Archief - PHOTOSHOOT: Samenraapsels

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Typhon`

Legacy Member
wat stuff van de laatste maanden:

1
1klein5um.jpg

2
2klein8zu.jpg

3
img083524oc.jpg

4
img08371ed.jpg

5
tele39jf.jpg

6
tele14ah.jpg

7
img09231xq.jpg

8
img09176dg.jpg

9
img09325tg.jpg

10
img09403yg.jpg

11
img09502pg.jpg

12
img09367tt.jpg


Voila.
3:4 foto's zijn uit de G5 en de rest uit de 350D + kitlens.
Mening?

guRuh

Legacy Member
Allemaal met de kitlens I suppose?

Mooi werk alleszinds: here it goes :)

1.
De weg trekt het oog teveel naar links, ik had daar iets mee gedaan. Nu hebde eigenlijk een landschap dat er geen is :crazy: (begrijpen wie begrijpen kan). Alleszinds mooie kleuren, vooral "Canon-kleuren" :)

2.
De Ventoux, succes verzekert daar op de top! Zeer mooie foto, werderom: kleuren dik in orde. Toch had ik iets meer lucht weergegeven?

3-4
Snapshot... is overdreven, maar tis geen speciale foto e. Was er geen ander schoon opt strand ? :)

5. De Vloanders...skuun land, heel mooie foto!

Voila tis al een begin ;)

Jixop

Legacy Member
de meesten wel "cliché" maar wel allemaal knap, persoonlijk vinek 2 beste.

Lo_fi

Legacy Member
Die van de Mont ventoux..heel mooi. over het algemeen mooie foto's zelfs. De onderwerpen 'kat' en 'close-up van planten' heb ik wel al te veel gezien maar het is hier nog mooi gedaan ..dus thumbs up.

Tekzav

Legacy Member
2 + 7 : Oh ja !

De rest, mooi, maar al voordien gedaan, niet zo bijster origineel, maar wel fatsoenlijk getrokken!

Floyd

Legacy Member
1: Wat ik hier leuk aan vind is het verschil in contrast tussen de bovenste en de onderste helft van de foto (contrast in contrast :crazy: ). Wat mij zelf niet meteen opgevallen was, maar wel een waarheid als een koebeest is, is wat guRuh zegt: de weg trekt alle aandacht naar zich toe, waardoor... :)

2: Heerlijk onderwerp, scherpe kleuren. Mooie compositie met vier verschillende plannen. Het enige dat mij wat stoort is het felle contrast in de lucht (vooral de wolken), ik zou daar liever een iets eentoniger vlak hebben om toch wat rust in de foto te brengen.

3: Spreekt me niet echt aan. Compositie zit wel goed denk/vind ik.

4: Dito.

5: Lekkere foto! Doet me denken aan een typisch bergje in de Ardennen. Bij deze foto is de weg een positief element dat je echt doorheen de foto leidt imo. Ik zou misschien een stukje lucht afsnijden (lees: camera twee cm naar beneden) :)

6: Vind ik een beetje te leeg. Lijkt me wel een leuke plaats om te vertoeven, wat toch ook een verdienste is van een gelukte foto. :)

7: Die rood-paarse bloem vind ik mooi; op een of andere manier stoort het groene langwerpige blad mij. De achtergrond is misschien te veel juist-in-het-midden uitgelijnd?

8: Leuk "postkaartje", ook hier misschien meer de ideale 1/3 - 2/3 - verhouding bij een landschap respecteren.

9: Bizarre foto. Het klopt niet echt in mijn ogen, maar misschien maakt dat bij dit beeld niet echt uit.

10: Mooi detail, mooie kleuren, mooie compositie, lekker scherp, speciaal onderwerp: coole foto!

11 en 12: Leuke foto's van mooie katten. :)


Als ik dit in z'n geheel bekijk, denk ik: ga op zoek naar boeiendere onderwerpen! Veel foto's vind ik nogal "standaard" (wat op zich niet slecht is), maar af en toe de kijker verrassen kan toch fijn zijn. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan