Archief - PHP: mysql_connect()

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr.Waggel

Legacy Member
ik krijg deze error
Code:
Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in F:\Door Gilles Van Vlasseslaer\site work\connectdatabase\readoutp2m.php on line 12
en dit is men code
PHP:
<?php
$db=mysql_connect('localhost','root','');
mysql_select_db('p2m',$db);
$SQL_statement="SELECT * FROM test";
$resulset=mysql_query($SQL_statement);
$count_rows=mysql_num_rows($resultset);
echo 'Aantal recors: ' . $count_rows;
mysql_close();
?>
(er zit nog wat html rommel boven de de php daarom on line 12)
Maar wat is er fout?

Tyfius

Legacy Member
MySQL extensie toevoegen aan PHP.
Onder linux is dat iets van php-mysql, onder windows ga je dat handmatig moeten doen.
In je PHP.ini file heb je ergens ;extensions=mysql.dll (of iets gelijkaardigs). De ; weghalen en apache is restarten ofzo.

Mr.Waggel

Legacy Member
Men extensies staan nu zo:
Code:
;extension=php_bz2.dll
;extension=php_cpdf.dll
;extension=php_curl.dll
;extension=php_dba.dll
;extension=php_dbase.dll
;extension=php_dbx.dll
;extension=php_exif.dll
;extension=php_fdf.dll
;extension=php_filepro.dll
;extension=php_gd2.dll
;extension=php_gettext.dll
;extension=php_ifx.dll
;extension=php_iisfunc.dll
;extension=php_imap.dll
;extension=php_interbase.dll
;extension=php_java.dll
;extension=php_ldap.dll
;extension=php_mbstring.dll
;extension=php_mcrypt.dll
;extension=php_mhash.dll
;extension=php_mime_magic.dll
;extension=php_ming.dll
;extension=php_mssql.dll
;extension=php_msql.dll
extension=php_mysql.dll
;extension=php_oci8.dll
;extension=php_openssl.dll
;extension=php_oracle.dll
;extension=php_pdf.dll
;extension=php_pgsql.dll
;extension=php_shmop.dll
;extension=php_snmp.dll
;extension=php_sockets.dll
;extension=php_sybase_ct.dll
;extension=php_tidy.dll
;extension=php_w32api.dll
;extension=php_xmlrpc.dll
;extension=php_xsl.dll
;extension=php_yaz.dll
;extension=php_zip.dll
maar het blijt komen de error
maar hoe weet APACHE waar die te laden want ik zie die DLL niet in men PHP instal folder? (en ja apache is gerestart :p )

Featherfoot

Legacy Member
Probeer eens om vlak onder die extension die je juist uncomment hebt gemaakt dit te zetten:

extension=php_mysqli.dll

Tyfius

Legacy Member
Ja, depends ook hoe ge die extensies installed hebt staan. Bvb, bij mij onder windows staan die in C:/PHP/EXT/ maar de .ini file gaat zoeken in C:/PHP/EXTENSIONS ofzo, zie dat die goed zijn.

orez

Legacy Member
u stelt een vraag over MySQL dus gelieve ook de MySQL Prefix te gebruiken...
Onze rules staan er voor iets...

usernote given.

*edit: spijtig genoeg moet ik dit toepassen maar het is al uw 5de overtreding ivm de webdesignrules... waarschuwingen genoeg gekregen me dunkt.

--> PERM ban.

killgore

Legacy Member
Featherfoot zei:
Probeer eens om vlak onder die extension die je juist uncomment hebt gemaakt dit te zetten:

extension=php_mysqli.dll
doet er niet veel toe aangezien persoon geband is, ma kom:

mysqli is een speciale extensie voor oo-mysql gebruik, heeft normaal niets te maken met mysql_connect()
De fout is hoogstwrsch dat hij een php.ini bestand gebruikte in een verkeerde folder, het beste is al de php.ini's uit je windows mappen te verwijderen en deze in je php-rootfolder te gebruiken. Anders gaat hij zoeken naar extensies in de windows mappen.

en ru'orez: dit is wel een typische php vraag & heeft op zich niets met mysql-taal te maken :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan