Archief - PHOTOSHOOT: Lozer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Typhon`

Legacy Member
Reservoir_Dog zei:
Nu ben je wel verkeerd hoor! Ook in RAW moet je goed belichten! Data die weg is kan je NOOIT terugkrijgen!
Met RAW heb je meer data om mee te werken, dat wel, maar overbelicht is en blijft overbelicht.

Dat wil ik wel eens zien dat je een uitgebrande lucht weer blauw krijgt!
ahja?
bij mij lukt dit perfect:
http://img473.imageshack.us/img473/9866/bewijs1gw.jpg
De pijl verwijst naar "-2,0" waar ik dus de brightness naar beneden heb gehaald.

@mayonaise: Is allemaal digitaal, varieert van ISO 100 tot 400 in het bos.

Reservoir_Dog

Legacy Member
Typhon` zei:
ahja?
bij mij lukt dit perfect:
http://img473.imageshack.us/img473/9866/bewijs1gw.jpg
De pijl verwijst naar "-2,0" waar ik dus de brightness naar beneden heb gehaald.

@mayonaise: Is allemaal digitaal, varieert van ISO 100 tot 400 in het bos.

Heheh, de lucht is "blauw" maar je gebouw is totaal onderbelicht....
En -2.0 is niet de brightness maar dat zijn F stops.

Maw je gaat die foto nooit goed krijgen, met zowel een blauwe lucht of een goed belicht gebouw, of je moest serieus beginnen foefelen in photoshop....

OF terplaatse een auto bracketing maken op statief, (verschillende malen hetzelfde trekken met belichtingstrapkes) en dan de foto"s combineren om zo een evenwichtig resultaat te krijgen....

Typhon`

Legacy Member
Reservoir_Dog zei:
Heheh, de lucht is "blauw" maar je gebouw is totaal onderbelicht....
En -2.0 is niet de brightness maar dat zijn F stops.

Maw je gaat die foto nooit goed krijgen, met zowel een blauwe lucht of een goed belicht gebouw, of je moest serieus beginnen foefelen in photoshop....

OF terplaatse een auto bracketing maken op statief, (verschillende malen hetzelfde trekken met belichtingstrapkes) en dan de foto"s combineren om zo een evenwichtig resultaat te krijgen....
met wat photoshop kan je ook een mooie combinatie krijgen hoor, je snijdt gewoon de lucht uit en je probeert het realistisch te houden :).

-2.0 is wel de brightness, ik heb dat in het programma verandert, F stops?
heeft eigenlijk niks met diafragma te maken hoor, alletwee hetzelfde diafragma bij mijn weten, wat anders, tis dezelfde foto :p.
Moest je EV stops bedoelen; is softwarematig dus nee ;).
Van je statief begrijp ik je ook niet, of je nu dat met computer doet of met statief is en blijft hetzelfde.
Fotografisch is het onmogelijk de lucht en gebouw een goede belicht te geven.

Reservoir_Dog

Legacy Member
Typhon` zei:
met wat photoshop kan je ook een mooie combinatie krijgen hoor, je snijdt gewoon de lucht uit en je probeert het realistisch te houden :).

-2.0 is wel de brightness, ik heb dat in het programma verandert, F stops?
heeft eigenlijk niks met diafragma te maken hoor, alletwee hetzelfde diafragma bij mijn weten, wat anders, tis dezelfde foto :p.
Moest je EV stops bedoelen; is softwarematig dus nee ;).
Van je statief begrijp ik je ook niet, of je nu dat met computer doet of met statief is en blijft hetzelfde.
Fotografisch is het onmogelijk de lucht en gebouw een goede belicht te geven.


Die brightness -2 in DPP is idd -2 EV stops, dat is hetgeen ik bedoel.
Op statief: je maakt een foto op -2EV dan ene -1 EV en zo naar 0 en dan +1 en +2....
En zo maak je met de combinatie van de onder en overbelichte foto een foto waarmee dat zowel de lucht als het voorwerp goed belicht is.

Mvg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan