Archief - PHP: Oracle 5.11 connectie.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

f00raap

Legacy Member
Beste teleneters,
Ik heb onlangs een Wiki opgezet. In deze Wiki heb ik een pagina projects. Deze pagina moet gevuld worden met gegevens uit een Oracle database.
Ik werk met een XAMPP omgeving: Apache
Mysql
PHP 5.1.1
Oracle versie 9.
Dit moet gebeuren in php omdat de wiki deze alleen ondersteund.
1. Hoe kan ik een connectie leggen tussen de 2? Want dit lukt mij niet.
Ik heb het zo al geprobeerd:
PHP:
<?php
if ($c=OCILogon("ICTMANAGER", "ICTMANAGER", "SDDDEV_LOCAL")) {
  echo "Successfully connected to Oracle.\n";
  OCILogoff($c);
} else {
  $err = OCIError();
  echo "Oracle Connect Error " . $err[text];
}
?>
Maar dan geeft ie de fout dat hij OCILogon functie niet kent.

2. Hoe zou ik dit verder aanpakken heb eigenlijk geen kennis van php.

Met vriendelijke groeten, Joeri

KoenDK

Legacy Member
On Windows systems one can just uncomment the following lines in the php.ini file:

;extension = php_oci8.dll
;extension = php_oracle.dll


:eek: :eek:

f00raap

Legacy Member
;extension = php_oracle.dll this one isn't in the php.ini !!

Radiance

Legacy Member
Ook niet nodig, de oracle() functies zijn zwaar verouderd & je moet dus toch oci8 gebruiken, dus zou mij niet verbazen dat daar niet meer staat.
Nuja, ik ken verder weinig van Oracle maar doorloop dit eens, staan enkele veel voorkomende problemen :
http://be2.php.net/manual/en/ref.oci8.php

f00raap

Legacy Member
Waarom geef hij dan:
Dat hij de OCILogon functie niet kent? Deze code kan hij niet uitvoeren?!
Er zijn wel 2 ini's: 1 php.ini en een php5.ini.
<?php
if ($c=OCILogon("ICTMANAGER", "ICTMANAGER", "SDDDEV_LOCAL")) {
echo "Successfully connected to Oracle.\n";
OCILogoff($c);
} else {
$err = OCIError();
echo "Oracle Connect Error " . $err[text];
}
?>

f00raap

Legacy Member
Dit is de exacte fout!
Fatal error: Call to undefined function OCILogon() in C:\Program Files\xampp\htdocs\oracle.php on line

WHiSPy

Legacy Member
Ik hoop dat 't een oracle lite is dat ge gebruikt? Anders gaat dat u veel geld kosten om 'n domme wiki te installeren waar ge tientallen alternatieven voor hebt. :)

PerfectPC

Legacy Member
eej fooraap, probeer via phpinfo() eerst eens uit te vissen welke php.ini geladen wordt en zorg dan dat er ergens "extension = php_oci8.dll" in staat ...
opslagen, apache herstarten en klaar is kees

f00raap

Legacy Member
php.ini wordt geladen:
PHP:
Configuration File (php.ini) Path 	C:\Program Files\xampp\apache\bin\php.ini

f00raap

Legacy Member
WHiSPy zei:
Ik hoop dat 't een oracle lite is dat ge gebruikt? Anders gaat dat u veel geld kosten om 'n domme wiki te installeren waar ge tientallen alternatieven voor hebt. :)
tis voor mijn gip. En da bedrijf heeft die software. Hun tabellen staan er ook in.
Waarom wilt die connectie nu nie werken?!

dJeez

Legacy Member
Omdat je :
a). de inhoud van php.ini moet wijzigen
b). na het wijzigen van php.ini apache opnieuw moet opstarten

Heb je dat gedaan? Zo ja, kreeg je foutmeldingen? Zo ja, welke? Zo neen, kijk dan eens naar de uitvoer van phpinfo en check of daar iets van Oracle bijstaat (dat zou nl. moeten).

Verder zou ik aanraden van achter de oracle functies nog or die(...); te gebruiken en de error_reporting op E_ALL | E_STRICT te zetten in PHP.

f00raap

Legacy Member
nee, heel veel mensen met zelfde probleem. Waarom zit da er nu gwn nie standaard in!?

f00raap

Legacy Member
Het probleem ligt bij XAMP: Je moet de ini aanpassen in XAMP/Bin
en niet in de php map.
Nu heb ik het part OCI8 unlockt.
Nu nog een verbinding leggen!!!???
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan