam'] . '</td></tr>';
}

dJeez

Legacy Member
Tyfius zei:
Vooreerst is het misschien niet aangeraden je wachtwoord van je MySQL database mee in deze post te plaatsen.
Ik heb dus maar ff wat beschermende censuur toegepast in de eerste post...

KIA_Killer

Legacy Member
Hmmm ok echt niet goed wakker precies ^^ thx

'k zal is testen

KIA_Killer

Legacy Member
Ik heb het zo geimplementeerd:

Code:
$sql="SELECT * FROM Profiel";
$resultset=mysql_query($sql);
$data=mysql_fetch_array($resultset);
while($data = mysql_fetch_assoc($resultset))
{
    echo '<td>' . $data['Rugnummer'] . '</td>';
	echo '<td>' . $data['Nickname'] . '</td>';
	echo '<td>' . $data['Voornaam'] . '</td>';
	echo '<td>' . $data['Achternaam'] . '</td>';
}

Als je nog eens die link volgt zie je dat het niet mooi in het midden een tabel maakt :/

Ik heb in de database al 2 personen (dus in principe 2 rijen) zitten.

http://pastebin.com/md1712b

Pastebin van de hele pagina..

Tyfius

Legacy Member
Jah neen, daarvoor moet je uw tabel een goede lay out geven. Da's gewoon HTML opmaak.

dendaak

Legacy Member
ja, want ik heb juist kunnen inloggen op jouw FTP!
(niet dat IK iets kwaad aardigs doe maar neem andere wachtwoorden aub voor u SQL stuff nzo)


(ik heb al voor minder "account suspended" gehad!

KIA_Killer

Legacy Member
mja sorry, 'k ben precies echt wel onoplettend vandaag.
'k ga maar wat stoppen met er wat aan te werken, morgen is er weer en dag.

Ik heb toch al een oplossing uitgeschreven in word zodat ik die niet vergeet.

dJeez

Legacy Member
Zorg dan toch maar dat je eerst je account gegevens uit die pastebin haalt, en wijzig uw paswoord maar.

KenSpectre

Legacy Member
KIA_Killer zei:
mja sorry, 'k ben precies echt wel onoplettend vandaag.
'k ga maar wat stoppen met er wat aan te werken, morgen is er weer en dag.

Ik heb toch al een oplossing uitgeschreven in word zodat ik die niet vergeet.

², met een fris hoofd beginne morge :)

dJeez zei:
Zorg dan toch maar dat je eerst je account gegevens uit die pastebin haalt, en wijzig uw paswoord maar.

²
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan