Archief - PHP: mail() probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

omfg

Legacy Member
lo,
ik heb dus een registratieform gemaakt, waarbij er een mail wordt gestuurd naar je emailadres die je opgegeven hebt, met html code in.
De mail wordt perfect weergegeven in Hotmail, maar bij Gmail (of andere, nog niet getest), toont hij gewoon <html><head>...., terwijl ik de headers heb ingesteld als html :s

hier zie je de code:
PHP:
$email = $_POST["email"];
$topic = "Registration";
$message = "<html><head></head><body><b>HTML test</b></body></html>";
$from = "Warhead";
$headers  = "MIME-Version: 1.0\n";
$headers .= "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\n";
$headers .= "\n";
//en dan de mail:
mail($email, $topic, $message, "From: $from", $headers);
De andere onbelangrijke gegevens heb ik weggelaten.

Bunz

Legacy Member
Wel, da hebde nu eenmaal bij die mail , das allemaal moeilijk aangezien da webstuff en zeker mailstoff op web overal wel anders is.

paar bemerkingen,eerder whining maja wa moeie doen op den morgend voor kerstdag (zonder eigenlijk op u vraag te beantwoorden omdak zelf geen perfecte oplossing heb gevonden)

- "From: $from" >> tes gejank maar da kunde evengoe in dezelfde var steken
- $topic (wordt ook subject of onderwerp genoemd in mail (miss konde nie op het woord komen hé :p)

omfg

Legacy Member
Bunz zei:
- "From: $from" >> tes gejank maar da kunde evengoe in dezelfde var steken

mja idd :)

Bunz zei:
- $topic (wordt ook subject of onderwerp genoemd in mail (miss konde nie op het woord komen hé :p)

topic is ook engels voor onderwerp :p

kga dan nie met html mail werken .. als ik \n gebruik, zou de ontvanger dan in zijn mail "\n" lezen, of zal de tekst op een nieuwe lijn verschijnen waar \n staat?

sSkoEziE

Legacy Member
Headers moeten van elkaar gescheiden zijn. \n is een newline voor windows, \r een newline voor unix. Dus best beide gebruiken \r\n

killgore

Legacy Member
sSkoEziE zei:
Headers moeten van elkaar gescheiden zijn. \n is een newline voor windows, \r een newline voor unix. Dus best beide gebruiken \r\n
tis ofwel \n ofwel \n\r, \r alleen gaat geen nieuwe regel geven.

GuntherDW

Legacy Member
sSkoEziE zei:
Headers moeten van elkaar gescheiden zijn. \n is een newline voor windows, \r een newline voor unix. Dus best beide gebruiken \r\n

was het niet juist andersom? (\n = unix & \r = windows)

killgore

Legacy Member
servi zei:
allemaal leuke uitleggen waarvan er geen 1 juist is :)

nieuwe lijn wordt als volgt gecodeerd
\n = Linux/Unix
\r\n = Windows
\r = Macintosh

referenties :
http://www.experts-exchange.com/Web/Web_Languages/PHP/Q_20973384.html
http://www.python.org/peps/pep-0278.html
http://ccrma-www.stanford.edu/~craig/utility/flip/
Dan is macintosh toch beetje aant indruisen tegen betekenis van die escape chars:

\n = newline
\r = carriage return (dus naar begin regel)
ZO zijn ze gedefinieerd als ascii-chars

dat je via newline auto naar begin gaat kan ik nog begrijpen, maar de logica dat je met carriage return naar de volgende regel gaat is beetje teveel tegen de definitie in imho.

servi

Legacy Member
tja blame Macintosh :p

Zelf vind ik de keuze ook vrij vreemd, maar ondertussen zitten developpers wel met de gebakken peren.


om heel het spel trouwens compleet te maken is het bij Mac OS X terug anders en daar gebruiken ze \n.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan