Archief - PHOTOSHOOT: zuid tunesie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sm00Ke

Legacy Member
dag mensen,

ik ben een 2 tal maanden geleden naar tunesie geweest.
we hebben zo'n 3000 km door zuid tunesie gereden,lastig maar toch wel leuk want je ziet dan ook veel meer dan iemand die een hotel boekt voor 14 dagen.
veel armoede en toch heel blije mensen,iets waar we ons hier niet aan verstaan.

canon eos 300D, polafilter, statief (soms),etc..

hier heb je de foto's : http://users.telenet.be/Sm00Ke/gallery%20II/

greetz.

Emiel

Legacy Member
Erg mooie foto's van een erg mooie omgeving!! Ik heb er zelfs eentje als wallpaper ingesteld (moonscape).

Typhon`

Legacy Member
Mooie foto's, super kwaliteit!
1: heel mooi genomen, toffe kleuren. Wegje loopt goed weg vanonder. Misschien mag er een beetje te veel lucht.
had misschien nog iets beter geweest als je nog meer landschap en minder lucht had getrokken, ik weet natuurlijk niet wat er zich onderaan buiten de foto bevond, maar misschien was het toch interessant.
2: Mooie foto, goede compositie
3: Weeral een goede compositie, misschien iets te veel sharpening?
4: Leuke foto, BW werkt ier heel goed al mis ik een volledige kamelenkoop, maan ook iets te centraal, je had je iets meer naar links moeten trekken.
5: Vind ik iets minder, iets te veel uit de hoogte, moest je gebukt hebben was het misschien interessanter...
6: heel mooi, geen opmerking
7: Mooi, misschien had je wat meer rekeningen moeten houden met de schaduw.
8: Vind ik minder, nogal druk, geen specifiek onderwerp. Ook niet zo sfeerscheppend.
9: Mooi, uit goed standpunt getrokken, goede verdeling van lucht-landschap. iets te veel sharping misschien?
10: Mooi maar man is te centraal voor mij.
11: 1 van de beste portretten van je reeks.
12: gewoon mooi...
13-14: kan niet echt kiezen, mooi patroon ;).
15 mooi getrokken leuke compositie maar zulke onderwerpen neigen naar mijn mening meer voor zo een standpunt:
http://www.fredmiranda.com/hosting-data//501/21ds_16.jpg

mooi gedaan!

:offtopic:
Welke groothoeklens gebruik je?
(dit vraag ik alleen omdat ik zelf naar een groothoek uitkijk, niet uit bewondering voor je materiaal of watever).
Ook over je reis: organisatie of zerlf georganiseerd? Als het eerste is, welke?

Erinyes

Legacy Member
Zitten zeker mooie foto's tussen.
Het zwembad kan mij minder bekoren, van die parasols die geweldig in de weg zitten.
Sommige zwart/wit foto's vind ik echt niks toevoegen aan je beeld. Ik zou bv graag die kamelen en de transporter eens in kleur zien. Wat is er trouwens gebeurd met die foto van de kamelen? Zo'n rare zwarte vlekken, zal wel een foutje gebeurd zijn ;)
De foto moon vind ik zeer mooi. Mooie bergketen en hij is rood. Rood!

Het is een zeer mooie omgeving, en ooit zal ik er ook eens zijn om alles te bewonderen met mn eigen ogen :)

CEPTIFILE

Legacy Member
zeer mooie foto's, mooi kleur, mooie compositie, mooie ontderwerpen etc, ook weer erg goed dat r behalve naar t landschap ook naar de lokale bevolking is gekeken :bow:

Sm00Ke

Legacy Member
Typhon` zei:
Mooie foto's, super kwaliteit!
1: heel mooi genomen, toffe kleuren. Wegje loopt goed weg vanonder. Misschien mag er een beetje te veel lucht.
had misschien nog iets beter geweest als je nog meer landschap en minder lucht had getrokken, ik weet natuurlijk niet wat er zich onderaan buiten de foto bevond, maar misschien was het toch interessant.
2: Mooie foto, goede compositie
3: Weeral een goede compositie, misschien iets te veel sharpening?
4: Leuke foto, BW werkt ier heel goed al mis ik een volledige kamelenkoop, maan ook iets te centraal, je had je iets meer naar links moeten trekken.
5: Vind ik iets minder, iets te veel uit de hoogte, moest je gebukt hebben was het misschien interessanter...
6: heel mooi, geen opmerking
7: Mooi, misschien had je wat meer rekeningen moeten houden met de schaduw.
8: Vind ik minder, nogal druk, geen specifiek onderwerp. Ook niet zo sfeerscheppend.
9: Mooi, uit goed standpunt getrokken, goede verdeling van lucht-landschap. iets te veel sharping misschien?
10: Mooi maar man is te centraal voor mij.
11: 1 van de beste portretten van je reeks.
12: gewoon mooi...
13-14: kan niet echt kiezen, mooi patroon ;).
15 mooi getrokken leuke compositie maar zulke onderwerpen neigen naar mijn mening meer voor zo een standpunt:
http://www.fredmiranda.com/hosting-data//501/21ds_16.jpg

mooi gedaan!

:offtopic:
Welke groothoeklens gebruik je?
(dit vraag ik alleen omdat ik zelf naar een groothoek uitkijk, niet uit bewondering voor je materiaal of watever).
Ook over je reis: organisatie of zerlf georganiseerd? Als het eerste is, welke?


heel erg bedankt voor je erg uitgebreide reactie!
wel,van alles wat je daar hebt gezegd,daar heb ik ook een foto (500 foto's in totaal) van.
foto 1 bv heb ik net wat jij daar omschrijft een foto,weinig lucht en meer landschap,dat wegje loopt op die foto meer door.
foto 3,die man met die kamelen door geef ik je 100% gelijk in,moest meer naar links zijn getrokken,spijtig genoeg :)
die palmboom kon ik maar uit 1 standpunt trekken,kweet het ,spijtig van de schaduw,maar we waren op dat tijdstip op de plaats,en de zon stond een beetje aan de verkeerde kant,ook ten opzichte van het pola-effect stond ze niet goed.toch vind ik het een leuke foto..zal wel aan mij liggen :D
het meisje,tja, daar stonden massa's mensen rond,ik moest weg,moest ik tijd en plaats gehad hebben zag die foto er anders uit,maar toch,die foto zegt wel wat volgens mij.
bij die jongen die over de weg loopt gaat het bij mij niet om de compositie maar om HEM en zijn T-SHIRT.ik vond het prachtig dat er GIANT op stond,alhoewel hij mager en klein was.de mensen daar zijn fier op wat ze hebben en met dat beeld wilde ik dat een beetje in de verf zetten.maw ben ik er niet zo goed in geslaagd.spijtig.
mja,die foto van 1 van de hotels heeft voor mij dan een speciale waarde,dit is het eerste hotel waarvan ik zei..wow!kheb me hier goed geamuseerd met mijn vriendin,en kvind de kwaliteit van de foto super (canon 70-200 L f4).maar je hebt wel gelijk met je commentaar.


reisfotografie is en blijft toch heel moeilijk voor me,ik had geen tijd om te denken,je moet op een plaats komen en direct zien hoe je best een foto neemt.soms kom je er op de verkeerde tijdstippen,(bv palmboom)en je kan niet blijven,soms zijn er teveel mensen etc...zeker in zo'n land,moet je met alles rekening houden.mensen houden daar niet echt van fotografen,er zijn dan weer andere mensen die als je een foto maakt,er geld voor vragen,doe je dit niet,maken ze echt wel problemen sommige..ook al vraag je beleefd om een foto te mogen maken.

wel,ik heb nog altijd de kitlens als groothoek,dus deze heb ik dan ook gebruikt voor de meeste landschapfoto's.ik ben wel aan het sparen voor de 17-40 L f4,die heb ik ergens zien staan voor 693 euro,wat geen geld is,maar ik ben nog aan het twijfelen tussen de lens en de 350D...dus mocht ik van u zijn..koop de hierboven beschreven lens,het is het beste van het beste,alleen de f2 is natuurlijk iets beter qua licht,maar daar betaal je al snel 800 euro meer voor..

wel,ik ben met Thomas Cook geweest,de reis was 14 dagen waarvan 5 a 6 dagen met de jeep.tot in de puntjes uitgewerkt.ikzelf zou het liever wat avontuurlijker gezien hebben,maar de vriendin is daar niet zo voor,dus dit was een minnelijke schikking :D. het is een mooi land,maar 1 keer is genoeg. (fotografisch gezien dan).wat ik interessanter vind is bv 6 dagen gaan leven in de sahara.misschien dat ik boek voor januari,maar ben het nog niet zeker.

greetz. :)

3razor

Legacy Member
zeer knappe foto's man

zeker die van dat zand ... al lijkt het sterk op de standaard woestijnbackground van Windows XP , toch is hij supermooi en ben ik zelfs van plan hem op mijn achtergrond te plaatsten :bow:

fantastisch :niceone:

Inv`

Legacy Member
zeer knappe foto's zoals altijd sm00ke :)

er zijn er maar 1 of 2 die me niet aanspreken, maar dat is subjectief natuurlijk

Dakantochnie

Legacy Member
Niet dat ik een kenner ben (verre van), maar verdorie zeg, die foto's zijn gewoon scherper dan dat de meeste mensen met hun ogen zien...ongelooflijk knap zeg!
Doe zo voort zou ik zeggen! :niceone:

Btw: welke camera gebruik en wat is de kostprijs ervan? :s

Typhon`

Legacy Member
dakantochnie zei:
Niet dat ik een kenner ben (verre van), maar verdorie zeg, die foto's zijn gewoon scherper dan dat de meeste mensen met hun ogen zien...ongelooflijk knap zeg!
Doe zo voort zou ik zeggen! :niceone:

Btw: welke camera gebruik en wat is de kostprijs ervan? :s
lees zijn beginpost en wees eens niet lui en zoek achter winkels...:oink::D.
Hij heeft een Canon 300D, is ondertussen al van de markt en vervangen door de 350D waarvan de prijs v/d kit +-800 euro is.
Zulke vragen zouden feitelijk gePM't moeten worden want ze brengen niet bij tot deze soort threads.

Dakantochnie

Legacy Member
Typhon` zei:
lees zijn beginpost en wees eens niet lui en zoek achter winkels...:oink::D.
Hij heeft een Canon 300D, is ondertussen al van de markt en vervangen door de 350D waarvan de prijs v/d kit +-800 euro is.
Zulke vragen zouden feitelijk gePM't moeten worden want ze brengen niet bij tot deze soort threads.
Oki, sorry, zal er aan denken in de toekomst. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan