Archief - PHOTOSHOOT: Italië

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Typhon`

Legacy Member
kun je ze iets groter maken?
op een grote resolutie is het echt wel klein :).

D'Sek-

Legacy Member
0074 en 0342 zijn niet slecht.. de rest lijkt eerder snapshots.

Thorens

Legacy Member
Sorry, ik vind ze niet speciaal. Alleen de oude man (doch had hij er nog beter op moeten staan) en de knipoog naar de Beatles kan mij bekoren maar die laatste dan niet uit fotografisch aspect.

Heel cliché stijl van foto's trekken (bouwwerken schuin van beneden, dreef met bomen perfect in het midden, close-up van moderne architectuur, etc...).

guRuh

Legacy Member
Thorens zei:
Sorry, ik vind ze niet speciaal. Alleen de oude man (doch had hij er nog beter op moeten staan) en de knipoog naar de Beatles kan mij bekoren maar die laatste dan niet uit fotografisch aspect.

Heel cliché stijl van foto's trekken (bouwwerken schuin van beneden, dreef met bomen perfect in het midden, close-up van moderne architectuur, etc...).

Is niet de eerste keer dat ge dit zegt en daarom vraag ik u: hoeveel mensen op aarde brengen vernieuwende, niet-cliché-achtige beelden ?

De foto's zijn niet wereldschokkend, niets vernieuwend of whatever, maar ze zijn wél niet speciaal (iemand nog mee :$ ). Bij veel foto's dacht ik direct: "had daar dan op gelet... had iets moois kunnen opleveren". Hiermee bedoel ik die oude vent, de schaduwen van die fanfare, sommige beelden meet je het licht verkeerd...

Foto's mogen echt wel iets groter, nu kunnen we niet beoordelen op scherpte.

Thorens

Legacy Member
guRuh zei:
Is niet de eerste keer dat ge dit zegt en daarom vraag ik u: hoeveel mensen op aarde brengen vernieuwende, niet-cliché-achtige beelden ?
Alle min of meer goede fotografen hebben zeker een aantal niet-cliché foto's. Die foto's brengen een beeld dat in het verlengde ligt van een gevoel en/of een gedacht over een bepaald voorwerp, plaats of persoon en dat zo perfect mogelijk weergeeft op de 'gevoelige' (daar is dat woord weer) plaat. Dat scheidt de 'snapshots' en de 'clichés' van prachtige foto's. Er is bijvoorbeeld zo goed als niets cliché aan deze foto's.

Heb ik jouw foto's ook niet eens cliché genoemd?

spidermo

Legacy Member
Thorens zei:
Er is bijvoorbeeld zo goed als niets cliché aan deze foto's.

alhoewel hier idd erg mooie foto's tussen zitten vind ik toch dat de composities (al dan niet in combinatie met B/W) toch vaak cliché aandoen. Ik doe zelf regelmatig aan concertfotografie en kom er genoeg mee in aanraking om te zien dat er vaak in herhaling wordt gevallen bij composities en beeldvorming. (hetgeen niet perse hoeft te duiden op clichés).

dit vind ik dan weer een sublieme en originele concertfoto.

Phil

Legacy Member
hehe, die oude man, is dat niet die kerel op die vulkaan?

Ik herken die precies nog van mijn italiëreis toen :)

orez

Legacy Member
Thorens zei:
Er is bijvoorbeeld zo goed als niets cliché aan deze foto's.

Heb ik jouw foto's ook niet eens cliché genoemd?

De composities zijn zeker cliché... en enorm normaal, en niet wereldschokkend, het verschil in deze foto's is het spelen met het licht bij de opnames, en dat maakt van deze reeks zo een topreeks.

Dr. Cosmo

Legacy Member
Phil zei:
hehe, die oude man, is dat niet die kerel op die vulkaan?

Ik herken die precies nog van mijn italiëreis toen :)

Yep, das die kerel van op de Solfatare :)

(ik was ook mee naar Italië)

Typhon`

Legacy Member
eens commentaar geven:
1) ik mis hier wat contrast en compositie kon beter.
2) spreekt me niet echt aan.
3) kon interessanter, met de koepel in zicht ipv nu dat stuk gebouw.
4) spreekt me wel nog aan, een beetje de sfeer van daar. Doe wel dat stuk aan de rechterbovenrand weg (met clone stamp, we gaan nu niet neuten om dat klein stukje).
5) hier kon je spelen met symmetrie, nu is het niet interessant...
6) zie 5
7) Moest de voorste man er helemaal op gestaan hebben en de voorste schaduwen ook zou dit ene prachtige foto geweest zijn...
8) done before, symmetrie verkloot door een te hoge boom,...
9) Is wel leuk maar standpunt kon beter
10) de man staat er niet helemaal op, ge zou de foto helemaal anders moeten trekken hebben, horizontaal en de man helemaal rechts ofzo..
11) leuk voor de schoolboek...ja the beatles (en nummer zeven heeft dan iets weg van muse hun cover :p) maar die andere man die erop staat te gapen verkloot het ook wel.
12) je had meer kunnen doen met de lijnen op de grond....


Met een D50 op eindejaarsreis?
Gene schrik gehad hem kwijt te spelen? (met school is dat toch wel iets anders, ook af en toe mss een sportactivieit of iets anders wanneer je hem moet achterlaten)
Mijne 350D gaat allesinds niet mee naar mijn eindejaarsreis in Praag binnen paar weken...

Freaky 7

Legacy Member
Wat gaat ge doen als ge ne auto hebt typhon? em ook niet meenemen als je gaat tanken? want hij zou wel gepikt kunnen worden :p

LunchBox

Legacy Member
kan je die foto's op een html pagina zetten, met een nummer erbij.. browsed veel gemakkelijker en dan kan m'n verwijzen om commentaar te geven. merci.

Typhon`

Legacy Member
Freaky 7 zei:
Wat gaat ge doen als ge ne auto hebt typhon? em ook niet meenemen als je gaat tanken? want hij zou wel gepikt kunnen worden :p
ze weten niet dat ik een camera heb als die in de koffer zit he of op de bank met nen trui erover...
Praag = zakkenrollers
nu zijn we wel zwaar :offtopic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan