Archief - PHOTOSHOOT: Just for fun (Beginner)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gStar

Legacy Member
De foto's zijn op verschillende plaatsen getrokken..

Int bos , bij mij thuis..

De gebruikte camera's zijn
  • Canon Powershot A400 (mijn Camera)
  • Sony Cyber-shot DSC-T5 (Camera van m'n vriendin)

Commentaar is welkom , maar liefst niet te streng , is dan ook maar de eerste keer da ik zowa foto's trek..

Link : Gallery

Neuskeutel

Legacy Member
De helft van uw foto's zijn in het donker genomen. Daarbij hebt ge uw flash gebruikt en dat geeft nogal harde schaduwen. Als beginner in lichtarme omstandigheden foto's gaan nemen lijkt me niet echt een goed idee, dat vraagt al wat ervaring (en een camera met iet of wat uitgebreide instellingsmogelijkheden)

Die foto's die overdag genomen zijn, zijn onscherp en missen compositie.

Mijn raad: klasseer deze als snapshots, die van uw vriendin zijn goed voor in het "familiealbum" ofzo (voor uw toekomstige kinderen;)). Verdiep u dan wat meer in het afstellen van uw camera (indien mogelijk) en lees/leer wat ivm fotografie in het algemeen (compositie, licht, ...). Als je dit gedaan hebt, probeer dan nog eens deze foto's over te doen maar hou nu rekening met wat je gelezen hebt. Je zult zien dat de foto's al meer zullen aanspreken.

gStar

Legacy Member
't is maar ne simpele camera ze , dus veel kunder ni op instellen..

EN da van die flash jah , 't was rond een uur of 7 , dus nog licht. Maar alsek zonder flits trok trekte het op niks , en met flits waren ze beter..

Neuskeutel

Legacy Member
Als er nog licht aanwezig is, kijk eens of je de ISO waarde niet kan opdrijven.
Ik denk dat dat bij elk canon powershot toestel wel mogelijk is. Neem bijvoorbeeld ISO400(via FUNC menu) en stel de EV-waarde wat hoger in(+1.5 ofzo). Als je dan foto's neemt zonder flits kan het zijn dat ze nog behoorlijk belicht worden. Al moet je wel rekening houden met ruis (onzuiverheden) op een hogere ISO waarde.

Wat je ook kan doen is voor een langere sluitertijd kiezen zodat de camera meer licht opneemt maar dan heb je een statief nodig want anders krijg je bewegingsonscherpte.

gStar

Legacy Member
Een statief ga ik er speciaal ni voor kopen..

Had de Iso Waarde op Auto staan.. En die EV waarde , waar vinde da :s

Neuskeutel

Legacy Member
In auto mode zul je de EV waarde niet kunnen aanpassen. Dat zal je in een van de manuele standen moeten doen. Nu weet ik niet over welke manuele standen jouw toestel beschikt dus kan het even goed zijn dat je die EV waarde niet kan instellen. Raadpleeg eens uw handleiding.

Joeri

Legacy Member
FlipSide zei:
EN da van die flash jah , 't was rond een uur of 7 , dus nog licht. Maar alsek zonder flits trok trekte het op niks , en met flits waren ze beter..

Blad papier voor houden of een klein make-up spiegelke ervoor houden en naar het plafond laten spiegelen gaat het resultaat al stukken beter maken ;)

Floyd

Legacy Member
FlipSide, negeer vooral mensen als "Hete Broodjes 5".
Over je foto's: ik herken er meteen de 'beginnende fotograaf' in (die ik ook was). Let inderdaad op de tips die al gegeven zijn i.v.m. flits. Dat is, bij al je foto's, denk ik het voornaamste dat ze minder mooi maken voor de meesten. Trek er nog eens uit (met je vriendin) in de voormiddag of vooravond, wanneer het licht mooier is, en experimenteer dan nog wat. Je zal al meteen veel mooiere resultaten bekomen.
Vooral veel proberen en blijven proberen! En laat je foto's bekritiseren (hier bv)! En probeer te leren uit negatieve commentaar!

gStar

Legacy Member
Floyd zei:
FlipSide, negeer vooral mensen als "Hete Broodjes 5".
Over je foto's: ik herken er meteen de 'beginnende fotograaf' in (die ik ook was). Let inderdaad op de tips die al gegeven zijn i.v.m. flits. Dat is, bij al je foto's, denk ik het voornaamste dat ze minder mooi maken voor de meesten. Trek er nog eens uit (met je vriendin) in de voormiddag of vooravond, wanneer het licht mooier is, en experimenteer dan nog wat. Je zal al meteen veel mooiere resultaten bekomen.
Succes!

Ok , bedankt voor de tip :)

Volgend weekend dan eens me mijn vriendin naart park van geraardsbergen trekken alsek tijd heb :)..

Persoonlijk vinnek de foto Klimop toch de mooiste foto..

TheAntropoid

Legacy Member
FlipSide zei:
Wie zegt dat dit Geil moet zijn ?

't is Photoshoot ,

Photoshoot kan over meer gaan den voorwerpen he..
Vond da ne leuke en mooie foto van mijn vriendin.
idd als ge geile wijfen wilt zien moet ge op andere sites gon zin..
pervert
hehehe

Hete Broodjes 5

Legacy Member
FlipSide zei:
Wie zegt dat dit Geil moet zijn ?

't is Photoshoot ,

Photoshoot kan over meer gaan den voorwerpen he..
Vond da ne leuke en mooie foto van mijn vriendin.

ze streelt een boom en kijkt zwoel, wtf?

gStar

Legacy Member
Hete Broodjes 5 zei:
ze streelt een boom en kijkt zwoel, wtf?


Amai , is tegen ne boom leunen tegenwoordig ook al Strelen ???

En zwoel kijken ? Nee hoor.. Op die foto's kijkt ze totaal niet zwoel hoor.


Je moet eens het verschil leren tussen Geil,zwoel,etc.. En Leunen, in de lens kijken...

Bram

Legacy Member
kveronderstel da da fototoestel eentje is van point 'n shoot, da ge dus nie zelf kunt scherpstellen...

Wover

Legacy Member
bwa, op de meeste hebde nog wel ne "M" stand, zoals bij mijne canon powershot A85

daar kunde dan scherpstellen door middel van een afstand in te geven, die in te stellen is van 10cm tot 1m ofzo

gStar

Legacy Member
is idd maar een simpel Point 'n Shoot camera..

En denk ni dak da bij mij kan scherpstellen Woverke..


Dit weekend mss naar de zee.. Mss daar wa foto's trekken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan