Archief - PHP: Formulier

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bweh

Legacy Member
HTML:
<html>
<head>
<title>Contact</title>
<style type="text/css">
<!--
.style11 {font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; }
-->
</style>
</head>
<body>
<form name="form" method="post" action="post.php">
<table width="427" border="0">
<tr>
<td width="144"><span class="style11">Voornaam:</span></td>
<td width="273"><input name="voornaam" type="text" id="voornaam"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="144"><span class="style11">Naam:</span></td>
  <td><input name="naam" type="text" id="naam"></td>
</tr>
<tr>
<td><span class="style11">Bedrijf:</span></td>
<td><input name="bedrijf" type="text" id="bedrijf"></td>
</tr>
<tr>
  <td><span class="style11">Klantennummer:</span></td>
  <td><span class="style11">
    <input name="klantennummer" type="text" id="klantennummer">
    (optioneel)</span></td>
</tr>
<tr>
  <td><span class="style11">E-mail:</span></td>
  <td><input name="email" type="text" id="email"></td>
</tr>
<tr>
<td><span class="style11">Opmerkingen:</span></td>
<td><span class="style11">
  <textarea name="bericht" rows="5"></textarea>
</span></td>
</tr>
</table>
<p>
<input type="submit" name="Submit" value="Verstuur!">
</p>
</form>
</body>
</html>
mail.html


PHP:
<?php
$voornaam="Voornaam: $_POST[voornaam]\n \n";
$naam="Naam: $_POST[naam]\n \n";
$bedrijf="Bedrijf: $_POST[bedrijf]\n \n";
$klantennummer="Klantennummer: $_POST[klantennummer]\n \n";
$email="E-mail: $_POST[email]\n \n";
$bericht="Bericht: $_POST[bericht]\n \n";
mail('mijnemail','onderwerp', $voornaam . $naam . $bedrijf);
echo("Je bericht is verzonden er zal zo snel mogelijk beantwoord worden.");
?>
post.php


waarom werkt dit niet? :(

bweh

Legacy Member
heb ik wel aangepast ze :)

kheb het gewoon weggedaan voor op tng te zetten :)

killgore

Legacy Member
uw gpc-afhandeling trekt op geen kl* :)

zet variabelen BUITEN ""!

Radiance

Legacy Member
Om killgore's post wat te documenteren :p

killgore zei:
uw gpc-afhandeling trekt op geen kl* :)
$_POST[bedrijf] is verkeerd, bedrijf wordt hier immers gezien als een constante, niet als een string met de inhoud bedrijf. Vervang die dus allemaal door $_POST['bedrijf']. Daarnaast hoort een deftig script te controleren of er al dan niet gePOST is, of het mail adres wel kan bestaan, de nodige velden ingevuld zijn, etc. etc.
killgore zei:
zet variabelen BUITEN ""!
Hoewel niet de oorzaak van het probleem hier denk ik, is variablen binnen strings zetten een zeer slechte gewoonte. Ook dubbele quotes binnen PHP gebruiken is trouwens een slechte gewoonte.
Verbeterde versie:
$naam= 'Naam: ' . $_POST['naam'] . "\n \n";

Enige reden waarom ik hier wel dubbele quotes gebruik, en dit is meteen de enige keer dat het wel mag, is omdat newlines anders niet verwerkt worden.

killgore

Legacy Member
Radiance zei:
Om killgore's post wat te documenteren :p

jah, srry :). Was niet aanvallend of zo bedoelt moest het zo overkomen, kwas gistere gewoon ganse tijd bezig om laptop te herinstalleren en configureren en had dus nie veel tijd ;).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan