Archief - PHP: Creëren van een browsergame

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

koebeest

Legacy Member
omfg zei:
i know.. tis int zelfde genre :p
mja u spel lijkt wel veel op barafranca ma tis wel veel lolliger ^^ . En tis wel wijs gedaan :p

Mijnen zal iets economisch worden.
Pand kopen, winkeltje starten, producten inkopen, producten aanduiden, prijs instellen, verkopen

en dan nog zo wa crimes zoals heling, ramkraak ,bankoverval, vandalisme op een concurent,....


wat heb ik ondertussen al:

een bank
een makelaar (panden kopen)
een overzicht van de winkels/panden
een winkelstatuspagina van elke winkel( waar je producten kan aanduiden en prijzen kan instellen) en waar je de naam van de winkel kan aanpassen.
je kan ook al registreren en inloggen :).


het rode deel is er al maar werkt nog niet

Erlend

Legacy Member
Is er al maar werkt nog niet? Wow, dat gaat mijn petje te boven :).
---
Omfg...stuur je mij ook eens de link, wil ook eens kijken hoe alles bolt.

General Lee

Legacy Member
Is het niet eenvoudiger om die link hier gewoon te posten?

omfg

Legacy Member
lol :p

www.thebattlegame.be

/edit:
kga proberen om vandaag nog "wrestling" af te werken, gelieve nie te veel te prutsen ermee als je online komt :D

koebeest

Legacy Member
Erlend zei:
Is er al maar werkt nog niet? Wow, dat gaat mijn petje te boven :).
---
Omfg...stuur je mij ook eens de link, wil ook eens kijken hoe alles bolt.

buh, de vakjes enzo zijn er al. Het code gedeelte zit al in men koppeke kmoet het alleen nog allemaal neertypen en zorgen dat het werkt :p

.kw

Legacy Member
tikketim zei:
lijkt me wel verdacht veel op barafranca:)
http://www.barafranca.nl/

Al die dingen lijken op elkaar. Dat is gewoon uitgemelkt. Dus als je zoiets maakt, moet je al enorm origineel uit de hoek komen, wil je een spelers geraken. Wil je bovendien nog eens niet voor de kosten opdraaien, dan wordt het quasi onmogelijk.

omfg

Legacy Member
.kw zei:
Al die dingen lijken op elkaar. Dat is gewoon uitgemelkt. Dus als je zoiets maakt, moet je al enorm origineel uit de hoek komen, wil je een spelers geraken. Wil je bovendien nog eens niet voor de kosten opdraaien, dan wordt het quasi onmogelijk.
ik doe het niet voor de spelers of voor het geld.. alleen om zelf wat bij te leren :)

J-Style

Legacy Member
De link staat in de spoiler enkele posts hierboven.. :)

@.kw: Inderdaad. Lijkt er enorm hard op. Maar hij leert er wel door natuurlijk.

Ik ben ooit eens van plan geweest een soort van webbased Zoo Tycoon te maken, maar is er nog niet van gekomen.. :)

koebeest

Legacy Member
J-Style zei:
Ik ben ooit eens van plan geweest een soort van webbased Zoo Tycoon te maken, maar is er nog niet van gekomen.. :)


lijkt me inderdaad ook leuk om te maken :)

orez

Legacy Member
we zullen met een elite groepje van webdesign een originele game maken ! :unsure:

imho heeft het wel meer succes als je met verschillende mensen hieraan werkt, ook om het later eventueel "economisch intressant" te maken ;)

Heb hier ook al mee in mn hoofd gezeten... maar alleen beginnen, no tnx :p

.kw

Legacy Member
ru`orez zei:
we zullen met een elite groepje van webdesign een originele game maken ! :unsure:

imho heeft het wel meer succes als je met verschillende mensen hieraan werkt, ook om het later eventueel "economisch intressant" te maken ;)

Heb hier ook al mee in mn hoofd gezeten... maar alleen beginnen, no tnx :p

Ik ook, maar ik vind dat zo'n browsergame grafisch dik in orde moet zijn en dat is mijn zwakke punt.

J-Style

Legacy Member
Ben al eens begonnen met een maat aan een browserbased spel.
Wel leuk, en dat vlotte makkelijk.

Na een week hadden we al een goeie basis (paarden en uitrusting kopen, verschillende graafschappen, ..)

Ben wel kandidaat om ultra-1337 browsergame te maken met een paar man hier. :unsure:
Beetje concurrentie spelen voor DSdesign. :p

WoDkA

Legacy Member
iemand die een browsergame heeft liggen/staan in ASP/C# ?

wil zoiets zelf maken, maar wat inspiratie/voorbeelden zijn altijd welkom :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan