Archief - PHP: Link weergeven

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

knuppel

Legacy Member
Hallo

Vlaamse Beroepsvereniging voor Verpleegkundig Kaderpersoneel


Bij beschrijving zie je nu de link staan deze heb ik gepost zoals ik ze in html zou invoeren. Hoe laat ik deze ook verschijnen als een echte link ?

PHP:
<?
echo "<table>"; 
echo "<tr><td>Onderwerp:</td><td>".htmlspecialchars($row->titel)."</td></tr>"; 
echo "<tr><td valign=top>Beschrijving:</td><td>".htmlspecialchars($row->inhoud)."</td></tr>";
echo "</table>"; 
} 
?>

Dit is het stukje code

Mvg Geert

orez

Legacy Member
om te beginnen niet alles echo'en ...

PHP:
//end php
?>

<table>
<tr>
<td style="vertical-align: top">Beschrijving:</td>
<td><a href="<?php echo htmlspecialchars($row->inhoud) ?>">linkje</a></td>
</tr>
</table>

<?php
//start php again

knuppel

Legacy Member
PHP:
<table> 
<tr> 
<td>Onderwerp: </td><td><?($row->titel)?></td></tr>
<td style="vertical-align: top">Beschrijving:</td> 
<td><?php echo htmlspecialchars($row->inhoud) ?></td> 
</tr>
</table>

geeft een fout

Cyberkef

Legacy Member
Welke fout? Komma punt vergeten? ;)

PHP:
<table> 
<tr> 
<td>Onderwerp: </td><td><?=$row->titel?></td></tr>
<td style="vertical-align: top">Beschrijving:</td> 
<td><?=htmlspecialchars($row->inhoud)?></td> 
</tr>
</table>

Bunz

Legacy Member
htmlspecialchars('') wat gaat dat juist forceren ? :p

Ja voor 1 keer ben ik te lui om google te gebruiken, laat me dit moment even :p

|M°B|Morbuus

Legacy Member
de < en > en nog andere shit van html deleten zodat ge bv geen <script> kunt gebruiken :)

orez

Legacy Member
|M°B|Morbuus zei:
de < en > en nog andere shit van html deleten zodat ge bv geen <script> kunt gebruiken :)

deleten geloof ik? Tzou proper zijn...

Htmlentities gaat de < > = & ... tekens vervangen door hun respectievelijke html code.

& door &amp; bv ..., zodanig blijft u code valid en komde geen rare kuren tegen:)

orez

Legacy Member
Cyberkef zei:
Welke fout? Komma punt vergeten? ;)

PHP:
<table> 
<tr> 
<td>Onderwerp: </td><td><?=$row->titel?></td></tr>
<td style="vertical-align: top">Beschrijving:</td> 
<td><?=htmlspecialchars($row->inhoud)?></td> 
</tr>
</table>

ge hoeft geen punt komma te geven als ge <? echo "test" ?> doet... alé ja, ge kan da natuurlijk doen. Mor et hoeft niet...

en idd knuppel WELKE fout...

orez

Legacy Member
anyhow de fout da ik ook zie bij zowel cyberkef als bij knuppel

gebruik

<?php ?>

en niet <? ?>

de shorttag wordt niet aangeraden... op php.net zelfs, en wordt soms uitgezet in de config file ook...

killgore

Legacy Member
Cyberkef zei:
Welke fout? Komma punt vergeten? ;)

PHP:
<table> 
<tr> 
<td>Onderwerp: </td><td><?=$row->titel?></td></tr>
<td style="vertical-align: top">Beschrijving:</td> 
<td><?=htmlspecialchars($row->inhoud)?></td> 
</tr>
</table>
in principe moet er geen ; staan als de finishting ?> op de zelfde regel staan als uw laatste statement. (proper coding is het echter niet)

ook <?= zou ik niet gebruiken, gebruik altijd <?php echo, gaat je veel problemen sparen als je met xml gaat werken (ook met html kunnen er al probz kome ze ;)).

Voor de rest blijf ik erbij dat het leren gebruiken van een template systeem bij de basis van php zou moeten horen :p.

knuppel

Legacy Member
Heb men fout gevonden. Ze lag bij mijn post systeem zelf.
Dank je in ieder geval :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan